Gjest Gjest Skrevet 29. september 2006 #1 Skrevet 29. september 2006 Jeg er i et stabilt forhold, vi er begge 20 år. Siden vi begge er 20 år, er det uønskelig med barn på dette stadiet, noe som har ført til at jeg ikke lenger tørr ha sex. Jeg går på p-pillen, og tar den hver dag til samme tid, men jeg er likevel redd... Hva kan jeg gjøre, dette tærer på kjæresten min..
Lilith Skrevet 29. september 2006 #2 Skrevet 29. september 2006 (endret) Bruk kondom i tillegg? Ha sex uten penetrering? Endret 29. september 2006 av Lilith
Gjest *Snart medlem* Skrevet 29. september 2006 #3 Skrevet 29. september 2006 Når du går på p-piller er du trygg. Du må forsøke å slutte å tenke noe annet. Hvis ikke får du bruke kondom i tillegg.
kamela Skrevet 29. september 2006 #4 Skrevet 29. september 2006 Hva slags prevensjon brukte du før når du turde ha sex? Kanskje en prat med legen vil hjelpe, dette sitter vel i hodet, p-pillene er vel være sikre nok?
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2006 #5 Skrevet 29. september 2006 Jeg har brukt p-pillene hele tiden, det er bare i det siste at jeg har begynt å tenke på dette... Setter veldig pris på det dere sier her.
Scorpina Skrevet 29. september 2006 #6 Skrevet 29. september 2006 Tenkt på "hva dette"...? Tar du p-pillen til faste tider hver dag så skal pillene være så og si 99,9999% sikre mot uønsket graviditet. Hva sier din kjæreste til at du har fått sånn "redsel" for dette....? En annen ting som hjelper 100% mot uønsket graviditet er avholdenhet. Men _det_ er vel kanskje ikke et alternativ...?
ceca Skrevet 30. september 2006 #7 Skrevet 30. september 2006 Dette er kun en tanke som ha satt seg fast hos deg. P-piller er sikre om du tar dem hver dag, noe jeg regner med at du gjør. Dere kan jo og bruke kondom i tillegg, men det blir som smør på flesk. Helt unødvendig. Slapp av, nyt kjæresten din, og sexen dere har. Ta pillen din hver dag , så vil alt gå bra ! Ceca
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2006 #8 Skrevet 30. september 2006 Det er ingenting galt med å ville beskytte seg dobbelt opp om det er katastrofalt med et barn. Det er kun du som kan avgjøre hva som føles best for deg. Se litt på http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=227693 og se om noe der kan være til hjelp for deg. Mye du kan kombinere p-piller med som vil øke sikkerheten enda litt mer, kanskje det hjelper?
ceca Skrevet 30. september 2006 #9 Skrevet 30. september 2006 Klart man kan kombinere p-piller med annen prevansjon. I utgangspunktet er det ikke nødvendig, men er man veldig engstelig så er det bedere enn å ikke ha sex... Håper du finner noe som du/dere kan bruke, og at bekymringen kan slippe taket. Ceca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå