Gjest Gjest Skrevet 30. september 2006 #1 Skrevet 30. september 2006 Jeg må skrive veldig vagt her for at venner ikke skal kjenne meg igjen. Jeg har et yrke med svært høy status og som jeg tjener mange penger på. Samtidig har jeg klart å innrette jobben min slik at jeg bruker ganske mye av tiden på ting som er samfunnsmessig/politisk interesant og ting som hjelper en del svakere stilte. Nå har jeg også begynt å skrive en god del artikler i aviser og tidsskrifter, noe jeg elsker og som fungerer som et utløp for intelektuelle interesser jeg også har, men ikke får brukt i jobben slik jeg vil. Jeg er derfor utrolig fornøyd med hvordan jeg har fått lagt opp ting og veldig lykkelig over alt som har med jobbing å gjøre. Det som etter hvert har slått meg, er at damer later til å elske dette. Når jeg forteller hva jeg i utgangspunktet gjør, tror jeg de liker prestasjons og status elementet, men når jeg forteller at slik jeg jobber handler det ikke om å tjene mest mulig penger, men også at jeg får gjort mye politisk og sosialt viktig, om enn i liten skala, så vekker det en helt annen interesse. Når jeg forteller at jeg også skriver, så digger de det også. Forskjellen fra da jeg begynte å jobbe og jeg ikke skrev, og jobben min var akkurat lik som andres innen samme yrkesgruppe, er kjempestor. Det virker som om omleggingen dobblet interessen og skrivingen dobblet den en gang til. Er det noen jenter her som har noen tanker om dette? Jeg vet ikke helt hvor jeg vil med dette som diskusjonstema, men jeg har bare stusset sånn over hvor utrolig mye mer attraktiv jeg tydeligvis ble.
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2006 #2 Skrevet 30. september 2006 Jeg kan bare svare for meg. Jeg "ser" etter en mann som engasjerer seg samfunnsmessig og politisk,en mann som bryr seg om andre mennesker og som kan tenke selv. Det er ingenting med status å gjøre, derimot er det personlige interesser i å ha en slik jobb som kan fortelle noe om ett menneske - er du med? Da blir jeg nyskjerrig. ( Det er nemlig ikke så mange av dem )
Gjest gjesta Skrevet 30. september 2006 #3 Skrevet 30. september 2006 Jeg har en samboer som er ganske lik deg, han har to interessante og godt betalte jobber, han er veldig samfunns(og samfunds- )engasjert og politisk engasjert, han er intelligent og har allsidige interesser. Da jeg falt for han hadde han en dårlig betalt jobb som han ikke fikk mye ut av, så det var overhodet ikke pengene og jobben jeg falt for. Men det var veldig tydelig at han var en interessant person og hadde mye å komme med. Slik føler vel jenter overfor deg også. Da du ble engasjert på flere steder enn før har du mer å fortelle om, og det er veldig tydelig for jentene at du er interessant og engasjert, og ikke bare sitter hjemme og teller pengene dine.
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2006 #4 Skrevet 30. september 2006 Du virker veldig opptatt av å drive egenreklame. Det handler ikke om å tjene mest mulig penger men du gjør det likevel osv osv. Jeg hadde ikke gjort meg opp en mening før jeg hadde observert hvordan du behandlet andre mennesker i en setting der du ikke var klar over at du ble observert. Det du beskriver er en fasade,hverken mer eller mindre, og som sådan kan det virke tiltrekkende eller ei på forskjellige mennesker! Er det substans og genuint engasjement i det du driver med? Mulig, men å bare fortelle om det skaper ikke kjøtt på bein! Det må være mer enn en måte å markedsføre seg selv på en unik måte!
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2006 #5 Skrevet 30. september 2006 Noe enig i forrige innlegg.. jeg får håpe for din del at de interresserer seg for DEG som menneske,ikke for hva du gjør eller er...det kan jo gi noen småproblemer etterhvert.. P.S: min jobb gir ikke denne status iallefall..hadde jeg vært mann og gjort det jeg gjør så kanskje!!...hehehe
Ek_Erilar Skrevet 30. september 2006 #6 Skrevet 30. september 2006 Uansett hvordan man vrir og vender på det, vil det være mange jenter (og for den saks skyld også noen gutter) som blir mye mer interessert når de finner ut at du tjener mye penger, eller har andre egenskaper de kunne skrytt av til vennene sine dersom dere var sammen. For mange er det åpenbart vanvittig mye kulere å være sammen med en politisk engasjert forfatter som livnærer seg som advokat, enn en arbeidsledig datanerd. Jeg merket selv hvor utrolig mye mer oppmerksomhet jeg fikk fra helt vanlige jenter jeg snakket med, da jeg gikk fra å være student til *høytlønnsyrke* ihvertfall.
Gjest Fjellsippa Skrevet 30. september 2006 #7 Skrevet 30. september 2006 Jeg vet ikke helt hvor jeg vil med dette som diskusjonstema, men jeg har bare stusset sånn over hvor utrolig mye mer attraktiv jeg tydeligvis ble. ← Jeg skjønner heller ikke hvor du vil. Synes du det er rart at kvinner faller mer for en mann med verdier tilsvarende deres egne, enn en som ikke har noen tanker i hodet? Trodde du at kvinner var bimboer som ikke vurderte innsiden av en manns hode?
Gjest gjesta Skrevet 30. september 2006 #8 Skrevet 30. september 2006 Jeg skjønner heller ikke hvor du vil. Synes du det er rart at kvinner faller mer for en mann med verdier tilsvarende deres egne, enn en som ikke har noen tanker i hodet? Trodde du at kvinner var bimboer som ikke vurderte innsiden av en manns hode? ← For å prøve å tolke TS litt (correct me if I'm wrong) så var vel bare poenget hans at han er akkurat samme person som før, men ble plutselig mye mer attraktiv da jentene fikk vite at han drev med andre ting enn å ha en bra jobb.
Gjest Fjellsippa Skrevet 30. september 2006 #9 Skrevet 30. september 2006 For å prøve å tolke TS litt (correct me if I'm wrong) så var vel bare poenget hans at han er akkurat samme person som før, men ble plutselig mye mer attraktiv da jentene fikk vite at han drev med andre ting enn å ha en bra jobb. ← Det betyr jo bare at de er blitt bedre kjent med han. De visste jo ikke hvem han var før de ble bedre kjent. Derfor synes de kanskje han er mer attraktiv når de får vite at han har verdier som tilsvarer deres egne. Skjønner ikke at det er så merkelig.
Gjest gjesta Skrevet 30. september 2006 #10 Skrevet 30. september 2006 Det betyr jo bare at de er blitt bedre kjent med han. De visste jo ikke hvem han var før de ble bedre kjent. Derfor synes de kanskje han er mer attraktiv når de får vite at han har verdier som tilsvarer deres egne. Skjønner ikke at det er så merkelig. ← Nei, jeg er helt enig i at det ikke er så merkelig.
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2006 #11 Skrevet 30. september 2006 Jeg merket også overgangen i reaksjon hos jenter fra student til høystatusyrke. Hos flertallet av jenter vil jeg si. Det har egentlig gjort meg mye mer skeptisk til jenter fordi jeg ble mer oppmerksom på hvor mye de vektlegger status hos menn og hvor lette de er å imponere. Siden har jeg sett ett par brudd hvor jenta dumpet gutten når hun gikk forbi ham karrieremessig for så å finne seg en med høyere status. Tror jenter er ganske primale sånn sett og jeg misliker det sterkt.
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2006 #12 Skrevet 1. oktober 2006 Jeg merket også overgangen i reaksjon hos jenter fra student til høystatusyrke. Hos flertallet av jenter vil jeg si. Det har egentlig gjort meg mye mer skeptisk til jenter fordi jeg ble mer oppmerksom på hvor mye de vektlegger status hos menn og hvor lette de er å imponere. Siden har jeg sett ett par brudd hvor jenta dumpet gutten når hun gikk forbi ham karrieremessig for så å finne seg en med høyere status. Tror jenter er ganske primale sånn sett og jeg misliker det sterkt. ← Men da er det ikke ekte uansett. Alle er ikke slik - og heldigvis for det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå