Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Betaler man ikke halv pris når man blir klipt av en lærling?

Skrevet

Jeg har opplevd alt fra å bli klippet gratis til å betale fill pris. Det er nok litt forskjellig hvordan salongene praktiserer dette. Jo flinkere lærlingene blir jo lenger de har vært i lære), jo mer tar de seg jo betalt. Da jeg betalte full pris for lærlingeklipp visste jeg jo ikke at hun var lærling før hun sa det etterpå, og klippen ble absolutt like bra som hos en vanlig frisør.

Skrevet

trodde det lå på rund 25% rabatt hos lærlinger jeg..

Og gratis hvis du skal sitte hårmodell slik at de kan øve seg på frisyrer..

Jeg trodde også de måtte si ifra hvis de var lærlinger, er jo en ting hvis de nesten er utlært og kan alt men... Hadde blitt sinna og nekta å betale hvis det ble sygt uansett om de var lærling eller ikke, de måtte nok ha fikset det før jeg hadde betalt ja!!

Skrevet

nei, ikke alltid. de helt ferske klipper til halv pris, noen ganger lavere pris. det finnes ikke noen regler på hva de skal ta for klipp. men du har krav på å vite om du blir klippet av en lærling!

de aller fleste lærlinger tar full pris før de er ferdig med læretiden. jeg har jobbet et sted hvor lærlingene ble presset til å ta full pris etter tre mnd som lærling...

men så er det noen som er lærlinger i to år, og noen i 4 år. de som er lærlinger i 4 år tar ikke redusert pris i 4 år...

Skrevet
er jo en ting hvis de nesten er utlært og kan alt men...

den som tror man er ferdig utlært er ikke utlært, men ferdig ;)

en annen ting er at det med pris blir vurdert etter hvor flinke lærlingene er, ikke bare hvor lenge de har vært lærling. jeg har sjekket klippen på lærlinger som har vært lærlinger i over ett år som fortsatt trenger å rettes på, og jeg har hatt en lærling som hadde perfekt klipp da hun kom rett fra skolen.

Skrevet

Min venninne tok fullpris leeeeng før hun hadde fagbrevet, det er visst helt vanlig i den salongen hun jobber i

Gjest Fruktfat
Skrevet
Min venninne tok fullpris leeeeng før hun hadde fagbrevet, det er visst helt vanlig i den salongen hun jobber i

:Nikke: jeg tok full pris etter 5-6 mnd, da var det 1,5 åt igjen til jeg tok svennebrevet...

Skrevet

Varierer som sagt veldig.

Der jeg klipte meg i Trondheim, fulgte jeg en lærling fra start til mål. Tror opprinnelig klippepris var ca 450 kr, og da jeg begynte hos henne, da kom hun rett fra skolen, betalte jeg 150. Så gikk det opp 50 kr pr halvår, og rett før hun tok fagbrevet, betalte jeg 400.

Der jeg klipper meg nå, er vanlig pris 400. Klipp hos 1. års lærling koster 150 og hos 2. års lærling 250. Tror salongene gjør det sånn for at lærlingene skal få mest mulig erfaring, jeg. Hvis jeg måtte betale tilnærmet full pris hos lærling, ville jeg jo valgt en som hadde bestått fagbrevet i steden!

For øvrig bruker jeg vel stort sett like mye penger hos salongen uansett - går jeg til vanlig frisør, har jeg vasket og fønet håret før jeg går. Går jeg til 2. års lærling, tar jeg med vask og føn, og går jeg til 1. års lærling inkluderer jeg også hodebunnsmassasje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...