Gjest Gjest Skrevet 29. september 2006 #1 Skrevet 29. september 2006 Tror du at man kan elske en person eller kan man elske flere personer gjennom livet? Hvis man kan det vil man fortsatt elske en person når forholdet er slutt, eller går det over? Og hvis det går over, er det da å elske? Beklager at dette ble så rotete. Grunnen til at jeg spør er fordi jeg akkurat har innledet et nytt forhold. Har opplevd at flere forhold hr gått i vasken, og er derfor redd det skal skje igjen. Hva er å elske en person?
Colargol Skrevet 29. september 2006 #2 Skrevet 29. september 2006 For å svare på det første spm.: Ja! Jeg tror man kan elske noen flere ganger! Det er jo komplisert dette da synes jeg, men mener at når man elsker noen så kunne man ikke tenkt seg et liv uten det mennesket ved sin side. Alle har feil og mangler og elsker man noen så elsker man helheten til en person uten at dise "feilene" kommer i veien! Og et forhold kan gå i stykker av 40.000 grunner, men ingen av dem trenger å ha noe med hvordan eller om du elsket dette menneske før problemene oppstod! Det er hva jeg tror! Den som lever (og virkelig lever), -får se! :kgblunk:
Gjest Snuske Skrevet 29. september 2006 #3 Skrevet 29. september 2006 En kan nok elske flere personer gjennom livet på lik linje som det også er mulig å kun elske en person gjennom livet. Er vel vanskelig å definere hva det vil si å elske en person, da det alltid vil variere fra person til person. Men å elske noen for meg, er å gi og ofre av seg selv, ta hensyn, bry seg, at motparten er glad og fornøyd, setter vel motpartens lykke før min egen, og å tørre å satse. Men å elske noen er også å inngå kompromiss, innrømme feil og kunne be om tilgivelse. Å elske noen er en fantastisk følelse, men det kan også være den mest vondeste følelsen en kan oppleve. (men som sagt, dette er hva jeg mener om det)
~white lady~ Skrevet 29. september 2006 #4 Skrevet 29. september 2006 Jepp! Det går absolutt an å elske flere personer... og det går også an å elske to stykker på en gang....og det er absolutt ikke ok. Men sånn er det.
Miami Skrevet 29. september 2006 #5 Skrevet 29. september 2006 Ja, jeg tror man kan elske flere gjennom livet, kanskje også samtidig.. Er såpass realistisk (eller lite romantisk om du vil) at jeg ikke tror på den ene rette som er der ute et sted. Har hatt samme mann i 20 år, og ser ikke for meg framtida uten han. Samtidig tror jeg ikke at hvis ikke vi hadde møttes (tilfeldighet) så hadde det ikke vært noen andre der ute jeg kunne elske.
Gjest Klistoffer Skrevet 29. september 2006 #6 Skrevet 29. september 2006 Tror du at man kan elske en person eller kan man elske flere personer gjennom livet? Hvis man kan det vil man fortsatt elske en person når forholdet er slutt, eller går det over? Og hvis det går over, er det da å elske? Beklager at dette ble så rotete. Grunnen til at jeg spør er fordi jeg akkurat har innledet et nytt forhold. Har opplevd at flere forhold hr gått i vasken, og er derfor redd det skal skje igjen. Hva er å elske en person? ← Ja det var rotete! "Kan man elske flere personer gjennom livet? Hvis man kan det vil man fortsatt elske en person når forholdet er slutt,eller går det over?" Dersom du akkurat har innledet et nytt forhold og blablablabla som du selv sier burde du vel ha svaret på dette spørsmålet med hensyn til din egen historikk! Eller hva? Hva var spørsmålet igjen?
Gjest Svovelpigg!! Skrevet 29. september 2006 #7 Skrevet 29. september 2006 Ja det var rotete! "Kan man elske flere personer gjennom livet? Hvis man kan det vil man fortsatt elske en person når forholdet er slutt,eller går det over?" Dersom du akkurat har innledet et nytt forhold og blablablabla som du selv sier burde du vel ha svaret på dette spørsmålet med hensyn til din egen historikk! Eller hva? Hva var spørsmålet igjen? ← For et idiotisk svar!! Jeg vil våge å påstå at du er en debattant med bevisstløse sosiale antenner... Er det for mye forlangt å håpe på at de som beveger seg inn på KG kan bli behandlet med respekt?? Du virker så patetisk på meg, skjønner nesten ikke hvorfor jeg poengterer det engang. Kanskje er du ikke i stand til å elske noen fordi du kun finner glede i å såre andre?? IDIOT!!!
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2006 #8 Skrevet 30. september 2006 Trådstarter her For et idiotisk svar!! Jeg vil våge å påstå at du er en debattant med bevisstløse sosiale antenner... Er det for mye forlangt å håpe på at de som beveger seg inn på KG kan bli behandlet med respekt?? Du virker så patetisk på meg, skjønner nesten ikke hvorfor jeg poengterer det engang. Kanskje er du ikke i stand til å elske noen fordi du kun finner glede i å såre andre?? IDIOT!!! ← Takk! Skulle akkurat skrive et lignende svar selv. Spørsmålet er rotete, fordi tankene mine rundt dette er rotete. Og ettersom tankene er rotete vet jeg ikke helt hva jeg skal "svare" på dette selv. Det er derfor jeg spør...
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2006 #9 Skrevet 30. september 2006 Sosiale antenner! Hvilke antenner er det som fanger opp signalene her i cyberspace? Du spør et spørsmål og forventer et stuerent svar ala "jeg sympatiserer med deg,klemz og kozz,håper alt ordner seg for deg", spør en som ikke bryr seg og det er svaret du får! Jeg bare observerte at du sier at du har innledet et forhold med så mye uoppgjort og påpeker bare at det må du finne ut av før du hopper i sadelen igjen!
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2006 #10 Skrevet 30. september 2006 Tror du at man kan elske en person eller kan man elske flere personer gjennom livet? Hvis man kan det vil man fortsatt elske en person når forholdet er slutt, eller går det over? Og hvis det går over, er det da å elske? Beklager at dette ble så rotete. Grunnen til at jeg spør er fordi jeg akkurat har innledet et nytt forhold. Har opplevd at flere forhold hr gått i vasken, og er derfor redd det skal skje igjen. Hva er å elske en person? ← Overskriften din spør "hvor mange ganger kan man elske". Svaret er: det finnes ikke noe øvre tak.
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2006 #11 Skrevet 30. september 2006 Sosiale antenner! Hvilke antenner er det som fanger opp signalene her i cyberspace? Du spør et spørsmål og forventer et stuerent svar ala "jeg sympatiserer med deg,klemz og kozz,håper alt ordner seg for deg", spør en som ikke bryr seg og det er svaret du får! Jeg bare observerte at du sier at du har innledet et forhold med så mye uoppgjort og påpeker bare at det må du finne ut av før du hopper i sadelen igjen! ← Trådstarter igjen Nei, jeg forventer ikke et "stuerent" svar med klemz og koz... Jeg forventer å få høre andres meninger om dette. <jeg har ikke innledet et forhold med noe som helst uoppgjort (hvor får du det fra?). Jeg bare lurer på hvor mange ganger i livet man kan elske? Om det er mulig å elske fler enn en person, eller om kjærligheten er begrenset. Prøv å hold deg til saken...
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2006 #12 Skrevet 30. september 2006 Spørsmålet i seg selv fordrer at dette er noe uoppgjort for deg ellers hadde du ikke brydd deg med å bruke en kalori på å spørre i utgangspunktet! Du oppfatter meg som fientlig innstilt til deg og ditt predikament, jeg oppfatter deg som en som kaster bort andres tid ved å forvente svar som de kunn vil høre! Sosiale antenner my ass! Det er det som er det vakre med slike fora, du er og blir TS og jeg gjest så hvem bryr seg om hvem som er mest konformist og sympatisk innstilt. Det betyr ingenting hvilket lag du heier på her! Kansje jeg setter fingeren på noe som du absolutt ikke vil se og det i seg selv hjelper deg? Hvem vet og aller minst jeg, en dum idiot som svarte på ditt spørsmål!
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2006 #13 Skrevet 30. september 2006 Spørsmålet i seg selv fordrer at dette er noe uoppgjort for deg ellers hadde du ikke brydd deg med å bruke en kalori på å spørre i utgangspunktet! Du oppfatter meg som fientlig innstilt til deg og ditt predikament, jeg oppfatter deg som en som kaster bort andres tid ved å forvente svar som de kunn vil høre! Sosiale antenner my ass! Det er det som er det vakre med slike fora, du er og blir TS og jeg gjest så hvem bryr seg om hvem som er mest konformist og sympatisk innstilt. Det betyr ingenting hvilket lag du heier på her! Kansje jeg setter fingeren på noe som du absolutt ikke vil se og det i seg selv hjelper deg? Hvem vet og aller minst jeg, en dum idiot som svarte på ditt spørsmål! ← Trådstarter her Dette svaret ditt synes jeg er så dumt at jeg ikke vet hvordan jeg skal kommentere det. Jeg har ingen ting imot deg og dine svar, og skjønner ikke hvorfor du trakk frem sosiale antenner og at jeg ønsket kosemosesvar. Ei heller hvorfor du skriver at jeg kaster bort andres tid. Du velger selv å svare i de trådene du ønsker. Tro hva du vil om meg, jeg er ikke interessert i å diskutere det. Jeg ønsker å vite om andre brukere av KG tror på en eller flere kjærligheter, og det er det denne tråden handler om. Takk for meg!
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2006 #14 Skrevet 30. september 2006 Pål: Hvor mange kjærligheter tror du på gjennom et liv? 1:.......... 2:.......... 3:.......... 4:flere
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2006 #15 Skrevet 30. september 2006 Pål: Hvor mange kjærligheter tror du på gjennom et liv? 1:.......... 2:.......... 3:.......... 4:flere ← Skikkelig hyggelig svar på trådstarters spørsmål, du...
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2006 #16 Skrevet 30. september 2006 Er det ikke slik spørsmålet i følge trådstarter burde ha vært formulert i utgangspunktet? Oi! skyld på dårlige mottaksforhold for nevnte antenner igjen!
Gjest Gjesta Skrevet 30. september 2006 #17 Skrevet 30. september 2006 Jeg tror man kan elske flere personer gjennom livet. De aller fleste av oss har vel det. At du ikke elsker noen lenger, betyr ikke at du aldri har elsket den personen , bare at kjærligheten har tatt slutt. Sånn er det for meg iallefall.
Henna Skrevet 30. september 2006 #18 Skrevet 30. september 2006 Skal jeg svare på hva jeg tror må jeg ta med at jeg føler det er forskjellige måter å elske noen på. For jeg elsker barnet mitt over alt, jeg elsker mamman min og jeg elsker kjæresten min. Alle personer jeg i en aller annen form deler livet mitt med. Men, for å se det på den måten du tydeligvis tenker på. Jeg har gjennom mitt 26 årige liv hatt 2 langvarige forhold, er i mitt tredje nå. Og kan med lett hjerte si at jeg har elsket de første også. Men kjærligheten tok slutt. Ser ikke bort fra at jeg vil elske nye personer som kommer inn videre i mitt liv, men håper jeg ikke vil elske flere kjærester. Men er realist, og vet at kjærlighet kommer og kjærlighet går. Endel av livets vei og livets uforutsigbarhet:-)
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2006 #19 Skrevet 1. oktober 2006 Trådstarter her Dette svaret ditt synes jeg er så dumt at jeg ikke vet hvordan jeg skal kommentere det. Jeg har ingen ting imot deg og dine svar, og skjønner ikke hvorfor du trakk frem sosiale antenner og at jeg ønsket kosemosesvar. Ei heller hvorfor du skriver at jeg kaster bort andres tid. Du velger selv å svare i de trådene du ønsker. Tro hva du vil om meg, jeg er ikke interessert i å diskutere det. Jeg ønsker å vite om andre brukere av KG tror på en eller flere kjærligheter, og det er det denne tråden handler om. Takk for meg! ← Jeg tror på 1 ts
Sukkersøta Skrevet 1. oktober 2006 #20 Skrevet 1. oktober 2006 Tror du at man kan elske en person eller kan man elske flere personer gjennom livet? Hvis man kan det vil man fortsatt elske en person når forholdet er slutt, eller går det over? Og hvis det går over, er det da å elske? Beklager at dette ble så rotete. Grunnen til at jeg spør er fordi jeg akkurat har innledet et nytt forhold. Har opplevd at flere forhold hr gått i vasken, og er derfor redd det skal skje igjen. Hva er å elske en person? ← Definer ordet elske? Tror det finnes grader av det å elske en person. For min del har det skjedd meg en gang....men håper det vil skje meg igjen.... Tror man kan elske flere iløpet av livet sitt. For noen vil det kan kanskje være slik at den personen man elsket vil på en måte bety noe spesielt selv om en kommer inn et nytt forhold...Selv om en ikke fortsetter å elske den personen... Sånn er det for meg i allefall.. Tror det er veldig individuelt dette
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå