Gå til innhold

rimelig internett, hvem anbefaler du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi skal skaffe oss internett og lurer på hva som lønner seg:) ?

hva er billigst? står at i blokka har vi adsl.. vet ikke helt hva dette betyr, for jeg er nemlig totalt grønn, men litt hjelp hadde jeg satt pris på :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er borettslag kan du sjekke med dem om de har en avtale med en spesiell leverandør, ellers blir det vel å ta en ringerunde til diverse leverandører (Telenor, Tele2, Nexgentel osv., sjekk også kabeltv-leverandøren ettersom fler og fler av disse også tilbyr bredbånd) og se hvem som har best tilbud. Jeg endte opp med Nexgentel ettersom de kun hadde månedskostnaden, ingen avgift for montør, modem el. Betaler kun 330,- i mnd. (ingen kostnad kom i tillegg, låner modem gratis, montør var også gratis), ettersom jeg ikke har fasttelefon, men det er gunstigere å få deg bredbåndstelefon hvis du uansett skal ha bredbånd. Jeg hadde hørt litt forskjellig om Nexgentel ang. kundetilfredshet, men har selv ikke hatt noen problemer med dem utover litt lang leveringstid.

På Telepriser.no finner du forresten liste på de rimeligste leverandørene, men har inntrykk at de ikke alltid har med alle tilleggskostnadene som ofte kommer utenom månedskostnaden, så jeg ville uansett tatt en ringerunde. Det er alltid noen som har en kampanje gående med gratis modem, montør el. Pass på å alltid be om alle ekstrakostnader når du ringer, hadde flere som prøvde seg. De ga meg en tilsynelatende god pris, per mnd, men så kom det frem etterhvert som jeg stilte spm. at de skulle ha 500,- for leie av modem, 990,- for montør, 100 kr i frakt osv. og da ville det ta lang tid før det ville lønne seg å velge dem + at det ble en stor kostnad på kort tid.

Skrevet

Hvis det står at dere har adsl i blokka hvor dere bor, trenger dere ikke å bestille det hos andre. Det er som regel den løsningen som allerede finnes, samleavtaler, som er billigst, i tillegg til at dere mest sannsynlig har alt av ledninger osv. allerede innstallert og slipper den utgiften. Ta kontakt med borettslaget, så henviser de dere videre til selskapet som leverer adsl hos dere.

Skrevet

Eller så kan du gjøre som oss.

Kjøpe en router og koble til, og voilá, gratisk internett :sjarmor:

Siden du ikke kan internett vil jeg anbefale å lage vaffler til en venn som kan disse saker :ler:

Skrevet

Styr uansett unna ventelo bluecom. Useriøs bedrift med inkompetente idioter.

Skrevet

Vi har også hatt problemer med ventelo bluecom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...