Gå til innhold

Mennesker

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jeg gidder ikke gi til veldedige formål. Det jeg har lyst til er å være et menneske som bryr seg UTEN at noen har BETALT meg for å bry meg.

Jeg beklager, Nelle. Det finnes ikke noe politisk parti for deg og meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
For eksempel statlig heroin på blå resept ville mest sannsynlig fjernet så og si alle etnisk norske tiggere man kan observere i Oslo.

dette ville vel vært enda vanskeligere for dem, enn det er å håndtere subutex og metadon-ordningen vi har i dag. Og det er regnet som et behandlingsopplegg, tror du at et vedlikehold av narkomanien ville kunne håndteres noe bedre? Eller i det hele tatt håndteres? Da måtte dessuten også alkoholikere få alkohol på blå resept, de pillenarkomane måtte fått sitt på blå resept... det kunne ikke funket.

Det som trengs er vel heller et aksept for at narkomani er en sykdom og sette inn penger på behandlingsopplegg for de som ønsker det, så de slipper å vente i måneder og år og gjerne dør i ventekøen. Den dagen en narkoman bestemmer seg for at han eller hun vil ut av det, må opplegget være klart. På timen. Ikke dagen etter, uka etter, eller måneden etter... men der og da.

Det må også gis litt større takhøyde for dem som er i behandling når det gjelder at de faktisk vil sprekke fra tid til annen. I dag blir de jo kastet ut av behandlingssystemet så fort de har en sprekk. Vanvittig, det er jo en grunn til at de er der. Hadde det vært som å trykke på en knapp så var du rusfri, så hadde ingen trengt hjelp til å bli frisk. Dårlig system laget av folk som vet for lite.

Men dette ble en avsporing ja...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...