Gå til innhold

stygg lukt av nyvaskede svarte klær.

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_lille meg_*
Skrevet

når jeg vasker svarte klær så lukter det " gammel skaplukt" av klærne når de er nyvasket ( også etterpå når de har tørket, men spes rett etter vask)

bruker samme skyllemiddlet på svart og annet tøy, men det er bare det svarte som lukter fælt.

noen tips på hva som kan være orsaken og hva kan jeg gjøre med dette?

dette er veldig frustrerende :sur:

tusen rakk for svar ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er også tidvis plaget med dette. Har prøvd å rense filteret og skiftet vaskemiddel, og synes det har bedret seg litt. Prøver også å overdøyve lukten med skyllemiddel. Er i hvertfall viktig å ta ut klærene og henge opp umiddelbart etter av maskinen har stoppet. Håper det er andre som har løsningen på dette problemet.

Skrevet

Dette sliter jeg også med :sur:

Er kun mørke klær som lukter.

Skrevet

Hei !

Bruker dere noen gang maskinen på 90 eller 95 grader ??

Hvis ikke må dere starte med det, for det renser nemlig opp maskinen. Den får lengre levetid ved at den blir renset, og dere får mindre dårlig lukt..

Dessuten.. tømmer dere "nålefella" i maskinen ? Filteret som ligger fremme, nede på maskinen. Det er også viktig, samt å vaske såpebeholderen, for hvis skyllemiddel og vaskemiddel blandes i såpeskuffen, så kan det bli dårlig lukt eller flekker på klærne..

Skrevet

sliter også med dette, skal prøve å sette på en maskin håndklær på 90 grader.

Gjest Gjest_Aries_*
Skrevet

Jeg har opplevd dette noen ganger, spesielt om klærene blir liggende en stund i maskinen før de henges opp...

Det kan være lurt å la vaskemaskinen gå et program på 90 grader,(rense filter ol. først) og gjerne vaske de klærene som har fått lukt på 60 grader, pass bare på at det er bomulls klær, de tåler som regel å bli vasket på 60 grader, selv om det står 40 på dem ;) Er det klær du er redd for så ikke gjør dette. Men min erfaring er at det som regel er bomullsklær som dongeribukser og t-skjorter og gensere som får denne lukten, og de tåler som regel en vask på 60 grader.

Skrevet

Det kan også være lurt å ha en slant, 1-2 korker, eddik sammen med skyllemiddelet. Eddik har en dobbel effekt, den fjerner lukt OG den hjelper å bevare fargene klare.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...