Gå til innhold

Mistrives som leder?

Gjest Skrivervik

Anbefalte innlegg

Gjest Skrivervik

Er det noen andre her som mistrives i lederstillinger med ansatteansvar?

Fikk forfremmelse til teamleder fordi ledelsen syntes jeg gjorde en bra jobb, og mente at jeg kunne bli en bra leder, men jeg trives ikke med å styre andre folk og få mer administrative oppgaver har jeg funnet ut etterhvert. Trivdes mer da jeg kunne sitte og fokusere på en oppgave uten å måtte følge opp andre hele tiden og passe på at de gjør jobben sin. Samtidig tror jeg en person på teamet er litt sjalu at jeg ble sjef og gjør alt for å kverrulere.

Er det andre her som har oppelevd det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min mann valgte nylig å si fra seg en jobb med noe lederansvar fordi han ikke trivdes i en slik stilling.

Han fikk jobben på samme grunnlag som deg, at han er meget flink, og sjefene mente han kunne gjøre en god jobb.

Han sa ifra allerede da han aksepterte jobben at han var usikker på om dette passet han.

Ette en stund begynte både jeg og han å se tegn på at denne jobben brant han ut. Derfor tok han dette opp med sjefen sin.

Det ble ingen bedring, og han valgte etter en stund å ta en ny samtale med sjefen, der han sa ifra seg stillingen, og sa at han gjerne lærte opp en annen før han gav seg.

Fordi han er meget dyktig, ønsket ingen å miste han. Resutatet er at noen andre skal overta hans stilling, og han selv settes tilbake i oppgaver han trives med og som ikke brenner han ut.

Anbefaler deg en samtale med din sjef, der du sier ifra at dette desverre ikke passer for deg, og at du ønsker deg tilbake på et lavere nivå igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...