Gjest Gjest_linn_* Skrevet 28. september 2006 #1 Skrevet 28. september 2006 Jeg sliter med iritert hodebunn, om det er fordi den er tørr eller fordi håret mitt blir fort fett aner jeg ikke. Jeg klør febrilsk og det oppstår rødhet,småsår og småkviser. Det varierer og enkelte perioder er håret mitt helt ok, andre ganger helt grusomt. Jeg trenger råd om shampo/balsam/kur. Hvilke bør jeg bruke? og er det noen spesiele sstylingprodukter jeg bør holde meg unna? Har forresten prøvd fungoral og den fungerte ikke noe særlig på mitt hår.
Gjest Tanita Skrevet 28. september 2006 #2 Skrevet 28. september 2006 (endret) Kanskje en frisør kan hjelpe deg, men Kerastase har en linje som heter Kerastase Specifique som skal være fin mot flass og hodebunnsproblemer. Endret 28. september 2006 av Tanita
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2006 #3 Skrevet 28. september 2006 Har sagt fra til frisører men får høre forskjellige ting hver gang..tror jeg har "kombinasjonshodebunn" eller noe. Er vel kanskje også mulig jeg reagerer på visse stoffer e.l
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2006 #4 Skrevet 28. september 2006 takk skal du ha forresten Skal sjekke ut kerastase
Gjest Tweek Skrevet 28. september 2006 #6 Skrevet 28. september 2006 mhm, jeg har å sånn.. Tror det var etter at jeg begynt å bruke hårspray nesten hver dag, så har jeg klødd med i hodet, for det ble verre for jeg klødde så av og til, og nå kjenner jeg småsår på en måte, og jeg svidde som faen da jeg skulle farge håret Man sluttet å bruke hårspray nå for en periode, og skal prøve head and shoulders. Brukte den før da jeg bodde hjemme for det var den som sto i dusjen, men innbiller meg at den er mild og god egentlig.. Men faen å det klør, spesielt hvis det går mer en en dag siden ejg vasket håret
Gjest synseren Skrevet 29. september 2006 #7 Skrevet 29. september 2006 Jeg ville gått til en frisør og spurt. De sitter på kunnskap som kan komme deg til nytte.
Saeria Skrevet 29. september 2006 #8 Skrevet 29. september 2006 Det høres ut som eksem av seborreisk type. Prøv Selukos eller Fungoral. Begge shampoene fåes på apoteket. Eksemet bruker å forverre seg på høsten når været er utabilt. Særlig hvis en bor på vestlandet. Jeg er inne i en slik periode og er rød, tørr, irritert, har små væskende sår (ser ofte litt ut som kviser) og håret mitt blir kjempefort fett. Søk på seborreisk eksem på forumet så finner du mer info.
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2006 #9 Skrevet 29. september 2006 hmm lurer på om det er noe eksem ja, og det har virkelig forverret seg nå i høst. Skal sjekke ut dette nærmere. Takk for svar alle sammen :smile:
Saeria Skrevet 29. september 2006 #10 Skrevet 29. september 2006 Denne høsten har vært helt grusom for min del hvertfall. Ante ikke at man kunne være så forferdelig tørr i hodebunnen og ha det feteste håret ever! Enkelte dager holder jeg på å klø skalpen av meg, uten at det hjelper. Sårene svir litt og det er ikke helt lett å ordne håret slik at en skuler alt det tørre. Men nå bruker jeg selukosen mer enn vanlig og ser en bedring. Det er viktig å føntørke hvertfall hodebunnen før en går ut.
Sahara Skrevet 30. september 2006 #11 Skrevet 30. september 2006 Jeg har hatt litt av samme problemet, og den beste shampoen synes jeg er Trevor Sorbie for sensitive scalps. Litt dyr, men verdt pengene!
Gjest Tweek Skrevet 7. oktober 2006 #12 Skrevet 7. oktober 2006 (endret) Høres ekkelt ut, men i natt klødde jeg med skikkelig har i halvsøvne (heldigvis klippet jeg ned alle neglene for et par dager siden, hehe) Og gikk ut for å studere det, har aldri sett det før men det bare klør. Og så noenrøde rundiger, minnet litt om at de ikke hadde hud eller noe sånn. Det er ikke så ekkelt som jeg forklarer det, men vet ingen annen måte. Hele greia begynte egentlig da jeg brukte hårspray hver dag en lang periode, for håret mitt ble så fint da, men jeg begynte å klø av hårsprayen, og klødde, men forrtsatt for så ikke sammenhengen da, og så har jeg tatt permanent 2 ganger, farget håret, og ikke at det gjorde saken noe bedre. Når har jeg sluttet å bruke hårspray værtfall. Men så på LF og lurer på om dette er bra? http://www.lookfantastic.com/cgi-bin/lf.st...oduct/View/2020 Endret 8. oktober 2006 av Tweek
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2006 #14 Skrevet 8. oktober 2006 ET RÅD; BARBER AV ALT HÅRET!!!! gi hodebunnen din en pause...
Kayli Skrevet 8. oktober 2006 #16 Skrevet 8. oktober 2006 Jeg har psoriasis i hodebunnen. Har hatt det siden 12-års alderen. Det kjennetegnes av kløe, røde og tørre partier og flasslignende felter. Jeg har fått mange råd av leger og frisører opp gjennom årene om hva slags hårprodukter jeg bør bruke, med mer eller mindre hell. Jeg råder deg likevel til å følge frisørens råd, og dessuten gå til lege hvis problemet ikke forsvinner.
Gjest Tweek Skrevet 8. oktober 2006 #17 Skrevet 8. oktober 2006 Ok, bestilte nå de produktene, og sakl prøve å la være å ha ting i håret en periode. Og uansett ikke klø meg, DEt kommer værtfall til å bli vanskelig, hehe.
Darlin' Skrevet 8. oktober 2006 #18 Skrevet 8. oktober 2006 Mamma har det samme problemet med ustanselig kløe, og dette er den eneste shampoen hun kan bruke... http://www.lookfantastic.com/cgi-bin/lf.st...oduct/View/5293
Gjest Tweek Skrevet 8. oktober 2006 #19 Skrevet 8. oktober 2006 Kanskje jeg skal prøve den å? Huff, nå går jeg helt på styr her. Har ikke kjøpt ting over LF, Sn og beautybrugde før, og nå har jeg kjøpt ting fra alle stedene Må slutte å kjøpe litt!
Gjest Tweek Skrevet 8. oktober 2006 #20 Skrevet 8. oktober 2006 Men kan prøve den å ettervært, hvis det jeg kjøpte nå ikke var bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå