Gjest Gjest Skrevet 28. september 2006 #1 Skrevet 28. september 2006 Forsikringsselskapet til noen venner av meg har sagt opp deres bilforsikring. De skal vistnok ha rotet med innbetalingen, å ikke overholdt forfallsdatoer. Nå har de spørt meg om hva de skal gjøre, men jeg vet ikke hvordan de nå skal gå fram. Jeg mener at jeg har hørt noe tidligere om at hvis man er svartelistet hos et forsikringsselskap så følger det ryktet til personen ved neste forsikringsselskap. hvis det stemmer så kan det bli vrient for enkelte å tegne ny forsikring, men forsikring er jo noe man må ha. Noen råd eller ærfaringer her?
14062003 Skrevet 28. september 2006 #2 Skrevet 28. september 2006 Man har vel ikke lov til å nekte noen ansvarsforsikring? Det skal vel også litt mer til enn å "rote litt med innbetalingene" for å bli svartelistet? Jeg fikk fint forsikring hos If, selv om Gjensidige "ikke er så glade i meg" (litt mange utbetalinger på en forsikring og jeg gikk til media da de sa den opp). Men noen ny forsikring hos Gjensidige kan jeg nok se langt etter (enda noen år).
Gjest ts Skrevet 28. september 2006 #3 Skrevet 28. september 2006 Har sjekket nå. De har ikke hatt noen utbetalinger fra forsikringsselskapet. Eneste de har gjort er å rote med innbetalingene til forsikringsselskapet. Veldig dumt, men gjort er gjort. Men en bilforsikring må de jo ha.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå