Gå til innhold

11-årsdager

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye penger gir 11-åringer hverandre i bursdagsgave?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mellom 50 og 100 kroner, alt etter hvor nære venner de er? Det blir fort noen bursdgsselskap i løpet av et år og jeg syns det er viktig å holde gavene på et nivå som tilsier at alle kan delta!

Skrevet

Til venner som de er mye sammen med og som er å regne omtrent som fast inventar i huset kjøper jeg gjerne en gave til 100-200 kr. Til bursdagsfester til andre barn mine knapt har kontakt med utnom akkurat bursdager bruker vi 50 kr.

Skrevet

Det kan bli utrolig mange bursdagsselskap på barneskolen så jeg har lagt meg på 50 kr de første årene på barneskolen. Fra 6-7 klasse har de gitt 75 kr og 100 kr fra de begynte på u.skolen.

Er det nære venner kan man jo øke litt.

Skrevet

Dette ble tatt opp på et foreldremøte på skolen til eldstemann. Der ble vi foreldrene enige om å gi 50 kr i gave eller penger til den som har bursdag, for da blir det likt for alle.

Før møtet var det visst en del foreldre som kjøpte ganske dyre gaver til klassekompisene, ungene la jo så klart merke til hvem som ga fine og dyre gaver og dem som ikke hadde så god råd så derfor måtte gi billigere gaver.

Nå er det likt fra alle og det er så greit :)

Skrevet

Vi gir mellom 75 og 100 kroner. Er det snakk om "bestevenner" får disse ofte en ekstrapresang, men den blir ikke gitt til selskapet!

Skrevet
Dette ble tatt opp på et foreldremøte på skolen til eldstemann. Der ble vi foreldrene enige om å gi 50 kr i gave eller penger til den som har bursdag, for da blir det likt for alle.

Før møtet var det visst en del foreldre som kjøpte ganske dyre gaver til klassekompisene, ungene la jo så klart merke til hvem som ga fine og dyre gaver og dem som ikke hadde så god råd så derfor måtte gi billigere gaver.

Nå er det likt fra alle og det er så greit  :)

Sånn var det her og, men nå har det sklidd helt ut og viljen til å ta det inn igjen er tydeligvis liten. :forvirret:

Gjest Hedda Gabler
Skrevet

50 kroner er gjengs her. Det blir en del bursdager i løpet av et år, synes det er en grei sum å gi og å få.

Skrevet

vis du er en good venn av enn som har bursdag, en veldig god ven så gir du gjerne 200kr. eller gir du 175, 150, vis du er litt ven av en som har bursdag gir du gjerne 75 kr eller 50kr.

Skrevet

50 kr synes jeg faktisk er veldig lite, det var det vi brukte da jeg gikk i 1. klasse for 20 år siden. 75-100 kr er mer riktig i mitt hode. Uansett hadde det jo vært veldig greit å hatt en felles sum alle foreldrene ble enige om.

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg har ikke barn, men lurer bare på hvilke foreldre som har råd til å gi nærmere 200 kr i gaver? Jeg gir jo kun halvparten av det til mine venner nå...

Syns det virker rart å gi så forskjellige summer avhengig av hvor nære venner man er. Da blir det jo nærmest en rangering i klassen av hvem som har flest og best venner..?

Skrevet

for ordens skyld så var det min sønn som svarte over her...med 200kr ,dette er ikke tilfelle hos oss..tror nok at han bare ønsket det slik :ler:

Han var veldig ivrig etter å svare her,så jeg lot han få lov...he he han er bare 11 år.

vi gir ikke mer enn 50...,men pleier egentlig å kjøpe noe. :)

Skrevet

Her ligger det på mellom 100 og 200, av og til mer. Søsteren min er åtte.

Men det må jo bli dyrt i lengden, og alle har ikke god råd selv om vi bor i et såkalt "pengesterkt område".

Synes det med å avtale på et foreldremøte hva som bør være gjengs pris høres fornuftlig ut jeg.

Skrevet

Liten digresjon: syns faktisk det er vanskelig å finne ok gave til under 100 kroner jeg. Leker er dyrt!

Skrevet

Jeg har en på 9 år, og en på 12. Her gir vi 80-100 kroner, avhengig av hvor nær venn de skal i bursdag til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...