Gå til innhold

Vil ha flatere mage!!!!!

MarianneE

Anbefalte innlegg

Men synes ikke vanlige sit-ups hjelper!

Vil gjerne stramme opp nedre, midtre og øvre del, er det noen som vet om en øvelse som virker?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjør du Sit Ups`ene riktig? Korsryggen skal ligge i gulvet, husk at det er magen som skal jobbe, ikke nakke/hode som skal dra deg opp. Det er ikke slik at jo høyere jo bedre, nei - konsentrer deg om å la magen løfte deg opp, og hold igjen når du skal ned. Hendene baki nakken skal bare støtte - ikke være med å dra.

SitUps hjelper, men du må ha litt tålmodighet..

Dersom du har mye fett på magen blir ikke magemusklene synlig på samme måte som om du har lite fett på magen. Da må en endre kosthold kombinert med Sit Ups.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm, om man skal få disse magemusklene synlige som eventuelt er gjemt på grunn av for mye fett i mageregionen må man også trene for å få bort det overflødige fettet. Nytter ikke å bare legge om kostholdet da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤_Fairytale_¤

Det er mye du kan gjøre for å få flat mage.

1) Slutt å drikke BRUS, det legger seg RETT på magen

2) Ikke bare ta vanlige sit-ups, men tren også "håndtakene" på sidene

3) Jogg eller gå lange turer (hjelper på magen)

4) Slutt å holde inn magen. Jeg vet ikke om det er sant, men jeg har lest at den kan bli mer kvapsete av det.

Uansett.. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4) Slutt å holde inn magen. Jeg vet ikke om det er sant' date=' men jeg har lest at den kan bli mer kvapsete av det.[/quote']

Eh, virkelig? Hm...hvorfor det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤_Fairytale_¤

Jeg husker ikke grunnen, men jeg husker at den var troverdig nok.

Kan se om jeg finner artikkelen.. Tor jeg klipte den ut for å vise min venninne som pleier å holde magen inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke det stemmer det med at man får kvapsete mage om man holder den inne. Når man holder den inne så bruker man jo musklene og det er jo bra. Da jobber de. Gjør alltid det jeg ...+ sittups mellom 60 og hundre hver dag ...+ spise sunnere og mindre fet mat og søt mat + mosjonere ...det hjelper på magen. Men det tar jo litt tid da ...

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe Megan ....nå fikk du meg til å lure ...trodde jeg hadde skrevet feil :hoho: :o

hehe viktig med mosjon ja ....majones - veeel ikke hvis man ønsker flatere mage kanskje :ler::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

2) Ikke bare ta vanlige sit-ups, men tren også "håndtakene" på sidene

HVORDAN skal jeg trene de "handtakene" på den mest effektive måten? :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta sit-ups der du hviler ene ankelen på det andre kneet (som har foten planta i bakken) og ta sit-ups til siden. Ehm. Forstår? Kom klarere fram i tankene mine :wink:

Du kan jo søke blant tidligere innlegg. Dette har vært oppe der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør du Sit Ups`ene riktig? Korsryggen skal ligge i gulvet, husk at det er magen som skal jobbe, ikke nakke/hode som skal dra deg opp. Det er ikke slik at jo høyere jo bedre, nei - konsentrer deg om å la magen løfte deg opp, og hold igjen når du skal ned. Hendene baki nakken skal bare støtte - ikke være med å dra.

Det er nok her jeg gjør feil, tror jeg drar meg opp, for det ender bare med at jeg får vondt i nakken, og dermed gir f### Skal begynne og bli mer bevist på og få det riktig nå!

Takk jenter!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etterhvert som du får trent opp musklene i magen vil det bli lettere for nakken siden du ikke behøver å ta i så fælt for å komme opp. Det har jeg merket - før fikk jeg vondt i nakken når jeg trente - men nå er musklene der (i magen) og det er de som jobber ...så stå på ! :D

Jeg ligger med bena innunder noe da går det lettere. For å trene de skrå magemusklene tar jeg vekselvis sit-ups der jeg vender meg opp og ut til høyre/venstre. og holder litt .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ta sit-ups hjelper ikke alene. Jeg har en venninne som er knall-sterk i magen, masse muskler, men allikevel får hun mye fett utenpå det. Så du er nødt til å kombinere sit-ups og en form for kondisjonstrening. Altså trening hvor du ikke jobber så hardt, men ganske lenge. Så får du opp forbrenninga. Du kan feks gå i rask gange en halvtime flere dager i uka (sving godt med armene!), ta aerobics-timer eller sykle. Jeg synes det er bein-hardt å begynne å løpe når jeg er i dårlig form, så hvis det er lenge siden du har trent, kan det være lurt å vente med det til du har kommet litt i gang. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulp :oops: Du har selvfølgelig helt rett Loolaa! Man kan ikke forvente å bli kvitt magen dersom man ikke samtidig spiser sunnere og mosjonerer - fettet vil ligge utenpå musklene så man må rett og slett jobbe det av seg.

Tror heller ikke det i alle tilfeller er mulig å få bort alt heller - at man vil komme til å ha en liten mage til tross for sit-ups og kondisjonstrening. noen som har erfart dette? (Sier Virgo og krysser fringrene for at hun får bort alt likevel *ler*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis nakken plager deg selv om du gjør sit-ups'ene

kan du jo heve beina istedet for overkroppen..

Blir MYE tyngre selvsagt, men knall øvelse for magen :)

Løft strake ben rett i været.. Støtt opp rompa med hendene dine..

Statisk trening er også effektiv. Ligg strak ut på golvet, og løft opp hele kroppen.. Dvs opp på armene (albuene i golvet), og opp på tærne..

Så innmari dårlig til å forklare jeg...

Inn med magen.. Ikke skyt rompa rett i været, og hold ryggen rett !

Her er et bilde av Kari utføre den øvelsen:

http://www.dagbladet.no/dinside/2003/01/15...5/358712-9.html

Men hvis du trener magemuskelene, uten å forbrenne fett,

vil magen bli større... For musklene blir større

- mens fettet det er jo der enda..

Så du må trene kondisjon..

Begynn med noe du syns er artig :)

(håndball, dans, svømming??)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare nevne at heldigvis blir ikke magemusklene større uansett hvor mye man trener dem! Så magen blir ikke større selv om man trener uten å forbrenne fettet på magen. Magemusklene er for det første annerledes enn f.eks. bicepsmusklene, og lar seg ikke bygge på samme måte som disse. Magemusklene er en del av "korsettet" som støtter opp ryggraden vår og holder oss oppreist (det er ikke mulig for menneskekroppen å være oppreist kun ved hjelp av ryggraden) og er derfor i aktivitet hele tiden. For det andre kreves det mer enn kun vekta på kroppsdelen for å bygge opp volum på musklene overhodet. Man får ikke større biceps av å løfte armene, man får ikke større lår av å løfte bena. Og man får heller ikke større magemuskler av å stramme disse ved å løfte på overkroppen evt. bena. Dårlig sammenligning kanskje, men forhåpentligvis fikk jeg frem poenget? Bruker du 50kg.+ på crunchmaskinen på treningssenteret - vel- da vil jeg ikke garantere at ikke volumet på magemusklene tar seg opp! Men det ville evt. ta lang tid, og det ville knapt vært målbart ! Har erfaring med vekttrenig og fra amatør-kroppsbyggermiljø og vet at man bygger ikke muskler ved et "uhell", det skjer ved TUNG og godt planlagt trening + nøye planlagt kosthold + gode anlegg for å bygge muskler.

Nei, midjemålet vil høyst sannsynlig gå ned noen cm. ved å trene magen selv om man ikke går ned i vekt, bare av effekten som stramme magemuskler kontra slappe gir! Håper ikke noen har latt seg skremme til å unnlate å trene på grunn av en slik misforståelse.

God helg alle sammen!!

:D

P.S. Det eneste rådet jeg har fått i så måte er at jenter som har en kroppstype med bred og kort midje ikke behøver å fokusere ekstra på de skrå magemusklene da disse vil kunne få midjepartiet til å fremstå som bredere. Men det er da snakk om personer som er veltrente i utgangspunktet og har minimalt med kroppsfett slik at magemusklene er synlige. På samme måte vil bredere skuldre og rygg gi inntrykk av en smalere midje. D.S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk på mage så kommer det opp fler tråder der jeg beskriver en metode som ikke er skadelig/bellaster nakken, samt ikke gjør vondt, OG er veldig effektiv.... (nøkkelord er langsom bevegelse, meget kort arbeidsvei og intervaller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...