Gjest Gjest Skrevet 29. september 2006 #1 Skrevet 29. september 2006 (endret) Jeg mistet bagasjen min for 1 år siden på ferie- Nå ble jeg ranet på ferie. Den nye forsikringsselskapet spurte om jeg hadde fått erstatning tidligere etter at de hadde ferdigbehandlet saken min og i farta klarte jeg å si nej pr e-mail. Uriktig opplysning svarte jeg, uten å ha blitt opplyst om risikoen. Det var ikke i ond tro jeg svarte nej. jeg trodde de mente om jeg hadde hatt det hos dem. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå. De skriver at dette: """Vi minner om at forsøk på å få utbetalt erstatningsbeløp som overstiger det man har rett til under Gouda Reiseforsikring, kan medføre at forsikrede mister alle sine rettigheter under forsikringen, samt retten til å tegne reiseforsikringer i fremtiden. Det må også påpekes at alle slike forsøk på misbruk av forsikringen blir anmeldt til politiet, og at strafferammen for forsikringsbedrageri er på inntil 3 års fengsel. Dersom du ønsker å opprettholde ditt forsikringskrav mot Gouda Reiseforsikring, vil vi be om at du kommer til samtale hos oss for gjennomgang av sakens fakta. Dersom du velger å trekke ditt krav, vil vi unnlate å sette i verk de mer inngående undersøkelser vi ellers vil måtte gjennomføre. Endelig vedtak i saken avhenger således av hvilken tilbakemelding vi får fra deg"" Hjelp meg hva gjør jeg !!! Kommer de til å anmelde meg til politiet ? Mvh Linda xxxxx (navn redigert ihht KGs regler. Mie (mod). ) Endret 29. september 2006 av Mie
Gjest squeeky Skrevet 29. september 2006 #2 Skrevet 29. september 2006 Ikke få panikk Få en avtale og møt dem ansikt til ansikt, og fortell at du misforsto alt. Slike ting er lettere å ta face to face Det ordner seg
Ciara Skrevet 29. september 2006 #3 Skrevet 29. september 2006 Lykke til! Det ordner seg sikkert. Vil forøvrig råde deg til å fjerne navnet ditt fra denne tråden, om det da er ditt autentiske
Gjest Turi Skrevet 29. september 2006 #4 Skrevet 29. september 2006 Du har ikke et problem. Du har ikke forsøkt å få utbetalt noe urettmessig. Erstatningen du har fått før er jo en helt annen sak. Den du har nå har du ikke fått utbetaling for. Det er de som har misforstått her. Dette kan de ikke anmelde. Dra til dem og stå på kravet ditt - det er helt rettmessig.
Gjest Chenin Skrevet 29. september 2006 #5 Skrevet 29. september 2006 Vi minner om at forsøk på å få utbetalt erstatningsbeløp som overstiger det man har rett til under Gouda Reiseforsikring, kan medføre at forsikrede mister alle sine rettigheter under forsikringen, samt retten til å tegne reiseforsikringer i fremtiden. Det må også påpekes at alle slike forsøk på misbruk av forsikringen blir anmeldt til politiet, og at strafferammen for forsikringsbedrageri er på inntil 3 års fengsel. Dersom du ønsker å opprettholde ditt forsikringskrav mot Gouda Reiseforsikring, vil vi be om at du kommer til samtale hos oss for gjennomgang av sakens fakta. Dersom du velger å trekke ditt krav, vil vi unnlate å sette i verk de mer inngående undersøkelser vi ellers vil måtte gjennomføre. Endelig vedtak i saken avhenger således av hvilken tilbakemelding vi får fra deg"" Jeg tror du bare kan ta det med ro. Så vidt jeg kan skjønne utifra det de skriver virker det som en standard tilbakemeldingved slike saker. At du ved en feil skrev at du ikke hadde mottatt erstatning tidligere tror jeg nok de vil forstå når du tar en samtale med dem Bare ring og avtal et møte, du har ingenting å frykte.
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2006 #6 Skrevet 30. september 2006 Hei igjen. Takk for alle svar. Blir litt mer lettet nå. Hva gjør forsikringsselskapet når jeg har svart uriktig ? Hva hvis de ikke tror på meg ? Jeg svarte i farta pr. mail og det sto ingenting om risikon hvis jeg svarte feil. Men på skade raporten (der jeg skulle signere ) sto det om risiko. Er så redd. Skal møte dem på tirsdag. Da kommer skadesjefen og en utreder til å være tilstede. Bør jeg kontakte en advokat og ha med meg en advokat på møte ?De sier er helt uformellt, men jeg føler ikke meg helt trygg når de sier det er helt uformellt. Mvh Linda
Gjest Turi Skrevet 30. september 2006 #7 Skrevet 30. september 2006 Ikke bruk penger på advokat eller ressurser på å være bekymret. Dette er ikke farlig, du har ikke fått erstatning for den aktuelle saken før og har ikke gjort annet galt enn å svare litt for fort. Det kunne hvemsomhelst gjort, og det er ikke svindelforsøk. de kommer til å forstå deg, ikke noe problem. Det som er saken er at det er lett å svindle reiseforsikring, vanskelig å motsi at du er frastjålet noe. De vil bare snakke med deg fordi det er 2. gang på kort tid. Bare vær ærlig og forberedt på å fortelle om sakene og anmeldelsene du ga på dem da det skjedde, så blir ikke dette noe problem.
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2006 #8 Skrevet 1. oktober 2006 Du har ikke et problem. Du har ikke forsøkt å få utbetalt noe urettmessig. Erstatningen du har fått før er jo en helt annen sak. Den du har nå har du ikke fått utbetaling for. Det er de som har misforstått her. Dette kan de ikke anmelde. Dra til dem og stå på kravet ditt - det er helt rettmessig. ← nei, men slike kunder blir holdt øye med. Hun har fått oppgjør i en annen sak fra et annet selskap, så nå er det et nytt selskap.
Gjest Turi Skrevet 1. oktober 2006 #9 Skrevet 1. oktober 2006 nei, men slike kunder blir holdt øye med. Hun har fått oppgjør i en annen sak fra et annet selskap, så nå er det et nytt selskap. ← ...nettopp. Som jeg skrev i innlegget i går. Hun er holdt øye med pga to påfølgende reiseforsikringssaker etter hverandre i ulike selskap. Noe som er naturlig, men så lenge hun har rent mel i posen er det ikke noe hun skal bekymre seg for. Det er standardprosedyre fra forsikringsselskapet.
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2006 #10 Skrevet 2. oktober 2006 ...nettopp. Som jeg skrev i innlegget i går. Hun er holdt øye med pga to påfølgende reiseforsikringssaker etter hverandre i ulike selskap. Noe som er naturlig, men så lenge hun har rent mel i posen er det ikke noe hun skal bekymre seg for. Det er standardprosedyre fra forsikringsselskapet. ← det blir et ups. til selskapene. man bytter selskap etter utbetaling, så kommer det nytt krav , da kan slike ting skje. men det må være selskapet som skal bevise noe i tilfelle. man kan faktisk bli etterforsket selv etter utbetaling.
Gjest prestekrage Skrevet 3. oktober 2006 #11 Skrevet 3. oktober 2006 Forsikringsselskapet kan faktisk NEKTE deg utbetalig når du har oppgitt uriktige opplysninger... Var jeg deg ville jeg ringt UMIDDELBART å fortalt at du hadde missforstått spørsmålet!
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2006 #12 Skrevet 4. oktober 2006 Jeg var på møte med forsikringsselskapet i går. Det virker som om de ikke tror meg. Jeg sa jeg sto for min sak. Må de ikke bevise at jeg ikke har blitt ranet hvis de nekter meg erstatning? Kan de politi anmelde og nekte meg erstatning pga jeg"" løy"" /svarte feil?? Det var ikke i skademeldingen skjemaet jeg svarte feil, men på en mail. De kommer til å etterforske saken sa de. for min del er det bare en fordel at de etterforsker saken mer. Da kan jeg i alle fall bli mer trodd når de ikke finner noe mer på meg. Hjelp meg. Blir gal av dette. Mvh Linda XXXX
Gjest Turi Skrevet 4. oktober 2006 #13 Skrevet 4. oktober 2006 Antar du politianmeldte ranet da det skjedde? Hvor mye tapte du? Ikke bli gal - det verste som kan skje er at du ikke får erstatning. Men jeg tror ikke det kommer til å skje, så lenge du har politianmeldt begge tilfellene på stedet der det skjedde og har anmeldelsene tilgjengelig, kan jeg ikke skjønne det skulle være noe problem.
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2006 #14 Skrevet 4. oktober 2006 Jeg var på møte med forsikringsselskapet i går. Det virker som om de ikke tror meg. Jeg sa jeg sto for min sak. Må de ikke bevise at jeg ikke har blitt ranet hvis de nekter meg erstatning? Kan de politi anmelde og nekte meg erstatning pga jeg"" løy"" /svarte feil?? Det var ikke i skademeldingen skjemaet jeg svarte feil, men på en mail. De kommer til å etterforske saken sa de. for min del er det bare en fordel at de etterforsker saken mer. Da kan jeg i alle fall bli mer trodd når de ikke finner noe mer på meg. Hjelp meg. Blir gal av dette. Mvh Linda XXXX ← Er vel heller du som må sannsynliggøre at du er blitt ranet.Om de må, så vil de ved uriktige opplysninger uansett hva saken gjelder BEVISE (i ditt tilfelle) at du ikke er blitt ranet. Selskapene bruker store resusser på å komme i bunns i sakene sine. dette for å hindre at eg/du skal slippe å betale for at folk er uærlige. Om de oppdager en liten flik av usannhet, så kan en bli nektet forsikring. Deretter blir man politianmeldt og da er det strenge straffer. I ditt tilfelle...anmeldte du ranet på stedet du var? Var det synlige tegn på deg at du var ranet? slik at de noterte det?
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2006 #15 Skrevet 4. oktober 2006 Jeg mistet bagasjen min for 1 år siden på ferie- Nå ble jeg ranet på ferie. Den nye forsikringsselskapet spurte om jeg hadde fått erstatning tidligere etter at de hadde ferdigbehandlet saken min og i farta klarte jeg å si nej pr e-mail. Uriktig opplysning svarte jeg, uten å ha blitt opplyst om risikoen. Det var ikke i ond tro jeg svarte nej. jeg trodde de mente om jeg hadde hatt det hos dem. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå. De skriver at dette: """Vi minner om at forsøk på å få utbetalt erstatningsbeløp som overstiger det man har rett til under Gouda Reiseforsikring, kan medføre at forsikrede mister alle sine rettigheter under forsikringen, samt retten til å tegne reiseforsikringer i fremtiden. Det må også påpekes at alle slike forsøk på misbruk av forsikringen blir anmeldt til politiet, og at strafferammen for forsikringsbedrageri er på inntil 3 års fengsel. Dersom du ønsker å opprettholde ditt forsikringskrav mot Gouda Reiseforsikring, vil vi be om at du kommer til samtale hos oss for gjennomgang av sakens fakta. Dersom du velger å trekke ditt krav, vil vi unnlate å sette i verk de mer inngående undersøkelser vi ellers vil måtte gjennomføre. Endelig vedtak i saken avhenger således av hvilken tilbakemelding vi får fra deg"" Hjelp meg hva gjør jeg !!! Kommer de til å anmelde meg til politiet ? Mvh Linda xxxxx (navn redigert ihht KGs regler. Mie (mod). ) ← Om du går inn på Tønsberg Blad så ser du hvor ille det kan gå. Det er en grunn til at selskapene er skeptisk. satt akurat å leste om den saken. dreide seg om et ektepar som krevde ca 118 tusen for bilen som brant opp da de var i Syden. saken endte med at de selv måtte betale ca 350 tusen. Synes det er greit at selskaper er skeptisk. jeg vet hva jeg betaler i faste forsikringer hver mnd og det er ikke lite.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå