Gjest Gjest Skrevet 28. september 2006 #1 Del Skrevet 28. september 2006 Hvilken levetid kan man forvente at en TV skal ha? har lest at rettslig sett skal man kunne klage på produkter som man skal kunne forvente å ha en levetid på 5 år innen 5 år. Feks har jeg sett det blir uttalt at man kan klage på mobiltelefoner innen 5 år. Tven min har nå på uforklarig vis sluknet etter 3 år, kan jeg kreve 5 års reklamasjonstid, og dermed få den reparert/få levert ny? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orthia Skrevet 28. september 2006 #2 Del Skrevet 28. september 2006 For tv'er gjelder fem års reklamasjonsrett etter forbrukerkjøpsloven. Du finner sikkert noe om det på forbrukerrådets nettsider. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 28. september 2006 #3 Del Skrevet 28. september 2006 Ganske utvilsomt 5 år, ved normal bruk ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti72 Skrevet 28. september 2006 #4 Del Skrevet 28. september 2006 Ring butikker der du har handlet den og reklamer. Vi har gjort det på en 4 år gammel tv. De kom og hentet den og leverte den etterpå (Thomson tv). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helen Skrevet 29. september 2006 #5 Del Skrevet 29. september 2006 Billedrøret på tvn vår gikk i stykker rett før vi hadde hatt den i 5 år. Den butikken vi hadde kjøpt den i var nedlagt så jeg bare gikk i en annen tv/radio butikk å der tok de i mot tvn og sendte den på reperasjon. Vi betalte ikke noe, uten om rensing av den for det ble anbefalt siden den var såpass "gammel". Tror vi betalte 250,- for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå