Gå til innhold

definer min handlekurv... igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet
Min handle liste:

3 bokser hakket tomat

isbergsalat

speltbrød

naturell smøreost 6%

tomater

tropicano appelsinjuice

4 pk yoplait 0.1% med ekstra frukt

en saks

feta ost

matfløte

fun light appelsinsaft

2 småbokser med makrell i tomat

Opptatt av kosthold, liker å spise sunt og lett.

Glad i tomat i alle variasjoner.

Har manglet saks lenge, men glemt å kjøpe. Kom på det i dag.

Handler ofte.

Spiser sjelden ordentlig middag, ofte en salat eller enkel pastarett.

Bor alene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Du er vegetarianer, og opptatt av matens opphav. Du har planlagt å lage wok e.l, muligens thai-wok med scampi?

Skal lage indisk mat med scampi og det stemmer at jeg liker ren mat og gode råvarer.

Skrevet

Jepp, driver å prøver å gå ned i vekt ja!

Blanca: ja, men handler ikke så ofte, eller jo kanskje..hehe! Men lager middag, går bare på lavkarbo diett så jeg har minimalt med ris/pasta. Og bor alene -iaf denne uka!

• 2 uker senere...
Skrevet

Dagens:

1 speltbrød

1 pk appelsinjuice

1 pk grove baguetter

1 tomatsuppe i pose

1 Nemi

1 glass minimais

1 Isbergsalat

1 lettmelk

1 hermetisk boks grovhakkede tomater

1 økonomipakke kyllingfilet

1 pk lettrømme

2 pk Go'morgen yoghurt

1 glass bønnespirer

1 Jarlsberg

1 rull hundeposer

1 pk ravioli

champignon

1 squash

1 pk bacon

4 chilipepper

1 pk sursøt saus

1 Fjordland risgrøt

1 pk kokt, mager skinke

4 flasker Bonaqua Silver Lemon.

• 2 uker senere...
Skrevet
Dagens:

1 speltbrød

1 pk appelsinjuice

1 pk grove baguetter

1 tomatsuppe i pose

1 Nemi

1 glass minimais

1 Isbergsalat

1 lettmelk

1 hermetisk boks grovhakkede tomater

1 økonomipakke kyllingfilet

1 pk lettrømme

2 pk Go'morgen yoghurt

1 glass bønnespirer

1 Jarlsberg

1 rull hundeposer

1 pk ravioli

champignon

1 squash

1 pk bacon

4 chilipepper

1 pk sursøt saus

1 Fjordland risgrøt

1 pk kokt, mager skinke

4 flasker Bonaqua Silver Lemon.

Altså:

- Speltbrød, du har en noe ustabil mage for tiden og håper at speltbrødet skal sette en stopper for dette.

- Apelsinjuice, som den latsabben du er gidder du ikke å spise apelsiner, og synes at C-vitamin tabletter er for pyser, så da tar du minste motstands vei og drikker juice. DEt kan og hende du drikker det fordi du syns det er gost.

- Baguettene skal du sette til livs i mårrå en gang når kroppen våkner til liv etter tidenes sjøslag og husker lite. Men konkluderer med at det sikkert er lurt å spise nå, du finner restenenav nattmaten som du ikke spiste på nattbordet.

- Tomatsuppe, typisk nødmat som, om du spør meg, smaker pent brukt hoppetau. Men i mårrå litt utpå kvellen er det vel på tide med litt "fast" føde (les. Lettspydd)

- Nemi, tegneserier blir man uansett bedre av om man er fyllesyk, egentlig ett fett hva det er.

- Minimais, kan du bruke til søndagsmiddagen når du slenger i hop ett eller anna som kroppen kan få (typisk wok) etter at de verste fyllenervene har lagt seg en gang på søndagen.

- Lettmelk kan redde en fyllesyk dag, selv om det er ekkelt å kaste opp ting som er under kroppstemperaturen, men det smaker godt på veien ned i allefall.

- Isbergsalat, går til samme formålet som over, men om du viste at Isbergsalat stort sett er kunstgjødsel med grønnsmak evt. farge, hadde du nok latt det være.

- Hakkede tomater, skal oppe i det samme gjørma du skal helle i deg på søndagen, forutsatt at du ikke kaster opp når du åpner boksen og ser gjørma..

- Økonomipakken, kan ha to foklaringer evt tre til søndagsmiddagen, du er grådog/fattig og kjøpet slikt stort. Du er flere en 1 person til middag mann/elsker eller evt en hel familie og mette.

- Lettrømme, er en helt klar vinner i wok, hever smaken som våre venner hos Tine skal ha det til.

- God Morgen youghurt, 2 stk sådann, skal du gi nattens fangst en slik til frokost, eller er det bare en appertiser til en skikkelig dagen derpå frokost?

- Bønnespirene går også i woken sammen med alt det andre, heldigvis smaker det bedre enn det ser ut.

- Jarslberg, burde egentlg værefolkets favoritt og ikke Norvegia, smaker mye bedre og har en litt mere bestemt smak. En typisk vinner til søndagsfrokosten.. Til fyllesyk frokost holder det med Norvegia.

- Ravioli er et godt alternativ til tomatsuppen, om du ikke er i så laber form. Kan hjelpe deg å få smaken tilbake i munnen.

- Champignon, høre til fast interiør i et kjøleskap og kan gjør de aller fleste middager flere hakk bedre..

- Bacon, Frokosten er reddet. Sammen med Juice og annet snadder kan kroppen våkne til liv igjenn.

- Chilipepper, obligatorisk tilbehør til Urix, sammen med et stoort glass melk.

- Sursøt saus, kan bytte ut rømmen i wok'en med denne, smak og behag.

- Fjordland Risgrøt, reserve løsning om du ikke kommer deg ut på byen og må sitte hjemme alene og sture.

- Kokt skinke, Universalpålegg kan brukes til alt, smaker ingenting og kommer nok neppe fra et dyr som har sett dagens lys.

- Bon aqua, ingen tvil om at vann kan gjøre underverker for en sliten kropp.

Konklusjon:

Du er trygg på deg selv og din egen seksualitet, singellivet nytes etter alle kunstens regler og mat er en viktig bestandsdel.

Am i right??

Skrevet
just for fun, hva får dere ut av dette ?

ett stykk havrebrød, noe helkornsgreier

en pakke med havrebrødmiks type "tilsett tørrgjær og vann"

en pakke hamburgerrygg

3 pack med frysebokser

5 par sokker

lasagne basispakke

en boks med stenfrie druer

1 smash sjokoladebar

jeg stiller meg åpen til hugg  :ler:

Herregud! Er du mannen min eller??? :) Det der kunne minne mistenkelig om handlekurven hans :)

Gjest suppeline
Skrevet

Nei, jeg vil ikke definere flere handlekurver eller vogner ....... Nå har jeg sluttet å gå på butikken og handle, blir helt paranoid av dette her. Mannen har derfor fått dette oppdraget, egentlig innmari deilig å slippe brød, melk og middag og hele handleproblematikken. :ler: Jeg nøyer meg med å handle klær og sko heretter!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...