Gå til innhold

Blå Øyenskygge.

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Satt nettopp å surfet litt å kom over noen nydelige blåfarger på øyenskygge.

Nå har jeg aldri brukt blå øyenskygge selv. Har alltid vært utelukket, fordi jeg tror jeg ikke kler det + en viss negativ flashback faktor til 80tall og lyseblå skygger og bimbodamer.

Har grønne øyne og mørkt brunt hår (farget rødlig) og bruker brunt, grønt og lilla i alle variasjoner og av og til også rød og rosa - men blått har jeg faktisk aldri brukt i hele min sminke karriere, og ja jeg sminker meg full pakke hver dag.

Det jeg er nysgjerrige på er om noen sverger til blå skygger, hvilken hår/øyenfarger dere har, hvilken blåfarger, påføringer ol.

,, så konverter meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg "sverger" ikke til blå øyeskygge, men det brukes innimellom om det er klær som eier et snev av dette i seg, da er det gøy å fremheve eks. blå øyne gjennom sminke i samme matchende farge.

Mvh

moteguiden.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en person som ikke passer i blåe skygger, jeg brukte det noen år tilbake..., òg når jeg ser på bildene nå, får jeg frysninger! Det var ikke pent! :overrasket: Det er ikke alle som passer det, men vi har jo mangen blå nyanser! ;) Med en gang blåfargen nærmer seg lilllatonet, så passer den bra for meg. Viss du liker blå, kan du vel prøve ut forskjellige blåfarger for å finne det som passer deg best! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter her.

Takk for svar.

Jeg har vel en mistanke om at jeg ikke kler blått på øynene men er veldig glad i blått som farge og på klær og da spesielt mørkeblått mer mot svart.

Tror nok jeg kunne brukt det som liner og muligens litt mer intens blått blandet opp med brunt. Tenker høyt her nå.

Det er vel ikke noe poeng å gå i blått i seg selv men ble så inspirert av hvordan fargene så ut i boksen at jeg følte sterkt kjøpepress innenifra. :)

Dette skjer relativt ofte - spesielt når det gjelder mineraler - fargene i seg selv er så nydelige å se på at hvorvidt skyggen kler meg eller ikke blir mindre viktig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sminkedokke

Et tips til trådstarter:

Gå til et bedre parfymeri og be om å bli sminket. De vet hva du kler, og kan finne den rette blåfargen til deg. Jeg har selv blitt sminket slik flere ganger, og har fått mange tips da. :sminkedokke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enkelte kler blå (lys blå) øyenskygge veldig godt synes jeg, f.eks Kathrine Moholt; hun blir jo ofte sminket med isblå øyenskygge. Og Valerie (Tiffany Amber-Theissen ?) i Beverly Hills... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bad memories :(

Jeg brukte den blåe fra collection 2000 fra kapphal da jeg først begynte med litt sminke.

Det var del midten/slutten av 90-tallet og er er helt fælt!!

Husker i i klassen kjøpe hvit leppestift med lilla/blå skimmer i, og den fikk henne til å se død ut :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk Åberg
Dette skjer relativt ofte - spesielt når det gjelder mineraler - fargene i seg selv er så nydelige å se på at hvorvidt skyggen kler meg eller ikke blir mindre viktig :-)

:) Skjønner hva du mener. Mineraløyenskygger ser så fine ut i boksen uansett hvilken farge de er, syns jeg.

Blå er vel den eneste fargen på øyenskygge jeg ikke er helt fortrolig med. Men syns det kan være fint på andre likevel; det kommer veldig an på nyansen. Inbiller meg også at blått passer bedre til helt brune eller blå øyne, og ikke så bra til øyne ved overvekt av grønt (som mine).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe

Svigermor er nydelig med blå øyenskygge. Hun har brune øyne og olivenfarget hud. Hun bruker et sett med to blåfarger fra Versace.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...

Jeg brukte den blåe fra collection 2000 fra kapphal da jeg først begynte med litt sminke.

Husker i i klassen kjøpe hvit leppestift med lilla/blå skimmer i, og den fikk henne til å se død ut :(

Finnes den blåe øyenskyggen til Collection 2000 enda? Mener og huske at jeg syntes den var fin på en venninne en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vidvandre

Haha, den øyenskyggen hadde jeg og. Heldigvis tok jeg ikke mye bilder av meg selv den tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes den blåe øyenskyggen til Collection 2000 enda? Mener og huske at jeg syntes den var fin på en venninne en gang..

Nei, har ikke sett det merket på magne år..

Haha, den øyenskyggen hadde jeg og. Heldigvis tok jeg ikke mye bilder av meg selv den tiden...

Ikke jeg heller heldigvis.. det versta var jo at jeg gikk i 6-7 klassen.

SÅ jo ut osm den klovnen og jeg grøsser av tanken på at jeg har gått sånn ut :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en isblå øyenskygge som jeg kjøpte fordi jeg syntest den var så pen på den blonde selgeren med blåe øyne på makeup store, og siden jeg også har det så var det nå verdt et forsøk. Helt grei egentlig, men hadde aldri tatt på meg noen mørkere blåfarge enn det.

Endret av Nemesis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg også hadde blå øyenskygge fra collection 2000! En trippelboks, med isblå, blå og mørk grå-blå som jeg klinte over hele øyelokket. Har det faktisk på meg på passbildet, som en herlig påminner (samt hjemmebleika hår og skeiv pannelugg - gleder meg nesten til jeg må fornye passet).

Eneste blått jeg har brukt i mitt mer voksne liv, er en knallblå eyeliner som jeg har brukt under øyet for en litt radikal effekt. Men mer subtile blå nyanser passer jeg nok ikke. Har testet det ut i kjedsomhet, og fått det til å fungere sånn halvveis, men så lenge jeg ser 100 ganger bedre ut med alle andre farger i skrinet så blir det ikke til at jeg bruker blått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har et sett med blå skygger som jeg fikk i gave. Utrolig fine farger- i skrinet. Jeg ser helt merkelig ut med blå øyenskygge (har grønne øyne og mellomblondt hår). Litt syk møter 80-tallet liksom... :forvirret:

Den ene fargen i skrinet er helt mørk, mørk blå. Nesten svart. Den er faktisk litt fin på.

Tror det hadde gjort seg bedre på noen med brune/blå øyne, men må innrømme at jeg har sett veldig få som kler fargen generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...