Gå til innhold

transport i london

Fremhevede innlegg

Skrevet

hvordan kommer man seg rimeligst og enklest fra stansted flyplass til london sentrum? tog eller taxi?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

buss rimeligst. Tog (stansted express) enklest og raskest.

Skrevet
buss rimeligst. Tog (stansted express) enklest og raskest.

Jepp. :) Flyr du med Ryanair kan du kjøpe Stansted Express-billetter litt billigere på flyet.

Skrevet

Jeg har tenkt å fly med ryanair til standsted, så hvis jeg bestille billetter med stansted-express så kommer jeg rett til london sentrum?

Hvor mye koster det da?

Hvordan er det lurest/best å kommer seg rundt i london når man er der på ferie?

Skrevet

Vi betalte mellom 150 og 200 kroner for en togbillett til London fra Stansted.

Skrevet

Stansted express går til Liverpool Street Station, og tar vel 40-50 minutter. I rushtrafikken bruker bussen kanskje dobbelt så lang tid. Vi tok taxi fra Liverpool Street Station, siden det var 3 km fra stasjonen til hotellet.

Skrevet

Stansted Express. Jeg har bare brukt Stansted Express til flyplassen, men såvidt jeg kan se er det billigst å kjøpe tur-retur-billett, 25£. Du kommer til Liverpool Street Station, som ikke er supersentralt, men greit å komme seg derfra med taxi eller undergrunn.

Når du er i selve London er det enkleste å bruke undergrunnen. Veldig lett å finne frem, og det er stasjoner i nærheten av det meste av interesse.

Skrevet

Og jeg betalte forresten 20 pund for togbillett tur/retur på Stansted Express, da kjøpte jeg billettene på flyet (Ryanair). (Det er billigere å kjøpe tur/retur billett enn to enkeltbilletter, og den eneste begrensningen på returbilletten er at du må bruke den innen 1 mnd)

Skrevet

Jeg foretrekker bussen.

Tar litt lengre tid, men du havner midt i sentrum istedenfor på Liverpool Street. Og så er det billigere (kjøp tur/retur billett her også), og bussen går hele døgnet.

Vær oppmerksom på at Ryanair selger billetter til toget på flyet selv om de vet at flyet kommer til å lande etter at siste tog er gått for kvelden.

Skrevet

Dårlig gjort, hehe!

Burde kanskje bestille flybilletter utifra rushen , så vi er fremme før den begynner.

Når begynner rushtraffiken?

Skrevet
Jeg har tenkt å fly med ryanair til standsted, så hvis jeg bestille billetter med stansted-express så kommer jeg rett til london sentrum?

Hvor mye koster det da?

Hvordan er det lurest/best å kommer seg rundt i london når man er der på ferie?

Kjøp dagskort (før hadde de også 3-dagers kort og helgekort, men dere kan sjekke hva som er rimeligst når dere er der) på undergrunnen. Det er undergrunnsstasjoner spredt over hele byen, og det er et lett system å skjønne (vest=venstre, øst=høyre f.eks.).

Med dagskort kan dere også ta bussen så mye dere vil i løpet av dagen. Å bare hoppe på en tilfeldig buss, og se hvor dere havner kan være kjempespennende.

Skrevet

:hoppe:

Deg kan jo være noe med 3-dagers kort til begge.

Stress og gjøre det hver gang vi tar bussen

Skrevet
Kjøp dagskort (før hadde de også 3-dagers kort og helgekort, men dere kan sjekke hva som er rimeligst når dere er der) på undergrunnen.

Nei, dagskort er ikke billigst hvis man skal være der noen dager, etter at de satte opp prisene er det helt klart Oyster card som er rimeligst. Det koster £3 i depositum når man henter det ut, men den summen får man tilbake hvis man leverer tilbake før man drar hjem. Såvidt jeg husker koster en enkeltreise med Oyster card £1.50 (dvs enkeltbillettprisen som den var for 3 år siden), mens en vanlig billett koster £3. Man reiser også gratis hvis man bruker Oyster card til mer enn et visst antall reiser (4-5?) i løpet av en dag.

Skrevet

Enkeltbillett på tuben koster 1,50. Mindre med oyster.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...