Gjest minken Skrevet 29. september 2006 #1 Skrevet 29. september 2006 Jeg er helt med på at det er morsomt å finne kupp og/eller ting som ikke alle andre har på nettet (les: SN,LF og ebay) Men hva i huleste er vitsen med å handle for eksempel hm-klær på nett??? For det første får du ikke prøvd klærne, for det andre finnes det plenty av hm butikker i vårt landstrakte land. Har dere sosial angst?
Gjest gjesta Skrevet 29. september 2006 #2 Skrevet 29. september 2006 jeg har ikke handlet klær på hm sidene, men de har faktisk en del der som de ikke har i butikkene,selv om det er flere butikker i nærheten. en annen løsning kan jo være å kjøpe klær i en str de er utsolgt for i butikken, om man har sett noe fint der. jeg handler ikke så mye sminke på nett, men har kjøpt en del billig shampo fra LF.
Gjest minken Skrevet 29. september 2006 #3 Skrevet 29. september 2006 jeg har ikke handlet klær på hm sidene, men de har faktisk en del der som de ikke har i butikkene,selv om det er flere butikker i nærheten. en annen løsning kan jo være å kjøpe klær i en str de er utsolgt for i butikken, om man har sett noe fint der. -Men hva med de som sier de prøvde x i vanlig butikk for så å kjøpe x på nett senere. Med porto og alt blir vel det mye dyrere? -Eller de som ser en x på nett og spør om andre har sett den og prøvd den og så kjøper den på nett Ok, rotete forklart men siden vi har såpass mange klesbutikker som vi har i dette landet ser jeg ikke problemet med å løfte på stumpen og dra ned til byen eller whatever. Jeg hadde aldri kjøpt noe jeg ikke kunne ha tatt/kjent på eller prøvd.
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2006 #4 Skrevet 29. september 2006 En kombinasjon av sterk sosial angst, og at jeg ikke får tak i det jeg vil ha i nærheten av her jeg bor (handler ikke på HM ol )
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2006 #5 Skrevet 29. september 2006 synes det er gøy jeg, og så kan man shoppe selv om man er blakk, hehe. på laredoute har de mye fint som jeg ikke finner her i alle fall.
Gjest joje Skrevet 29. september 2006 #6 Skrevet 29. september 2006 Vanligvis når jeg handler på nett kjøper jeg ting som jeg ikke kan få tak i akkurat her jeg bor eller som rett og slett ikke eksisterer i Norge. Det kan være undertøy fra Victoria's Secret, sportsundertøy av spesielle merker osv. Det har også hendt at jeg har handlet på hm.no, men det er rett og slett fordi de selger andre klær der enn hva de gjør i butikken.
Gjest Deception Skrevet 29. september 2006 #7 Skrevet 29. september 2006 Jeg handler ikke så mye på nett lenger. I begynnelsen var det selvsagt spennende, men etterhvert setter jeg mer pris på å kunne gå i butikken og prøve ting og få rådgiving der. De gangene jeg har kjøpt klær fra H&M, har jeg sendt tilbake 95% av tingene. Det jeg kjøper på nett, er ting jeg ikke får fatt på, eller ting hvor jeg sparer mye i forhold til butikkpris.
Daria Skrevet 29. september 2006 #8 Skrevet 29. september 2006 Dels fordi jeg finner andre ting der en jeg gjør i butikken, og dels fordi jeg faktisk bor et godt stykke fra nærmeste butikk, så det er praktisk å ta det over nettet. Dessuten er det jo kjekt å kunne spre betalinga ovcer flere måneder...
nea Skrevet 29. september 2006 #9 Skrevet 29. september 2006 Jeg handler heller på hm på nett enn i butikkene.. Her jeg bor er betjeningen så sure og frekke at det gidder jeg ikke. Butikkene er også så rotete at jeg ikke finner en ting. Er innom HM hver gang jeg er ute å shopper men det er ytterst skjelden jeg finner noe.. Finner en haug på nett, og størrelsene begynner jeg å få teken på nå..
Gjest Tanita Skrevet 29. september 2006 #10 Skrevet 29. september 2006 Jeg handler heller på HM på nett istedet for i butikk, fordi det er så rotete i butikkene, overfylte prøverom, masse fjortiser og folk med barnevogner på de trange butikkene.(sorry if i offend anyone) Jeg foretrekker å sitte hjemme og slappe av, slippe å stresse og heller bestemme meg her hjemme. Så kan jeg heller titte innom butikkene når jeg har lyst og ikke når jeg virkelig trenger noe (for da finner jeg ingenting).
Gjest Tanita Skrevet 29. september 2006 #11 Skrevet 29. september 2006 (endret) (Dobbeltposting) Endret 29. september 2006 av Tanita
Gjest maxime Skrevet 30. september 2006 #12 Skrevet 30. september 2006 Jeg bruker nettbutikker fordi jeg kan sitte ro og mak og surfe nettsider om kvelden, og fordi utvalget er stort. Synes dessuten at retur retten funker bra og jeg har bedre tid enn om jeg stresser rund i butikkene.
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2006 #13 Skrevet 30. september 2006 Jeg er helt med på at det er morsomt å finne kupp og/eller ting som ikke alle andre har på nettet (les: SN,LF og ebay) Men hva i huleste er vitsen med å handle for eksempel hm-klær på nett??? For det første får du ikke prøvd klærne, for det andre finnes det plenty av hm butikker i vårt landstrakte land. Har dere sosial angst? ← Fordi at ingen skal se at de må kjøpe klær i elefantstørrelser.
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2006 #14 Skrevet 30. september 2006 Jeg er helt med på at det er morsomt å finne kupp og/eller ting som ikke alle andre har på nettet (les: SN,LF og ebay) Men hva i huleste er vitsen med å handle for eksempel hm-klær på nett??? For det første får du ikke prøvd klærne, for det andre finnes det plenty av hm butikker i vårt landstrakte land. Har dere sosial angst? ← Ikke alle bor nært en HM butikk nei. Det gjør ivertfall ikke jeg. Og som andre har sagt her, mange av klærne de har der finnst ikke i butikkene.
Cata Skrevet 30. september 2006 #15 Skrevet 30. september 2006 Handler ikke mye på nett, men når jeg gjør det så er det rett og slett fordi jeg bor på et lite sted med få butikker. Det er litt enklere å handle på nett enn å kjøre til nabobyen (og har de det jeg skal ha der, så er jeg heldig....), spesielt ettersom butikkene som oftest er i ferd med å stenge når jeg er ferdig på jobb. Er dessuten ikke alt jeg får tak i her i omegnen.
Gjest gjesta Skrevet 30. september 2006 #16 Skrevet 30. september 2006 Har dere sosial angst? ← Du trekker paraleller mellom nett-shopping og sosialangst?
Spirito Skrevet 30. september 2006 #17 Skrevet 30. september 2006 Det er mye mer avslappende å handle fra sofaen enn å stresse rundt på kjøpesenter. Størrelsene er ikke noe problem, og returretten er mye bedre når man handler på nett. Også synes jeg det er mye lettere å se om et plagg er fint når det sitter på en modell og ikke bare henger på en kleshenger.
Malou Skrevet 30. september 2006 #18 Skrevet 30. september 2006 Fordi det er enkelt og behagelig. Man er ikke avhengig av butikkenes åpningstider, av å bruke tid å energi på å gå rundt i butikker etter en lang arbeidsdag (selv om det også er gøy noen ganger.) Når det f.eks gjelder bøker og musikk fordi det er billigere enn i butikkene og fordi det er mye lettere å få oversikt og finne det man vil ha, vurdere alternativer opp mot hverandre, lese andres bedømmelser. Nettshopping eller shopping i selve butikken? Ja takk, begge deler.
Drua Skrevet 30. september 2006 #19 Skrevet 30. september 2006 En god grunn til at jeg handler på nett er at hvis jeg ser f.eks en bukse på hm.com så er det umulig å finne den igjen i butikken - hvis de da har den i det hele tatt. HM butikker er så utrolig rotete og overfylte, og på nett kan jeg faktisk finne ut at den buksen jeg ønsket meg faktisk finnes i flere farger- det er umulig i butikken uten å måtte bruke timesvis på å lete.
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2006 #20 Skrevet 30. september 2006 Jeg er helt med på at det er morsomt å finne kupp og/eller ting som ikke alle andre har på nettet (les: SN,LF og ebay) Men hva i huleste er vitsen med å handle for eksempel hm-klær på nett??? For det første får du ikke prøvd klærne, for det andre finnes det plenty av hm butikker i vårt landstrakte land. Har dere sosial angst? ← Ja. Og så?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå