Gjest Gjest Skrevet 29. september 2006 #1 Skrevet 29. september 2006 Hei! Jeg har tenkt å si opp jobben min og lurer derfor på hva jeg skal skrive i den. Skriver jeg kun at jeg herved sier opp min stilling, eller må jeg ta med noe mer? Noen som vet?
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2006 #2 Skrevet 29. september 2006 Hvis du egentlig har trivdes bra men trengte nye utfordringer for eksempel ville jeg ha skrevet dette. Det kan være greit for arb.giver å vite hvorfor du sier opp (hvis det ikke er en opplagt grunn).. Kanskje vil du engang tilbake til denne jobben igjen, da kan det være greit å ha oppgitt en grunn som ikke går på misnøye i jobben du er.. Men jeg har aldri prøvd det selv - så dette er bare tanker..
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2006 #3 Skrevet 29. september 2006 Jeg har egentlig mistrivdes veldig i jobben på grunn av arbeidsoppgavene og arbeidsmiljøet, det er derfor jeg vil si opp stillingen min snart. Burde vell ikke ta med noe av det i oppsigelsen?
Gjest Gjesta Skrevet 29. september 2006 #4 Skrevet 29. september 2006 Dato sted "jeg sier herved opp min stilling som xxx gjeldende fra dato xxx. Min siste arbeidsdag blir da xxx Du kan også si hvorfor du sier opp men det er ikke nødvendig.
Kylling Skrevet 29. september 2006 #5 Skrevet 29. september 2006 Jeg har egentlig mistrivdes veldig i jobben på grunn av arbeidsoppgavene og arbeidsmiljøet, det er derfor jeg vil si opp stillingen min snart. Burde vell ikke ta med noe av det i oppsigelsen? ← Jeg ville iallfall latt arbeidsgiver få høre grunnen til oppsigelsen. Enten muntlig eller skriftlig. H*n har godt av å høre hvordan det er for de som jobber for h*n, helst FØR det går så langt som en oppsigelse.
Krista83 Skrevet 29. september 2006 #6 Skrevet 29. september 2006 Dato sted "jeg sier herved opp min stilling som xxx gjeldende fra dato xxx. Min siste arbeidsdag blir da xxx Du kan også si hvorfor du sier opp men det er ikke nødvendig. ← Dette har jeg selv brukt en gang, og om du vil si noe mer så føyer du det bare til. Kanskje kommer de å spørr deg etter innlevert oppsigelse og du kan si det da. Men er det ikke noen mulighet for at det kan ordne seg om du sier far først?
aimee Skrevet 30. september 2006 #7 Skrevet 30. september 2006 Enig. Jeg ville skrevet oppsigelsen helt streit, uten noe mer enn det som er nødvendig. Så kan du heller fortelle sjefen din hvorfor du sier opp, når du leverer oppsigelsen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå