Gjest Gjest Skrevet 28. september 2006 #1 Skrevet 28. september 2006 Hvilken levetid kan man forvente at en TV skal ha? har lest at rettslig sett skal man kunne klage på produkter som man skal kunne forvente å ha en levetid på 5 år innen 5 år. Feks har jeg sett det blir uttalt at man kan klage på mobiltelefoner innen 5 år. Tven min har nå på uforklarig vis sluknet etter 3 år, kan jeg kreve 5 års reklamasjonstid, og dermed få den reparert/få levert ny?
Orthia Skrevet 28. september 2006 #2 Skrevet 28. september 2006 For tv'er gjelder fem års reklamasjonsrett etter forbrukerkjøpsloven. Du finner sikkert noe om det på forbrukerrådets nettsider.
14062003 Skrevet 28. september 2006 #3 Skrevet 28. september 2006 Ganske utvilsomt 5 år, ved normal bruk ja.
Titti72 Skrevet 28. september 2006 #4 Skrevet 28. september 2006 Ring butikker der du har handlet den og reklamer. Vi har gjort det på en 4 år gammel tv. De kom og hentet den og leverte den etterpå (Thomson tv).
Helen Skrevet 29. september 2006 #5 Skrevet 29. september 2006 Billedrøret på tvn vår gikk i stykker rett før vi hadde hatt den i 5 år. Den butikken vi hadde kjøpt den i var nedlagt så jeg bare gikk i en annen tv/radio butikk å der tok de i mot tvn og sendte den på reperasjon. Vi betalte ikke noe, uten om rensing av den for det ble anbefalt siden den var såpass "gammel". Tror vi betalte 250,- for det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå