Gjest Anonymous Skrevet 19. januar 2003 #1 Del Skrevet 19. januar 2003 En god venn av meg er virkelig ute og kjøre nå. For å døyve personlige problemer drikker han seg sanseløs så godt som hver eneste dag. Det er så ille at han kan snaut gjøre rede for seg, og babler usammenhengende. Dette er hans måte å rømme fra hverdagen på. Det går ut over jobben, og unnskyldningene florerer. Som hans venn synes jeg det er ufyselig å være sammen med han (dessverre) når han oppfører seg som en tulling. Hva gjør man i en slik situasjon? Sette hardt mot hardt med fokus på alkoholforbruket, eller være forståelsesfull med hensyn til hans problematiske livssituasjon forøvrig og håpe at fornuften seirer? Jeg er så redd for å miste en god venn, han er nemlig en god gutt, samtidig som jeg også er så fryktelig redd for at han skal ødelegge seg selv. Dette er jo ille både for helsa og ryktet hans... - Frustrert og i villrede Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morlock Skrevet 19. januar 2003 #2 Del Skrevet 19. januar 2003 Jeg tror det er viktig å være en person som forstår... Er man venner kan man si det man mener, selv om det kan være et sårt tema. Det er en vanskelig situasjon, men prøv å si det du mener uten å dømme han. Prøv å sette deg inn i hans situasjon uten å være "mamma" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ada=) Skrevet 24. januar 2003 #3 Del Skrevet 24. januar 2003 Tenk deg selv: Hva ville du onsket fra vennen din dersom det var deg som drakk deg full og hadde tonnevis av problemer? Du ville vel onsket all mulig hjelp med aa komme deg opp av uforet, tenker jeg. Og man kommer seg vel ikke opp av det hvis man bare jatter med og sier stakkars deg, du har det helt jaevelig, ta deg en dram! (satt paa spissen...) Jeg vil heller raade deg til aa hjelpe litt konstruktivt (hvis det er mulig). Er det noe som kan gjores for at ting kan bli bedre? Har han noen "sunne" interesser som kan lokke ham tilbake til livet? Kan du dra han med paa fisketur (er vel ikke tida for det naa, og ikke vet jeg hva han liker aa holde paa med, men noen interesser maa han vel ha?) paa den annen side kan man ikke hjelpe noen som ikke vil hjelpes heller, men tross alt, har man noe annet valg enn aa prove aa gjore det som kan gjores? Lykke til han er i hvert fall heldig som har deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå