Tvilling76 Skrevet 29. september 2006 #1 Skrevet 29. september 2006 (endret) Barnehagen til jr skal ut i skogen på mandag og grille på bål. Er det noen som har noen fine oppskrifter på hva jeg kan sende med jr? Jr blir 2 i desember... Endret 29. september 2006 av Tvilling76
Malama Skrevet 29. september 2006 #2 Skrevet 29. september 2006 Det absolutt vanligste er jo pølser da... Finnes mange spennende pølser, det trenger ikke være "kjedelige grillpøler" dersom junior liker litt mer spennende ting, ostepølse, eller pølse med bacon snurret rundt, eller chillipølse eller... Evt med "brøddeig" rundt slik at pølsebrødet "stekes på" pølsa da. Pølse på bål er jo egenltig godt og spennende nok i seg selv for meg, det blir noe helt annet når den er grillet på bål
Drua Skrevet 29. september 2006 #3 Skrevet 29. september 2006 Det enkleste er ofte det beste. Jeg husker at jeg synes det var flaut hvis mamma sendte med meg noe som skilte seg ut, pølse og evt pinnebrød var greit for det hadde de andre også, men hamburger og mer "eksotiske" ting var bare flaut... 1
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2006 #4 Skrevet 29. september 2006 Pølser,grønnsaker,marshmallows, små biter av kjøtt/fisk. Kylling, selv om den nok må grilles litt lenger. Kutt kjøtt og grønnsaker (squash,babymais,tomater evt cherrytomater...alt gutten liker) og pakk det i små foliepakker som kan legges på glørne. Evt bare pølser på spidd. Litt avhengig av hvor gammel han er da, og hvor god kontroll det er med om maten blir skikkelig grilla.
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2006 #5 Skrevet 29. september 2006 På et program som Brimi var på så skar an av toppen av en appelsin, puttet sukkerbiter oppi og varmet de på bålet. Husker ikke hvor lenge de lå på grillen, men det står sikkert på hjemmesiden hans. Der er det sikkert flere tips også
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2006 #6 Skrevet 29. september 2006 Bruker ofte å grille brødskiver med hvitost eller brunost, men det kan være litt vanskelig for en liten unge å holde dem rolig på grillpinnen. Grillpinnen må formes som en Y, slik at brødskiva kan LIGGE oppå. Det går greit for ungen dersom det er en grillrist. Husmusa
Blueberry Skrevet 29. september 2006 #7 Skrevet 29. september 2006 Pølser, pinnebrød, banan med sjokoladebiter inni (pakket i aluminiumsfolie og lagt i bålet). Hvis du bare skal sende med og ikke være med å lage til selv, så ville jeg gått for pølser...
Nightingale Skrevet 29. september 2006 #8 Skrevet 29. september 2006 Har noen oppskriften på pinnebrød, er det bare helt vanlig brøddeig? ( burde vel vite dette)
Kvist Skrevet 29. september 2006 #9 Skrevet 29. september 2006 Har et tips til bålgrilling som alltid har vært knaksuksess når jeg har gjort det Kjøp to dørslag/melsikter i metall (evt ta ut plastdings som sitter i håndtaket). Knyt sammen med myk, tynn ståltråd i "ørene" så du får en ballformet grillrist. Ta med litt ståltråd ut i skogen så du kan få festet håndtakene på en pinne. Det lønner seg å feste håndtaket på det ene dørslaget godt og lage en ring som kan skyves på pinnen for å låse fast den andre, da blir det lett å åpne. Ta med upoppede popcorn (ikke micropop) i en boks sammen med bittelitt olje og litt salt ved siden av. Når bålet er skikkelig varmt har du litt popcorn i det ene delen av popcornpopperen, lukker den godt og holder over bålet. Popp bare litt av gangen, og rist på popperen så det ikke brenner seg. Varme popcorn i skogen er nam, og selv om noen skulle få litt røyksmak gjør det ingenting. Vil dog ikke anbefale å sende med en toåring noe sånt 1
Drua Skrevet 29. september 2006 #10 Skrevet 29. september 2006 Pinnebrød 250 g hvetemel 1/2 ts salt 1/2 ts bakepulver 1 ts margarin 1.5 dl melk/vann Bland det tørre og spe med væske til passe deig. Putt deigen i plastpose
~white lady~ Skrevet 29. september 2006 #11 Skrevet 29. september 2006 Prøv å grille ananas skiver med kanel på. Det er veldig godt!
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2006 #12 Skrevet 30. september 2006 For å få kaker ut av pinnebrødene, kan man ta med en pose med en blanding av kanel og sukker og rulle pinnebrøddeigen oppi blandingen etter man har rullet deigen på pinnen, men selvsagt før man steker. Smaker nesten som kanelsnurrer.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #13 Skrevet 6. april 2018 Laksepakke Ostesmørbrød Fiskeburger Anonymkode: 1748d...fda
Fanteria Skrevet 6. april 2018 #14 Skrevet 6. april 2018 For så små barn ville jeg holdt meg til fiskekaker eller pølser. Det er mat de klarer å holde selv. Det er uansett de voksne som tilbereder og om det ikke er lagt opp til pinnebrød av de ansatte, så ville jeg droppet det. 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #15 Skrevet 6. april 2018 Jeg tror ta har funnet ut av dette for lenge siden, og barnet er 13 nå og klarer sikkert selv å bestemme hva han vil ha med. Anonymkode: c96d1...58e
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #16 Skrevet 6. april 2018 Herregud sjekk datoen før dere svarer på tråder 😂😂 å ab fda, HVORDAN klarer du å finne og SVARE på så gamle tråder? 😂 Anonymkode: bdadc...da7
Fluttershy Skrevet 6. april 2018 #17 Skrevet 6. april 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Herregud sjekk datoen før dere svarer på tråder 😂😂 å ab fda, HVORDAN klarer du å finne og SVARE på så gamle tråder? 😂 Anonymkode: bdadc...da7 Har sikkert googlet noe, kommet inn i tråden, og svart uten å tenke mer over det. Har klart det selv en gang i alle fall. Jeg pleier ikke sjekke datoen på en tråd før jeg svarer..
Gjest Badematte Skrevet 6. april 2018 #18 Skrevet 6. april 2018 Når ble pølser dårlig grillmat? Enkelt sunt og billig. Bra nok for folk med dårlig råd og andre gjerrigknarker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå