~Capricorn~ Skrevet 28. september 2006 #1 Skrevet 28. september 2006 Selv om jeg må si at jeg blir deppa av å se alle som får klaff i første og andre pp... ← Vet akkurat hvordan du har det
Cymbidium Skrevet 28. september 2006 #2 Skrevet 28. september 2006 Vet akkurat hvordan du har det ← Uff, ja
Kylling Skrevet 28. september 2006 #3 Skrevet 28. september 2006 Cymbidium og Capricorn: Jeg skjønner godt at det er sårt å prøve gang på gang uten å bli gravid, men jeg synes dere skal holde dere for gode til å skrive at dere blir deppa av de som får det til med en gang. Iallfall i denne tråden. Er det ikke bra at det klaffer for andre, selv om dere sliter? Hadde dere følt det bedre om alle hadde slitt med å bli gravide?
Cymbidium Skrevet 29. september 2006 #4 Skrevet 29. september 2006 Cymbidium og Capricorn: Jeg skjønner godt at det er sårt å prøve gang på gang uten å bli gravid, men jeg synes dere skal holde dere for gode til å skrive at dere blir deppa av de som får det til med en gang. Iallfall i denne tråden. Er det ikke bra at det klaffer for andre, selv om dere sliter? Hadde dere følt det bedre om alle hadde slitt med å bli gravide? ← SELVFØLGELIG hadde jeg ikke følt det bedre om alle slet med å bli gravid, hva slags spørsmål er det? Jeg unner alle å bli gravid som prøver det. Likevel blir jeg lei meg fordi det ikke er meg. Jeg har vært i ganske mange IKM-månedstråder nå, og har lest mange kommentarer mellom brukere som "det er bare å ha litt ekstra sex, så klaffer det" eller "tenkt at det var så lett" etc. Det er sårt for brukere som har prøvd lenge, men jeg har valgt å ikke kommentere det. Men når jeg for en gangs skyld skriver at jeg blir deppa av å se hvor få pp det tar for noen å bli gravid, så er det feil? Det er jo ingen kritikk mot de brukerene som har blitt gravid, det er en konstantering av hvordan jeg har det som prøver. Forøvrig ligger det en tråd på ris og ros om hvorvidt dette forumet burde vært delt opp i "prøvere" og "ufrivillig barnløse" hver for seg.
Cymbidium Skrevet 29. september 2006 #5 Skrevet 29. september 2006 Lurt å dele diskusjonen fra IKM-september, jeg kom inn nå for å moderator om det.
Kylling Skrevet 29. september 2006 #6 Skrevet 29. september 2006 Som sagt, jeg skjønner det er sårt, men jeg synes ikke brukere som blir gravide skal få "dårlig samvittighet" overfor de som sliter. Slike kommentarer du nevner har jeg ikke sett. Slike kommentarer skjønner jeg kan stikke. Iallfall den med at "det bare er å ha litt mer sex". Men ikke glem at kommentarer om at man blir sinna/deppa o.l. når en ny bruker på lista blir gravid med første klaff, så kan det også være sårende for de det gjelder. Det er ikke deres feil at andre sliter. Kronglete formulert, sorry. Det jeg mener er vel at om dere forventer at de skal være varsomme, så må også dere være varsomme mot dem.
Gjest niomi Skrevet 29. september 2006 #7 Skrevet 29. september 2006 Jeg er barnløs, men det er veldig frivillig (så hva gjør jeg her? ). Men jeg skjønner dere som prøver og prøver, jeg. Og jeg må jo si at jeg ble litt småpaff over at folk som blir prøvere for første gang, hopper rett inn i dette forumet. Jeg trodde faktisk dette forumet var for de som sleit med å få det til å klaffe, og at man var her for å få råd når man har prøvd ei stund - ikke at man gikk rett inn hit med en gang man sluttet med prevensjon. Siden dette skjer, støtter jeg dere på at forumet bør deles, da "nyprøvere" og "langtidsprøvere" har helt forskjellige behov. PS: På sol-debatt er det enda verre. Der deler ufrivillige og frivillige samme forum. Høl i huet, spør du meg. For vi kan være rimelig flinke til å provosere og såre hverandre, gitt...
Kylling Skrevet 29. september 2006 #8 Skrevet 29. september 2006 Ja, er igrunnen for en deling jeg også. Så slipper man å bli såret verken den ene eller andre veien.
Gjest ~capricorn~ ii Skrevet 29. september 2006 #9 Skrevet 29. september 2006 Det er da aldri ikke meningen å såre noen! Jeg bare ga en trøste-klem til Cymbidium, fordi hvordan det er å bli skuffet gang på gang på gang. Og det er ikke noe morro i det hele tatt faktisk. Men selvfølgelig blir vi glade for at andre får det til. Jeg unner faktisk ikke min verste fiende å måtte prøve så lenge som jeg har gjort. Så det er jo fint det klaffer for folk liksom Og frustrasjonen min greier jeg da fint å ta ut i min egen dagbok.. Og ja, det kan faktisk være sårende med kommentarer av sorten; bare ha litt mer sex.. gjør ditt, gjør datt.. (vi som er langtidsprøvere vet alt dette..) Men lykke til alle prøvere!! Håper dere slipper prøve mer enn ett år!! (jada, ett år kan virke veldig lenge, men er faktisk helt normalt. Vi må jo ikke glemme at det er langt i fra alle som får det til i 1 pp..)
Kylling Skrevet 29. september 2006 #10 Skrevet 29. september 2006 Og ut ifra IKM-trådene her på KG så er det langt flere som må prøve noen måneder enn de som får full klaff på første forsøk..
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2006 #11 Skrevet 29. september 2006 Det blir for dumt at de som kommer inn her som nye prøvere ikke kan dele tanker, bekymringer og skuffelser for å ikke såre de som har holdt på lenge. Jeg har full forståelse for at de som har holdt på i 5 - 10 år ikke klarer å glede seg over de som er aktive på forumet i 2 - 3 uker før de treffer, men det er ingen grunn til å såre de heller. Siden dette er et forum for prøvere, både nye og slitere, og for ufrivillig barnløse bør alle brukerne være voksne nok til å oppføre seg deretter.
Pialita Skrevet 29. september 2006 #12 Skrevet 29. september 2006 Det er vel helst de som har prøvd lenge som er nærmest i forhold til mene noe om forumet bør deles. Jeg har imidlertid full forståelse om det blir deling. Skjønner godt at det er sårt med bemerkninger som "det er bare å ha litt mer sex" osv..
Grace Skrevet 29. september 2006 #13 Skrevet 29. september 2006 (endret) Og ut ifra IKM-trådene her på KG så er det langt flere som må prøve noen måneder enn de som får full klaff på første forsøk.. ← Og den statistikken mener du stemmer? Ta en titt på de gamle trådene så ser du at det du sier ikke er tilfelle.. Hvis ikke du regner med de som har tre og fire pp`r også da... Endret 29. september 2006 av Grace
Cymbidium Skrevet 29. september 2006 #14 Skrevet 29. september 2006 Det blir for dumt at de som kommer inn her som nye prøvere ikke kan dele tanker, bekymringer og skuffelser for å ikke såre de som har holdt på lenge. Jeg har full forståelse for at de som har holdt på i 5 - 10 år ikke klarer å glede seg over de som er aktive på forumet i 2 - 3 uker før de treffer, men det er ingen grunn til å såre de heller. Siden dette er et forum for prøvere, både nye og slitere, og for ufrivillig barnløse bør alle brukerne være voksne nok til å oppføre seg deretter. ← Selvfølgelig skal nye prøvere få uttykke seg i dette forumet. Denne diskusjonen begynte egentlig inne i IKM-september, hvor det var snakk om kommentarer som kom i IKM-listetråder. Ingen prøver vel egentlig å såre noen, ikke jeg i hvert fall, men det viser seg jo nå at det kan bli litt klabb og babb når nye prøvere og langtidsprøvere er i samme forum.
Lilletrollet Skrevet 29. september 2006 #15 Skrevet 29. september 2006 Jeg er virkelig for en deling av forumet,for jeg føler meg IKKE hjemme her på prøver sidene lengre! Det er "alt for mye syting og klaging på at det går for lang tid,når man ikke har klart det på 1,2,3 eller 4 PP" Og ja,det er fælt å ikke få det til,men det å bli påminnet på dette hver gang man kommer inn på prøverforumet er kjempe sårt. Jeg unner ALLE å bli gravide,men jeg klarer ikke føle samme type "empati" for "nyprøvere" som jeg gjør for langtidsprøvere og UFB! Dette innlegget er ikke ment for å provosere,men jeg håper det blir en deling,og at vi "langtidsprøverne/sliterne,kan få et sted for oss selv! Håper alle blir gravide(men Capricorn,Cymbidium,jeg og andre laaaang tidsprøvere håper å snike i køen )
Gjest Epona Skrevet 29. september 2006 #16 Skrevet 29. september 2006 (endret) (Har lest tråden her, og skjønt at den egentlig dukket opp i IKM-tråden, har ikke fått med meg hvordan den startet, kun lest i denne delte tråden) Som tidligere langtidsprøver som endelig er gravid, vet jeg hvordan det er å slite. Og jeg vet hvordan man føler seg når den ene etter den andre blir gravid "så lett som bare det". Men jeg har aldri vært sint på noen fordi de er blitt raskt gravide, ei heller ikke unnet dem det - og det er det da ingen andre langtidsprøvere som gjør heller?? Folk er da ikke små barn her inne! Det er vel ingen som er ute etter å "ta" noen eller såre noen fordi de blir gravide før dem? Jeg har i hvertfall ikke opplevd noen aktivt sårende kommentarer fra verken den ene eller andre siden, eller at det er noe forskjell i verdi eller viktighet på langtidsprøvere og ferske prøvere. Hvis en sliter synes det er vondt at folk stadig blir gravide i PP1 og 2, så er det ikke det at andre blir gravide man er lei seg for, men at man selv blir påminnet hvor vanskelig det er å bli gravid. Man har helt ulike behov som sliter og som fersk prøver, og nettop derfor hadde nok en deling av forumet vært en god ting. Jeg er i hvertfall for det, og gir min støtte til de som er for deling av forumet. Og som et lite apropos så drister jeg meg til å si: Selv om brukerne her på KG er et fellesskap, er vi ikke forpliktet til å juble på alle andres vegne eller "være bestevenn" med alle andre. Vi har ingen forpliktelse til å involvere oss i alle medbrukerne, den enkelte har rett til å være glad på vegne av dem man vil. Endret 29. september 2006 av Epona
Lilletrollet Skrevet 29. september 2006 #17 Skrevet 29. september 2006 Og som et lite apropos så drister jeg meg til å si: Selv om brukerne her på KG er et fellesskap, er vi ikke forpliktet til å juble på alle andres vegne eller "være bestevenn" med alle andre. Vi har ingen forpliktelse til å involvere oss i alle medbrukerne, den enkelte har rett til å være glad på vegne av dem man vil. ←
**Tingeling** Skrevet 29. september 2006 #18 Skrevet 29. september 2006 Jeg forstår godt at dere føler det slik og håper at forumet kan bli delt! Jeg er jo bare på vei inn i pp1 så jeg har foreløpig ingenting å "klage" over...
Kylling Skrevet 29. september 2006 #19 Skrevet 29. september 2006 Folk er da ikke små barn her inne! Det er vel ingen som er ute etter å "ta" noen eller såre noen fordi de blir gravide før dem? Jeg har i hvertfall ikke opplevd noen aktivt sårende kommentarer fra verken den ene eller andre siden, eller at det er noe forskjell i verdi eller viktighet på langtidsprøvere og ferske prøvere. ← Men MÅ langtidsprøvere syte over de som er blitt gravide i IKM-tråder? Ikke glem at alle prøvere, uansett hvor lenge de har prøvd, er i lykkerus over en graviditet. Da er det ikke mye gøy å lese hvor deppa andre er over at du er blitt gravid.
Gjest Epona Skrevet 29. september 2006 #20 Skrevet 29. september 2006 Men MÅ langtidsprøvere syte over de som er blitt gravide i IKM-tråder? Ikke glem at alle prøvere, uansett hvor lenge de har prøvd, er i lykkerus over en graviditet. Da er det ikke mye gøy å lese hvor deppa andre er over at du er blitt gravid. ← Klart at langtidsprøvere ikke skal syte over at noen blir gravide, det har jeg aldri ment og aldri sagt! Men jeg har som sagt selv ikke sett slik syting som du beskriver, og det er det jeg prøver å si i den biten av innlegget mitt som du du siterer meg på. Jeg synes du kommenterer sitatet mitt litt feil, Kylling. Jeg gjentar også det jeg skrev lengre oppe: Hvis en sliter synes det er vondt at folk stadig blir gravide i PP1 og 2, så er det ikke det at andre blir gravide man er lei seg for, men at man selv blir påminnet hvor vanskelig det er å bli gravid
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå