Gjest Gjest Skrevet 29. september 2006 #1 Skrevet 29. september 2006 Jeg er i familie med en person som ikke kan betegnes som annet enn en psykopat. Begynte å lure på om det finnes en eller annen støtteforening eller hva jeg skal kalle det for mennesker som er i nær familie med psykopater? Hvordan finner jeg ut om det finnes sånt i mitt nærområde? Noe sted på nett jeg kan finne det ut?
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2006 #2 Skrevet 29. september 2006 Prøv her: http://www.likestilling.com/
Gjest Frk Åberg Skrevet 30. september 2006 #3 Skrevet 30. september 2006 Prøv her: http://www.likestilling.com/ ← Det står at han leder landsforeningen for psykopatofre, så mulig han kan hjelpe. Men utover det vil jeg bare si at jeg stiller mine tvil til denne mannen. Har lest om ham i forbindelse med barnasrett.no, og jeg syns han virker litt useriøs. Dette er bare min mening, altså. En annen side det kanskje kan gå an å besøke, er en side for barn av psykisk syke www.morild.no Eller siden til landsforeningen for pårørende innen psykiatri: www.lpp.no
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2006 #4 Skrevet 30. september 2006 Prøv her: http://www.likestilling.com/ ← Nei, ikke prøv der. url-en virker jo tilforlatelig, men han som driver siden er det ikke.
Gjest Ikke innlogget daglig bruker Skrevet 30. september 2006 #5 Skrevet 30. september 2006 Det står at han leder landsforeningen for psykopatofre, så mulig han kan hjelpe. Men utover det vil jeg bare si at jeg stiller mine tvil til denne mannen. Har lest om ham i forbindelse med barnasrett.no, og jeg syns han virker litt useriøs. Dette er bare min mening, altså. En annen side det kanskje kan gå an å besøke, er en side for barn av psykisk syke www.morild.no Eller siden til landsforeningen for pårørende innen psykiatri: www.lpp.no ← Nå har jeg logget meg ut for første gang for å skrive noe som gjest. Jeg vil advare på det sterkeste mot sidene lederen for landsforeningen for psykopatofre har lagt ut. Likestilling.no, psykopati.no, etc. Denne mannen er useriøs på alle måter, har operert rundt på nettet og stemplet folk psykopater på seriøse diskusjonsfora, vrir alt til sin "fordel" og så videre. Han er ikke seriøs og driver ikke med seriøst forskningsarbeide. Vær så snill, for deres eget beste, ikke involver dere med noe som denne mannen har noe med å gjøre. Dere som tror deres nærmeste er psykopat eller har psykopatiske trekk, trenger ikke et problem til å hanskes med.
Gjest regine Skrevet 30. september 2006 #6 Skrevet 30. september 2006 For noen år siden var jeg i kontakt med noe som het "det gule huset" i Oslo, men jeg vet ikke om de eksisterer lenger. Det var et tilbud for "offre" av psykopater., både barn og voksne. Dere fantes det iallfall et tilbud om samtaler i støttegrupper, og man kunne komme for ene-samtaler. Hvis de fortsatt eksisterer kan du helt sikkert snakke med dem, selv om du ikke bor i Oslo eller omegn. Når det gjelder siden som heter likestillin.com er det fullstendig useriøst og i allfal ikke noe som er til hjelp om du har problemer med en med sterke psykopatiske trekk.
Gjest gjesta Skrevet 30. september 2006 #7 Skrevet 30. september 2006 http://www.psykopat.no/po/psykopatiene.html Er det denne mannen dere mener?
Gjest Gjest_fabuleringer_* Skrevet 1. oktober 2006 #9 Skrevet 1. oktober 2006 Enig at denne psykopati.no og likestlling.no oser over av laber kvalitet, både informasjonsmessig og med tanke på lay-out. Man får slett ikke et seriøst inntrykk. Det er kanskje gjort i beste mening, men ikke overbevisende nok. Det jeg imidlertid synes siden er god på, er linker videre til annen god informasjon: både bøker og nettsider. Kanskje det er verdt å sjekke ut noen av disse? Jeg tror ikke "det gule huset" i Oslo finnes lengre, men har vondt for å tro at dette er et tema som er helt tilbudsløst. Vet at de holder på en del med kurs på krisesentre, men dette er hovedsaklig rettet mot parforhold. Personlig, tror jeg det er nyttig å holde seg informert om psykopati - slik at man aldri tviler på seg selv og egne avgjørelser når man omgås destruktive personligheter. Terapi/rådgivning kan også hjelpe.
Gjest gjest1 Skrevet 1. oktober 2006 #10 Skrevet 1. oktober 2006 Det er ikke akkurat noen støtteforening eller nettside, men anbefaler boka "Sjarmør og tyrann". Jeg er interessert i psykologi, og jeg leste denne en gang av nyskjerrighet. Den var veldig god. Der står det beskrevet lettfattelig og seriøst sider og kjennetegn på en psykopat og en del mestringsteknikker. Finner ikke boka i farta, men kan tenke meg at det står endel annen praktisk info til nytte for berørte også.
Gjest Gjest1 Skrevet 1. oktober 2006 #11 Skrevet 1. oktober 2006 Søkte opp hovedmannen nå, det er rimelig spesielle greier for å si det mildt!
Gjest allium Skrevet 1. oktober 2006 #12 Skrevet 1. oktober 2006 Det er ikke akkurat noen støtteforening eller nettside, men anbefaler boka "Sjarmør og tyrann". Jeg er interessert i psykologi, og jeg leste denne en gang av nyskjerrighet. Den var veldig god. Der står det beskrevet lettfattelig og seriøst sider og kjennetegn på en psykopat og en del mestringsteknikker. Finner ikke boka i farta, men kan tenke meg at det står endel annen praktisk info til nytte for berørte også. ← Forfatteren heter Alv Dahl forresten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå