Gå til innhold

Alkoholdebatten........

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere om det?

Da mener jeg til maten og senere på kvelden.

Selvfølgelig serverer vi kaffe avec.

Må legge til at vi skal ha en uformell setting på det hele med tapas-bord.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir kanskje en skuffelse for dem som trenger rask fyll.

Fra spøk til alvor. Øl og vin burde holde i massevis.

Gjest Gjest_Lilli_*
Skrevet

Ikke sprit mener du? Det skal vi også det... Du sender litt signaler om at du ikke er klar for fylleslag og det blir utrolig mye billigere!!!

Ingen kommer til å mangle drikke hos oss uansett.. champagne til velkomstdrink, hvitvin, rødvin og øl til mat og likør til kaffen.

Var i bryllup for 2 helger siden, de hadde fri bar (på hotell), men det var faktisk ikke noen som bestilte drinker.. bare øl, vin, mineralvann og kanskje en cognac.

Ingen lider under å ikke få drikke brennevin :)

Skrevet

Jeg syns det høres supert ut jeg! Hadde faktisk lyst til det selv, men mannen ville visst ikke gå med på det. Han er veldig glad i konjakk... ;)

Skrevet

Ja, for all del, det burde gå det.

Men jeg vil ikke nekte hveken min forlovede, min far, min kommende svigerfar en cognac, og det er sikkert en del flere av gjestene som vil sette pris på det også. Mange av de andre vil verdsette en likør.

Selve dette med "sprit" sånn ellers kunne jeg forsåvidt vært foruten, men siden vi uansett skal ha cognac og likør, så virker det kanskje rart å ikke ha drinker ellers også..?

Skrevet

Jeg synes nok at det mest naturlige for et bryllup vil være å ha gode alkoholfrie drikker, øl og vin, samt litt likør og conjakk til kaffe. Blandede drinker trenger en ikke ha, heller ikke wiskey mm. Jeg kan godt like å drikke gintonic på kvelden, men jeg må ikke.

Vi skal ha et bryllup bestående av min familie som har "vanlige" tradisjoner på drikkefronten, og hans familie som ikke serverer alkohol i familieselskap (bibelbelte). Vi har allerede pratet med hans foreldre, som presiserte at det ikke var et prorblem om vi serverer alkohol, men vi ønsker delvis for vår egendel (hater fulle slektninger) og får hans families del å tone ned alkoholen noe. Det vil si at vi ikke tar frem spriten før sent på natta (skal ha det privat, festen pågår nok til frokost.. :D ) Vi serverer konjakk til kaffen, og lar konjaken og likøren stå fremme, men wiskey venter vi med til sene natttimer tenker jeg, det samme gjelder vodka, gin mm. Vi kjøper inn, setter i skap, og så får vi se hvordan ting utvikler seg.

Gjest Moonshadow
Skrevet

Vi skal bare ha velkomsdrinker og øl og vin.. Ingen av gjestene vi har pratet med har noe i mot det. De fleste sier de hadde kommet til å holdt seg til det uansett.

Vi vil ikke at bryllupet vårt skal være en fyllefest.

Gjest Ylva Virvla
Skrevet

Synes det høres bra ut. Drinker og bar er litt harry, spør du meg.

Skrevet

Høres bra ut synes jeg! For min egen del kunne vi gjerne hatt det, kanskje med noen cidervarianter i tillegg bare. Kjenner faktisk en del som ikke liker verken øl eller vin.

Skrevet

god ide (hvorfor har ikke jeg tenkt på dette selv? :ler: )

må høre med brudgom og hotellet vi skal ha selskapet på,

men det må jo begrense utgiftene hvis man kun har øl, vin, cider og mineralvann i baren..

Skrevet

Planen vår er å ha de tre sorter vin som serveres til maten, minrealvann og cognac. Mulig vi også kommer til å ha øl.

Synes det egentlig passer seg best i et bryllup og det er jo også bra for budsjettet.

Skrevet
Synes det høres bra ut. Drinker og bar er litt harry, spør du meg.

Enig med deg. Dessuten så syns jeg det er en utbredt oppfatning at man ikke skal "nekte" gjestene sine noe av alkohol i bryllupet sitt. Alkoholen må finnes i alle typer, og serveres utover hele kvelden (alle sortene), viss ikke er en kjip. Vi hadde vin og øl, i tillegg en avec pr gjest, i vårt bryllup. Vi drikker ikke drinker selv, og syns ikke noe om sprit i utgangspunktet, så hvorfor skulle vi servere drinker?

Nei, hold deg til det dere vil ha i deres bryllup. Det være seg med og uten alkohol.

Skrevet

Syns det hørtes kjempe ålreit ut jeg. Ville kanskje som Sin sier hatt noen type cider eller noe også....det er kanskje noen som kan tenke seg drikke men som ikke er glade i øl/vin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...