Gå til innhold

Hva slags gryter har du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger nye gryter!!!! Vet ikke helt hvilke jeg skal velge, og lurer litt på hva dere har, og hva dere er fornøyd med.

Jeg må ha med teflonbelegg, ellers så svir jeg både ris og saus, det vet jeg ihvertfall :ler:

Tidligere hadde jeg Høyang sine Party gryter, var forsåvidt fornøyd med de, men synes kanskje ikke de var helt på toppen.. Ellers så har jeg hatt noen billige som heter Tefal (kjøpt på glassmagasinet for 100 år siden), de var kjempegode, prisen tatt i betraktning :overrasket:

Siden jeg ikke rensket kjøkkenet i det hele tatt da jeg ble separert fra min mann og flyttet,trenger jeg nå nye kasseroller i alle størrelser. Kjøpte bare et sånn sett fra Ikea for å ha midlertidig til jeg får tak i noen ordentlige noen, så det har jeg nå :sjenert: Helt greie men ikke det helt store akurat :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

IKEAs, 365+ serie er gode gryter til en ok pris. De anbefales av mange her inne.

Gjest Fjellsippa
Skrevet (endret)

Etterhvert som jeg må bytte ut de gamle når de blir slitt, kjøper jeg bare Gastrolux. Jeg synes de er kjempebra. De koster mye (800 - 1000 kr), men man betaler for kvalitet. Synes det er bedre å kjøpe ei skikkelig gryte som varer lenge, enn å kjøpe billig som fort blir slitt.

Kjøpte forresten ei stekepanne fra IKEA sin 365+ serie for noen år siden. Den ble fort slitt. Etter det har jeg hatt ei Gastroluxpanne like lenge, og det vises nesten ikke at den er brukt. Så hvis man fordeler utgiftene på flere år, er det ikke sikkert at Gastrolux er så dyrt.

Endret av Fjellsippa
Skrevet

Jeg har veldig dårlige erfaringer med Gastrolux, faktisk (belegg som flasset etc). Har nå kjøpt Scanpan i stedet, og det ser så langt bedre ut.

Skrevet

Jeg har 3 partygryter fra Høyang Polaris, 2 svarte Tefalgryter og en diger Høyang Polaris i rustfritt stål og en liten smørsmelter i rustfritt stål som jeg kjøpte i en italiensk kjøkkendesign-butkk.

Grytene mine er 5 år og like fine ... Jeg er spesielt glad i partygrytene mine :)

Skrevet

Tips hvis du svir ris: Det gjorde jeg også, inntil jeg kokte risen kortere enn det som sto på pakken, og lot risen stå tilsvarende mye lengre og trekke under lokk...

Skrevet

Jeg har helt forskjellig erfaring fra Piaf med Gastrolux/ScanPan.. Jeg har byttet min scanpan to ganger, mens Gastroluxen holder seg stadig like bra. Altså ikke så fornøys med scanpan (titan), men fornøyd med Gastrolux.

Hørte at Gastrolux hadde problemer med ett parti, der belegget boblet opp. Men at dette er ok nå.

Skrevet
Hørte at Gastrolux hadde problemer med ett parti, der belegget boblet opp. Men at dette er ok nå.

Jeg har også hørt om dette - meget mulig det var det jeg ble et offer for.

Skrevet

Jeg er kjempefornøyd med mine Partkjeler. Brenner aldri noe, lette å rengjøre og ser ut til å ha god kvalitet (har hatt de 2 år).

Gjest Fjellsippa
Skrevet
Jeg har veldig dårlige erfaringer med Gastrolux, faktisk (belegg som flasset etc). Har nå kjøpt Scanpan i stedet, og det ser så langt bedre ut.

Dette var merkelig. Du må nok ha fått kjeler fra en feilproduksjon. Jeg har hatt mine i flere år, og de er like fine.

Du burde gå tilbake med dem. Er det ikke livstidsgaranti på Gastrolux? I alle fall 25 år mener jeg å huske. Spør på butikken.

Skrevet (endret)
IKEAs, 365+ serie er gode gryter til en ok pris. De anbefales av mange her inne.

Disse har jeg også, og jeg synes de er kjempefine. ;D I tilegg har jeg en fra Scanpan i titanium, men den har jeg ikke brukt enda.

Endret av joje
Skrevet

Har hatt IKEA 365+ gryter i over 4 år er det vel. Kjempefornøyd, alle ser like fine ut fremdeles.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...