Arwen Skrevet 29. september 2006 #1 Skrevet 29. september 2006 Hva skjer med feriedager man ikke får tatt fordi man er sykemeldt?
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2006 #2 Skrevet 29. september 2006 Mnener du da skal få de senere. At sykdom ikke ødelegger for ferie.
Pasha Skrevet 29. september 2006 #3 Skrevet 29. september 2006 Man skal få de senere. Inntil 2 uker kan overføres til neste år
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2006 #4 Skrevet 29. september 2006 - men bare dersom man sier fra om at man ønsker dem i det man blir sykemeldt eller så raskt som mulig etter at man er tilbake på jobb - hvis ikke kan arb.giver si nei....
Cata Skrevet 29. september 2006 #5 Skrevet 29. september 2006 Mener det er slik at du får utsette ferien dersom du allerede er sykemeldt i det du skulle tatt ferie. Blir du derimot syk i ferien og så "taper" du de feriedagene som utgjør resten av ferien din. (Men mulig det varierer litt fra arbeidsgiver til arbeidsgiver altså.)
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2006 #6 Skrevet 29. september 2006 Dersom du er sykemeldt når ferien starter, skal du senest siste ordinære arbeidsdag før ferien si fra til arbeidsgiver om at du skal ha utsatt ferien din. Dette gjelder uansett hvor mange/få dager du skulle ha hatt ferie. Dersom du ikke sier fra innen fristen, kan arbeidsgiver nekte å gi deg disse feriedagene. Dersom du har startet ferien og så blir sykemeldt, må du være sykemeldt i fem dager før du kan få ferien tilbake.
Ephemera Skrevet 29. september 2006 #7 Skrevet 29. september 2006 Jeg var sykemeldt i sommerferien min. Denne ferien har jeg nå til gode, men sjefen min måtte rapportere inn til lønningskontoret at jeg ble sykmeldt før ferien skulle startet og bekrefte at jeg skulle ha den til gode. Jeg kan i desember velge om jeg vil ha utbetalt de 15 dagene, eller om jeg vil overføre 10 dager til neste år og få utbetalt de resterende 5 dagene.
Arwen Skrevet 29. september 2006 Forfatter #8 Skrevet 29. september 2006 Jeg har 4 dager jeg skal ha rundt jul, men er redd kroppen ikke holder så lenge i jobb. Disse får jeg da ikke utsatt. Da kan jeg regne med at jeg får de overført til neste år hvis det blir aktuelt?
Ephemera Skrevet 29. september 2006 #9 Skrevet 29. september 2006 Jeg har 4 dager jeg skal ha rundt jul, men er redd kroppen ikke holder så lenge i jobb. Disse får jeg da ikke utsatt. Da kan jeg regne med at jeg får de overført til neste år hvis det blir aktuelt? ← Det blir helt sikkert ikke noe problem
Orthia Skrevet 29. september 2006 #10 Skrevet 29. september 2006 Du har rett til å få utsatt eller overført ferien, gitt at du ber om dette før ferien tar til. Ferieloven
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå