Gå til innhold

samboern min og samvær med hans barn kontra mitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

fikk plutselig vite her om dagen at min samboers datter på fem skal komme i helga å være her i 14 dager. jeg reagerte jo litt med, takk for infoen. ble litt forbanna for at han ikke klarer å si ifra litt lengre tid på forhånd. jeg kan jo for pokker ikke lese tanker heller.

så er det jo også slik at jeg har en datter på fire. hun går i barnehage og vi har våre faste planer og aktiviteter som vi driver med.

så når hun kommer nå skal jeg liksom bare godta at det er helt i orden sånn helt uten videre. å det ender jo med at han går på jobb å jeg blir sittende med ungen hans dag ut å dag inn. å de planene som jeg har med min datter går i vasken fordi jeg ikke kan ta hans datter med i tillegg.

er bare temmelig forbannet og frustrert. å jeg kjenner at jeg stiller meg kraftig på bakbena.

jeg måtte spøøre han hva han hadde tenkt å gjøre når jeg ikke var til stede for å passe ungen hans men han er bortreist på kurs. jeg har ordnet med et venne par av meg at jenta mi skal være hos dem i fire dager mens jeg drar til oslo på foretninger. dette passet jo så fint med at han hadde kurs å nå plutselig så kommer hans datter. han bare antok at jeg var der å passet henne, men den gang ei. jeg kan ikke forandre mine planer hver gang han får et innfall uten å informere på et vettig vis.

:frustrert: blir bare så jævla frustrert av mannfolk.

gresset er så helt klart grønnere på andre siden av gjerde.

får bare helt spade av fyren for tida

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hans barn, hans ansvar.

Nå må du bare holde deg til dine egne planer, så lærer han kanskje at skal han ha hjelp av deg, må han også spørre deg om det er ok først.

Skrevet

Vinden forandrer retning rimelig fort der oppe i nord!

Skrevet

:frustrert: Hallloooo!!!!!

Livet hannes består av Han og Dattra si........ du viste du vell at han hadde ei datter eller?? det er jeg sikker på.... det virker på meg at han skal ta et valg... enten Dattra si eller deg og dattra di!! Uten å vite noe om dere så blir jeg forbanna når jeg leser sånne ting... fordi det virker på meg at han skal bare glemme dattra si og tenke BARE på deg.... jeg kan si at jeg er sikker på at vis du gir han valget mellom deg og dattra di ( tar jo det som at dere tre bor sammen) så er valget ganske elkelt HAN VELGER DATTRA SI..... Jeg selv har to barn og vis den "nye" dama mi hadde bare prøvd å tatt dette opp så hadde jeg gitt henne fyken!!!!

Du skal være glad at han har omsorg for jenta si... for det er ikke mange menn som har eller FÅR lov å ha...

AT FOR BARNA... de skal ha det godt :forvirret:

Skrevet
Jeg selv har to barn og vis den "nye" dama mi hadde bare prøvd å tatt dette opp så hadde jeg gitt henne fyken!!!!

Så du forventer at den nye dama skal være barnevakt for dine barn uten å bli spurt om det passer først? At hun skal legge alle egne planer tilside fordi du knipser i fingrene?

Selvfølgelig må barnet få komme, men han må skjønne at han må ta ansvar for å gjøre jobben som følger med også.

Skrevet

Jeg hadde forventet at min samboer hadde informert meg om at datteren skulle være hos oss i 14 dager, og jag hadde forventet at han stilte opp slik at det rent praktiske gikk rundt for alle.

Skrevet

Jeg forventer at min mann skal kjøre rundt på min datter, ta henne med på aktiviteter sammen med våre felles barn, avlaste meg med ungene(alle) når jeg behøver det, engasjere seg og ta det for gitt at hun er like viktig som våre og hans barn. Vi er en familie og selv om hun er min og ikke hans så sa han ja til henne når han sa ja til meg.

Det samme gjelder for meg. Jeg sier ikke jatakk til mannen og neitakk til ungene hans. Men,-så lenge de ikke bor hos oss er det en selvfølge at han inkluderer meg i når de kommer, hvor lenge de blir her og ikke bare kaster alt ansvar over på meg. Jeg kan si nei til å passe hans barn om jeg føler at det blir alt for mange små barn rundt meg, for mange er det ;) Da fordeler vi det slik at vi deler flokken i to noen timer og tar hver vår ungeflokk. Litt pause fra kaoset.... ;)

Du har all rett til å bli forbannet om din mann skyver jobben over på deg samtidig som han ikke gir deg beskjed i god tid slik at du får tid til å forberede. Som far og mann må han sørge for at alles behov er ivaretatt. Dere skal dra lasset sammen. Han har hovedansvaret for sine, men at du skal trå til også det skal du!

Sånn er det desverre.

Skrevet

Så du forventer at den nye dama skal være barnevakt for dine barn uten å bli spurt om det passer først? At hun skal legge alle egne planer tilside fordi du knipser i fingrene?

Nei mente ikke at hun skulle skulle sitte Barnevakt eller noe sånt ... Men at Livet hannes består jo av han og dattra si og da må jo hu forstå at han har ei datter...

Jeg vet jo heller ikke hvorfor at han skal ha dattra si.. tror at det kan være at det har skjed noe som at mora ikke kan ha dattra eller??

Skrevet

Da får du gi far beskjed om at han må legge om planene sine. Du kan ha henne på dagtid noen dager, men de dagene du skal på tur, får han enten ta henne med på jobb, eller ha hjemmekontor. han får droppe kurset.

Går han ikke med på det, får du ta og reise bort uten mer enn et par timers varsel. ;)

Og naturligvis - blir man sammen med en mann med barn fra før, får man naturligvis barna med på kjøpet. Men det betyr ikke at man skal være ubetalt dagmamma, slik at far ikke trenger å ta ansvar.

Skrevet
Nei mente ikke at hun skulle skulle sitte Barnevakt eller noe sånt ... Men at Livet hannes består jo av han og dattra si og da må jo hu forstå at han har ei datter...

Jeg vet jo heller ikke hvorfor at han skal ha dattra si.. tror at det kan være at det har skjed noe som at mora ikke kan ha dattra eller??

Jeg ser ingenting som indikerer at hun ikke forstår det.

Derimot ser jeg en som er sint over å bli tatt som en selvfølge og behandlet som en hushjelp. Det er noe helt annet enn å forsøke å skyve barnet ut av samboerens liv, slik du beskyldte henne for.

Som jeg sa: Han må selvfølgelig få ha barnet hos seg. Men det er HANS barn, og hans ansvar. Trenger han hjelp fra henne, må han spørre, ikke bare regne med at hun slipper alt hun har i hendene.

Skrevet
Jeg ser ingenting som indikerer at hun ikke forstår det.

Derimot ser jeg en som er sint over å bli tatt som en selvfølge og behandlet som en hushjelp.  Det er noe helt annet enn å forsøke å skyve barnet ut av samboerens liv, slik du beskyldte henne for.

Som jeg sa: Han må selvfølgelig få ha barnet hos seg.  Men det er HANS barn, og hans ansvar.  Trenger han hjelp fra henne, må han spørre, ikke bare regne med at hun slipper alt hun har i hendene.

Bra vi at vi ikke er like alle sammen... MEN det virket bare sånn på meg at hun kom i andre rekke!!!! og at det hva det som er problemet hennes.... Kvinnfolk er egoister.....

Barna skal ha det bra... og kan ikke mora ha dattra så er det vell en årsak til det... og hva er vell bedre en at faren kan stille opp? det er det jeg mener med at hun viste at han har ei datter eller!!!! :forvirret:

Skrevet
Barna skal ha det bra... og kan ikke mora ha dattra så er det vell en årsak til det... og hva er vell bedre en at faren kan stille opp? det er det jeg mener med at hun viste at han har ei datter eller!!!! :forvirret:

Faren kan stille opp, ja. Det er stikkordet her. Han skal stille opp selv, ikke forvente at samboeren tar jobben og at han selv kan fortsette som før.

Hvis de begge har planer i den tiden hans datter kommer - hvorfor er det da hun som skal avlyse sine planer? Og det uten at hun ble spurt om det var ok engang. Dette har ingenting å gjøre med å vite om han har en datter eller ei. Kanskje HAN snart burde skjønne at han har en datter?

Skrevet
Faren kan stille opp, ja.  Det er stikkordet her.  Han skal stille opp selv, ikke forvente at samboeren tar jobben og at han selv kan fortsette som før.

Hvis de begge har planer i den tiden hans datter kommer - hvorfor er det da hun som skal avlyse sine planer?  Og det uten at hun ble spurt om det var ok engang.  Dette har ingenting å gjøre med å vite om han har en datter eller ei.  Kanskje HAN snart burde skjønne at han har en datter?

hehe.... disse kvinnfolkan..... jaja.... :sjenert:

Skrevet
Så du forventer at den nye dama skal være barnevakt for dine barn uten å bli spurt om det passer først?  At hun skal legge alle egne planer tilside fordi du knipser i fingrene?

Selvfølgelig må barnet få komme, men han må skjønne at han må ta ansvar for å gjøre jobben som følger med også.

Så den nye damen er barnevakt for barnet hans? Barenvakt er noe vi må leie inn, for de voksne som bor her i huset er ikke barnevakter.

og ja barnet kommer først, og den som har muligheten til det avlyser det den har planlagt. Det kalles å være en familie, der man prøver å hjelpe hverandre så godt man kan.

Selvfølgelig skal alle i familien vite når det andre barnet kommer, for det er først da en kan planlegge som en skikkelig familie.

Men mener man at det er hans ansvar fordi det er hans barn, burde man virkelig ikek gått inn i noe forhold der det er barn fra før av. For da er man rett og slett ikke klar for det. Man må samarbeide så godt man kan, og det gjelder selvføleglig begge to.

Men barna er begges ansvar, så lenge de har bestemt seg for å bo sammen som en familie.

Skrevet
Men barna er begges ansvar, så lenge de har bestemt seg for å bo sammen som en familie.

Hvis han forventer at hun skal ta ansvar, må han også ta henne med på avgjørelsene.

Hva slags familie er det der den ene bare kan kommandere den andre til å avlyse alle planer for å passe barn, mens han selv fortsetter som om ingen barn eksisterte?

Du snakker om likt ansvar - ansvaret er ikke likt når det er hun som må droppe sine planer, på hans ordre.

Skrevet

Jeg synes du har all rett til å bli forbanna, men stå på at du skal gjøre dine ting, de er vel ikke mindre viktige enn hans?

Til de som mener at dette er felles ansvar, hva med fars ansvar her da?

Skrevet
fikk plutselig vite her om dagen at min samboers datter på fem skal komme i helga å være her i 14 dager. jeg reagerte jo litt med, takk for infoen.  ble litt forbanna for at han ikke klarer å si ifra  litt lengre tid på forhånd. jeg kan jo for pokker ikke lese tanker heller.Skjønner at du blir sint når han ikke informerer om anliggender som gjelder HELE familien

så er det jo også slik at jeg har en datter på fire. hun  går i barnehage og vi har våre faste planer og aktiviteter som vi driver med.

så når hun kommer nå skal jeg liksom bare godta at det er helt i orden sånn helt uten videre.  å det  ender jo med at han går på jobb å jeg blir sittende med ungen hans dag ut å dag inn.Jeg skjønner frustrasjoen din....men kan dere ikke finne på noe sammen da?Jeg er sikker på at jenta hans synes det er kjempe-stas  få gjøre noe sammen med bare deg!

å de planene som jeg har med min datter går i vasken fordi jeg ikke kan ta hans datter med i tillegg. Er det noen spesiell grunn til at hun ikke kan være med?Enn hvis du hadde hatt to biologiske barn?....skjønner du tankegangen min?

er bare temmelig forbannet og frustrert. å jeg kjenner at jeg stiller meg kraftig på bakbena.

jeg måtte spøøre han hva han hadde tenkt å gjøre når jeg ikke var til stede for å passe ungen hans men han er bortreist på kurs. jeg har ordnet med et venne par av meg at jenta mi skal være hos dem i fire dager mens jeg drar til oslo på foretninger. dette passet jo så fint med at han hadde kurs å nå plutselig så kommer hans datter. Kanskje var det en grunn til at det ble planlagt sånn på rappen.Han tenkte sikkert ikke over det da han sa ja...han er nok bare overlykkelig for å få ha henne.Men går hun ikke på barnehage/skole på dagtid da?han bare antok at jeg var der å passet henne, men den gang ei. jeg kan ikke forandre mine planer hver gang han får et innfall uten å informere på et vettig vis.

:frustrert:  blir bare så jævla frustrert av mannfolk.

gresset er så helt klart grønnere på andre siden av gjerde.

får bare helt spade av fyren for tida

Skrevet

for det første

JA jeg vet at han har barn å JA jeg har også et barn.

jeg tilbringer tid med mitt barn såvel som hans. når han er på jobb er det vanligvis jeg som er med hans datter ettersom jeg går hjemme.

men det er ikke dermed sagt at han kan ta det for gitt at jeg kan ha henne til enhver tid. i dag måtte jeg spørre han hvordan han hadde tenkt å gjøre nå i forbindelse med jobb når han kommer. han har tatt på seg ikke bare en jobb men to som han skal sjonglere mellom å et par måneders tid nå. å jeg spurte han hvordan han hadde tenkt til å løse dette ettersom det ikke er meg datteren hans kommer for å ha samvær med. i tillegg skal jeg reise bort akkurat i denne perioden så hvordan i all verdens skal han løse problemet da.

tanken hadde faktisk ikke strefet han i det hele tatt, fordi han hadde bare antatt at jeg var der uten å tenke på at jeg faktisk er på andre siden av landet.

der av grunnen til at jeg allerede for lenge siden har ordnet med "barnevakt" til min datter.

saken her har ikke noe med hverken det å komme i andre rekke å gjøre eller egoisme for den del. men det er snakk om informasjon å kommunikasjon. noe som han tydeligvis ikke vet hva betyr for øyeblikket.

hadde dette vært en prekær situasjon hvor noe plutselig hadde dukket opp av det blå som gjorde at hun kom på kort varsel så hadde jeg skjønt det, men det er overhodet ikke tilfelle her. han har vist dette i over en måned men har rett å slett ikke sagt noe.

han tor vist jeg kan lese tanker eller noe.

når det gjelder de aktivitetene jeg driver med min datter så er det å gå i basseng.

å bare så det er sagt å stå med to store ungen på hofta med bekkenløsning er ikke særlig aktuelt hverken nå eller noen gang i fremtiden. han fikk tilbud om å ta henne med å bli med i bassenget , men det var han ikke intresert i fordi han ikke går i basseng. ganske enkelt. spør du hvorfor så får du svaret : FORDI

ikke sant. skjønner tegninga her :forvirret:

han velger jo bevist å ikke være med på slike ting enten fordi han ikke gidder eller fordi ja ikke vet jeg.

jeg fikk bare svaret fordi :sjenert:

hvorfor kan man ikke bare si det som det er da????? :frustrert:

LA GUAPA

ja jeg skjønner tankegangen din om hvordan jeg ville ha lløst dette hvis det var mine to biologiske barn. å det har jeg tenkt over fordi jeg venter nr to nå. jeg hadde

vært nødt til å fordele det over to dager slik at begge fikk gå fordi jeg har fått klart svar at han kommer aldri til å stille opp på dette.

så det blir jeg å gjøre i fremtiden. men da er det ren baby svømming det er snakk om den ene dagen . noe hverken min datter eller han kan være med på.

Skrevet

hadde jeg vært deg så hadde jeg forlatt han... det er jo det du vil høre... eller?? men det var endel problemer du hadde hvorfor skrev du ikke det med en gang?? nei du fikk et greit svar lengere opp.. om at prøv å se dere alle som en stor familie... han kommer bestandig til å ha ei datter assa!!!! men er vell ikke sikker på at det er første gangen han har gjort det på denne måten?? og så skal du ha et barn sammen med han!!! hvordan skal da dette bli?? nei slutt å være så ego og tenke på deg selv og hva du vil... FORDI det virker ikke som du tenker på annet en deg selv og ditt beste....... Tenk litt på ungen hannes og hva som er best for hu....

Skrevet (endret)

Hallo gjest!

Leser du egentlig hva tattoopia skriver?

Hun får jo ikke informasjon om at datteren hans kommer! Det er jo han som virker egoistisk her. Han prioriterer heller ikke å være sammen med eller gjøre ting med datteren når hun er på besøk.

Hvorfor skal ikke far stille opp hvis de skal fungere som en familie?

Endret av Fibula

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...