Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først vil jeg gjerne presentere meg som Ann's samboer (Dan heter jeg - hei hei). Hun kunne dessverre ikke komme på nett selv siden hun for øyeblikket ligger på Ahus.

Knottet ble født idag - 19.01.03 kl 13.57 - vekt: 3060g - lengde 50cm - ravnsvart krøllete hår (massevis), han gråt da han ble født og startet livet med å tisse ut over jordmødre og mamma. Deretter tok han villig for seg av dagens meny - hvilket besto av to porsjoner med pupp, en venstre og en høyre.

Jeg skal ikke være særlig detaljert (regner med Ann tar seg av den biten senere) så jeg forteller bare i grove trekk helgens begivenheter; veene startet allerede fredag ettermiddag, for å fortsette lørdag formiddag. De var så kraftige at senere på lørdagen vurderte vi det dithen at det kanskje var lurt å pakke sekken og dra av sted. Vel inne på Ahus ble vi (Ann) undersøkt - og joda - hun hadde veer - men ikke "regelmessige" nok til å ta dem alvorlig, og hun hadde ikke begynt å "åpne" seg ennå. På dette grunnlaget ble vi sendt hjem med beskjed om at det kunne ta både èn og to uker før noe skjedde. Det er jo greit nok. Etter flere "falske alarmer" og mer eller mindre kynnere/veer gjennom lang tid er det vanskelig å spå - og særlig siden det ikke var tegn til "åpning" ennå. Litt spøkefullt nevner jeg (Dan) for Ann den historien om hun som ble sendt hjem og senere fødte hjemme - uten å vite at det skulle gå troll i ord. Vi reiste fra Ahus kl 00:10 og var hjemme ca 01:00. Vel hjemme kikket vi på en film - zappet litt - og gikk så senere (ca kl 03:00) opp og la oss. Auda!! Da gikk vannet - og veene satte for alvor inn. En kjapp telefon til Ahus bekreftet frykten - fødselen var igang! Ambulanse ble bestilt og av sted bar det. Vel inne idag morges (19.01.03) ble det fastslått åpning på 2 cm og kraftige veer. Endelig ca kl 12:30 var åpningen stor nok, og veene regelmessige nok til å få satt epidural bedøvelse (tro meg jenter - jeg er glad jeg er mann), ca 13:30 begynte den å virke og åpningen var 4-5 cm. Da gikk jeg ned og ringte engstelige bestemødre og ga beskjed om at seansen nok ville trekke ut litt. Hvor feil kan man ta - da jeg kom opp etter samtalen ca 13:50 var luggen til knotten allerede synlig og 13:57 var han ute og hadde allerede gjort masse ugagn ...

Uansett - alt står bra til med både mor og sønn og jeg regner med at de kommer inn her så snart de kommer hjem fra sykehuset. Jeg er nettopp kommet hjem selv og kan nesten ikke vente til imorgen da jeg skal ned og besøke dem igjen. Jeg er så utrolig glad i dem begge ...

::Dan

Videoannonse
Annonse
Gjest Hilde K S
Skrevet

Du godeste, nå ble jeg helt rørt.

Skjelden en mann skriver sånn om en fødsel !

Gratulerer så mye !

Skrevet

Gratulerer så mye med den nye verdensborgeren!

Klemmer fra

Skrevet

Gratulerer med den lille :P

Gjest *Perser*
Skrevet

Så flott skrevet Dan..

:hoppe: Gratulerer så masse med en liten Prins.... Og Gratulerer med titelen :hjerter:

:vinke:

klem fra *Perser*

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Gratulerer fra meg også- nå tenker jeg Ann er lettet over at det hele er over.

Milla

Skrevet

:ler: Det var den beste fødselsrapporten jeg har lest :ler:

Gratulerer med det lille trollet :wink:

Skrevet

Gratulerer så mye!

Virkelig koselig av deg Dan å svare på Ann sine vegne.

Skrevet

Så morsomt da!! Gratulerer til både Ann og Dan. Gratulerer med den lille. Høres ut som dere får nok å henge fingrene i med han :blunke:

Klem,

Skrevet

Gratulerer kjempe mye. Ble helt rørt her jeg sitter.

Skrevet

Gratulerer så mye med den lille gutten! Så fint at du tok deg tid til å komme inn her og fortelle om fødselen Dan! Lykke til i tiden fremover! :D

Skrevet

Gratulerer så mye!!!

Lurer på om min mann kommer til å skrive like fint som du gjorde, Dan.

En ting vet jeg i allefall, han er glad han er mann han også!!!!

Kan ikke skjønne det......!!!!!!!! :Gjesp:

Lykke til med den lille.

Skrevet

Så utrolig koselig å høre! Gratulerer begge to! :D

ps- flott rapport, Dan.

Skrevet

Å så koselig :D

gratulerer så mye til dere begge!

:D

Gjest Brunhilde
Skrevet

Så flott historie om en ny verdensborger er det ikke ofte man får ta del i - takk for at du lot oss få det!

GRATULERER!

Skrevet

Så koselig og rørende fortalt :D Fikk nesten tårer i øynene jeg..... Ok, jeg FIKK tårer i øynene dah...

Utrolig hyggelig at du ville dele dette med oss :-)

Dere får kose dere begge to og hils til Ann og guttenbassen......

Gratulerer så masse :D :hoppe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...