Mirabella Skrevet 19. januar 2003 #1 Skrevet 19. januar 2003 På bakgrunn av noen de seneste diskusjoner vil jeg gjerne spørre dere om hvorfor dere skriver innlegg her? Det ser ut som om enkelte har sterke synspunkter på hva en kan skrive, hva slags diskusjoner en kan starte, hva en kan si osv.. Og jeg har også lyst til å stille et annet spørsmål: tror dere at personligheten skinner igjennom utifra det en skriver; deriblandt gjennom hvilke holdninger en viser til f.eks andre sin rett til å ytre sine meninger(dette var vel relativt direkte sagt)?? Mirabella
Gjest Lea Skrevet 19. januar 2003 #2 Skrevet 19. januar 2003 Er det disse "Kritikk"-diskusjonene du sikter til? Jeg skriver innlegg fordi jeg: 1. Har gode råd etter erfaring med saker og ting. 2. Føler meg provosert eller engasjert. 3. Lurer på noe. 4. Ønsker å bidra med mine synspunkter Hva slags tråder jeg svarer på kommer stort sett an på dagsformen. Er jeg sint og sur, kan jeg blande meg inn i sånne "kvarulant-tråder", er jeg veldig glad, så bidrar jeg gjerne på snikk-snakk og sånt . Hvis det er noe jeg ikke ønsker tilbakemeldinger på, så skriver jeg det i dagboka mi. Det er ikke alt jeg ønsker andres tilbakemeldinger på. Er enig i at det har vært mer enn nok av sånne: "Slik vil jeg at folk skal skrive på KG"-innlegg/tråder. Tenker ikke på kritikktrådene (er enig i at folk må tåle kritikk og andres meninger), men andre tråder der enkelte gir oss en oppskrift på hvordan vi skal skrive og oppføre oss. En helt annen ting er å MENE ting. Man trenger ikke å tråkke på de mad andre meninger og fortelle alle at "Dette kan jeg, du er dum!". Prøver selv å være flink til å bruke "synes", "tror" og "mener" i mine innlegg.
Gjest Missuganda Skrevet 19. januar 2003 #3 Skrevet 19. januar 2003 Fordi jeg er et engasjert menneske og liker å være i kontakt med andre individer. :blunke:
Bettie Skrevet 19. januar 2003 #4 Skrevet 19. januar 2003 Samstemmer med MissUganda. Og så liker jeg å diskutere.
Gjest Zalomine Skrevet 19. januar 2003 #5 Skrevet 19. januar 2003 Starter svært få tråder, da er det vel for at jeg lurer på noe da? Svarer på innlegg fordi jeg har et svar, rett og slett. Eller stiller spørsmål dersom jeg lurer på noe. Skriver forøvrig masse i dagboka mi, men jeg ØSNKER tilbakemelding der jeg, bare på en annen måte enn i resten av forumet (altså, jeg forventer at de som gir tilbakemelding i dagboka mi ikke er direkte kritiske ovenfor mine valg og mitt liv. Og da gjester ikke har adgang der, så stemmer det bra) Jeg skriver altså innlegg fordi jeg har en mening, et svar, et sprøsmål, eller bare behov for å sosialisere (altså, varierer mellom de ulike trådene. sosialisering skjer andre steder enn sprøsmål, etc) Så derfor skriver jeg
Gjest Diva Skrevet 19. januar 2003 #6 Skrevet 19. januar 2003 Jeg skriver innlegg enten fordi : -jeg vil spørre om noe -jeg vil svare på noe / hjelpe noen -jeg vil dele noen tanker med noen -jeg liker også å diskutere
Gjest Kira Skrevet 19. januar 2003 #7 Skrevet 19. januar 2003 Jeg skriver innlegg her for: * Kanskje jeg er til hjelp * Lurer på noe * Diskutere Må man ha en spesiell _grunn_ for å skrive på et _forum_?
Gjest Virvel Skrevet 20. januar 2003 #8 Skrevet 20. januar 2003 Jeg skriver innlegg fordi jeg har lyst. Det er ikke alltid jeg har noe veldig seriøst å bidra med, men så føler jeg at jeg liksom MÅ få sagt noe allikevel. Som regel skriver jeg fordi jeg har svar på et spørsmål, eller fordi jeg har et spørsmål selv. Dessuten hender det at jeg blir provosert, eller føler for å si min mening om et emne. Forøvrig synes jeg at vi har det ganske hyggelig her på KG. Det er faktisk ikke så mange tulleinnlegg her, i hvert fall ikke sammenlignet med andre diskusjonsforum. De fleste som skriver jevnlig her virker som normale, oppegående mennesker.
Gjest Duchess Skrevet 20. januar 2003 #9 Skrevet 20. januar 2003 Ja hvorfor er man på et diskusjonsforum ? :o Jeg er her fordi: Jeg liker å diskutere Komme med mine bidrag, kanskje hjelpe noen Stille spørsmål hvis jeg lurer på noe Synes det er interessant å se hva andre mener om ting.
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 20. januar 2003 #10 Skrevet 20. januar 2003 Det er høye forventninger til meg i jobb og privat sammenheng- så på KG får jeg ut litt damp samt hjelpe andre med skjønnhetstips ol. Milla
Gjest Hilde K S Skrevet 20. januar 2003 #11 Skrevet 20. januar 2003 Jeg liker å være hobbypsykolog............. Jeg liker å diskutere - ikke bare her men ellers også Synes det er gøy ! Liker å hjelpe andre både her og ellers.
Mirabella Skrevet 22. januar 2003 Forfatter #12 Skrevet 22. januar 2003 Ja, jeg skriver innlegg fordi jeg blir lest av alle her, og fordi alle har et slikt positivt syn på meg..og fordi jeg måbare gi mitt syn på saker og ting..og jeg har som regel rett! Mirabella
aline Skrevet 22. januar 2003 #13 Skrevet 22. januar 2003 Hvorfor jeg skriver innlegg her inne? fordi: - Jeg elsker å diskutere! (noe som av og til går litt hardt ut over venner.... da er det greit å få gjort noe av det her...) Det jeg liker med å diskutere: - Jeg liker å lese andres meninger - jeg liker å se min egen reaksjon på andres meninger. - jeg liker å reagere på andres meninger/saker - jeg liker å se andres reaksjon på saker, og deres reaksjon på mine meninger om saken. dette liker jeg fordi jeg vet jeg lærer av å se på mange forskjellige saker, reagere på disse, bli vist/ forklart "den andre siden" av saken, som jeg kanskje ikke så i utgangspunktet, kunne ta stilling til min egen reaksjon og forståelse for saken når det stikk motsatte blir forklart meg på en ordentlig måte. Lære om min oppfattelse av saken, for meg, fremdeles er den rette, eller om andre kan påvirke min mening fordi jeg kanskje har oversett viktige ting. Når jeg har fått både mine og andres meninger om saken, har vurdert mitt standpunkt på nytt, og vet endra bedre min mening, så liker jeg å forsøke å få "den andre" til ågjøre det samme, forsøke å se min side av saken, forstå noe av det som gjør at jeg tenker slik jeg gjør, mens h*n tenker helt annerledes. Forsøke å få det mennesket til også å se begge sider før man gjør seg opp en skråsikker mening. Dersom den/de jeg diskuterer med allerede forstår begge/alle sidene, og vi rett og slett har "lært" det vi kan av hverandre, så er det bare å innfinne seg med at slik er vi forskjellig, vi kommer ikke til å lære hverandre mer, og forstår hverandre, men kan avslutte da ikke diskusjonen vil kunne gi noe mer til noen. Dagsformen kan selvfølgelig gjøre sitt til at jeg av og til bare kverulerer, eller henger meg med på innlegg/ diskusjoner jeg VET bare er provokasjoner, men det er også godt å være med på av og til. Andre ganger har jeg erfaring om ett evne noen spør om, og prøver da så godt jeg kan å dele min erfaring med de som ønsker den. Jeg synes stort sett at det finnes grenser for hva man kan si, selv i en diskusjon, og kan derfor godt reagere på andres diskusjonsmåter. Rett og slett fordi jeg synes selv det er mest interessant å diskutere med folk som har en viss anelse anstendighet og folkeskikk, sett ifra mine øyne. Dersom jeg da er med å sier det, så får de som mener jeg ta feil forklare meg hvor jeg tar feil, så tar jeg standpunkt utifra om jeg mener de har rett eller ei. da vet jeg i etterkant at jeg virkelig kan stå for det jeg har sagt, uansett hva andre mener. (litt langt, litt rotete, men JEG skjønte hva jeg mente..)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå