Gå til innhold

GI/Lindberg-brød

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vet noen om det går an å få kjøpt brød etter oppskriftene til Lindberg (brød med lav GI) noe sted, fortrinnsvis i Oslo-området??

-mener jeg så det reklamert et sted men husker ikke hvor! Jeg sliter med å fylle frokoster og lunsj med annet enn brødmat... tips mottas med takk!

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Hei

Dette er oppskrift til Ingers Rugbrød, det selges på enkelte bakerier,kiwi og Spar, men jeg vet ikke om det er brødet du er ute etter. Er selv på utkikk etter dette. kanskje andre kan tipse/korrigere?

INGERS RUGBRØD

1,3 kg sammalt hvete

200 g fint sammalt rug

200 g helkorn hvete

75 g gjær

2 str ts salt

9 dl hvetekli

1,8 liter vann

1 dl linfrø

1 dl solsikkefrø

Du kan godt bruke 1 liter skummet melk, søt eller sur og resten vann

Gjest Missuganda
Skrevet

Fiberrik er et kjempeflott brød som anbefales for de som vil holde seg slank. Det drives en del seriøst forskning rundt dette brødet. :blunke:

Skrevet

Jeg kjøper dr. Lindberg-brød i min lokale Meny butikk. Hvis du har en i nærheten kan du jo prøve der.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hva heter dette brødet hos Meny da?

Takk,skal kjøpe når jeg vet mer :o)

Gjest Cintra...
Skrevet

Dr. Lindbergs brød selges hos Din Baker-kjeden og hos Baker Brun. Jeg har kjøpt brødet, men syntes det var en litt merkelig ettersmak på det. Tror det blir bedre av å bake selv, men tror ikke det er helt samme oppskrift som på det brødet du får kjøpt i butikken.

Skrevet

Jeg så Lindberg-brød til salgs - 35 blanke, norske kroner... er det verd så mye? I think not... Kan jo få en dobbel Mocca på en pent sted for den prisen jo...

Gjest Hilde / ikke innlogget
Skrevet

Jeg kjøper Dr. Lindberg`s brød hos en baker i nærheten av mitt hjemsted. Her koster brødet kr. 29,- pr.stk og jeg synes ikke det er en avskrekkende pris. Som regel kjøper jeg 4 brød pr.mnd. - disse skjærer jeg opp i skiver og fryser ned i poser med 2 eller 4 skiver i hver pose. Vil også legge til at jeg også ofte bruker Dr. Lindberg`s brød til middag, da tar jeg på litt olivenolje, pepper, krydderurter og lettere Jarlsberg og griller de i smørbrødgrillen - det smaker herlig til bl.a. retter jeg lager i wok, bestående av kyllingfilet eller svinefilet og masse grønnsaker til.

Nå er det kun jeg som spiser dette brødet hjemme hos oss - resten av min familie består av 3 gutter/menn som faktisk ikke synes at Dr. Lindberg er det helt store - de foretrekker vanlig brød fra butikken.

Jeg synes brødene til Lindberg smaker helt nydelig - spesielt er jeg glad i helkornbrødet hans.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...