Gjest Gjest Skrevet 28. september 2006 #1 Skrevet 28. september 2006 jeg er student jobber deltid. men tjener for det litt penger.- jeg har de siste årene hatt tabell 7100, og da jeg meldte i fra at dette året kommer jeg til å tjene ca 100.000 mottokk jeg igjen tabellkort. jeg trekker ved siden av skatten 300 kr ekstra mnd. men nå ser jeg at jeg kommer til å tjene godt over den oppgitte summen på 100.000 kroner. det jeg da lurer på er om jeg mp melde fra til skattekontoret eller bare fortsette som ingen ting og forholde meg passiv??? jeg er suuuper redd for åfå baksmell neste år, derav ekstra trekk også, og derav så nøyaktighet i forhold til dette. skal jeg melde fra???? eller forholde meg passiv? vil ikke ha skattesmell! vet at tabellkort justerer seg etter inntekt, men hvorfor må man melde fra da i utgangspunktet?
Gjest Cosmic Girl Skrevet 28. september 2006 #2 Skrevet 28. september 2006 vet at tabellkort justerer seg etter inntekt, men hvorfor må man melde fra da i utgangspunktet? ←
Gjest Turi Skrevet 28. september 2006 #3 Skrevet 28. september 2006 Tabellkortet settes etter fradrag og justerer seg for lønn. Med mindre du tjener mer enn maxen på tabellen eller har fått mer/mindre fradrag, kan du ta det helt med ro.
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2006 #4 Skrevet 28. september 2006 Tabell 7100 er den tabellen som trekker mest skatt, så den burde holde. Hvis du er usikker finnes det en bergningskalkulator på skatteetatens sider som kan beregne hvor mye du må betale i skatt på det du tjener i år.
Gjest Cosmic Girl Skrevet 30. september 2006 #5 Skrevet 30. september 2006 Tabell 7100 er den tabellen som trekker mest skatt, så den burde holde. ← Stemmer. Jeg hadde tabellkort 7100 tidligere, og tjente vesentlig mer enn jeg hadde forventet. Slapp likevel baksmell. Den trekker jo uansett etter hvor mye du tjener hver måned, slik at det du betaler i skatt endrer seg paralellt med lønnen din
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå