Gå til innhold

xenical, har du prøvd de ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har fått xenical hoss legen .

og lurte på om det var flere her inne som har vært ute for xenical tidl.?

og da lurte jeg på om du kunne dele litt erfaring og tips, for jeg er qlueless her..! :sjokkbla:

for eks. diett plan??? som bestod av ??

hvor mye gikk du ned i mnd??

totalt vekt tap ved avsluttet "kur" ??

noe jeg bør passe meg for eller ungå??

noen gode tips for å fremkynne resultat.. mm..

tuuuuusen takk for svar....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hsar du ikke fått sånn informasjon hos legen? det er piller for vekttap du mener? legen burde informert deg om sånn ting, i tillegg til bivirkninger osv. jeg har ikke prøvd de, men skal følge med på denne linken om noen har noen tips.

Må man fylle visse krav for å få slike? har lurt litt på det jeg og,men er de dyre?

Skrevet

nei, hadde legen gitt info om alt så hadde jeg ikke spurt her inne. Blant alle de 1000`er må da være en eller annen her inne som har prøvd disse her,

og har noen tips på lur?

Skrevet

Har ikke prøvd disse, men jeg har hørt om dem. Disse pillene skal skille ut fettet i maten, noe som igjen betyr at spiser du mat med mye fett må du nok springe på do, og jeg vet at folk har hatt problemer med at det kommer fort så det er best å ha et toalett i nærheten. Dvs unngå fet mat hvis du kan.

Det finnes også noen andre slankepiller på resept som virker annerledes, dette er reductil som påvirker mettheten din og får deg til å føle deg mett fortere.

Ellers er det jo alltid greit å lese pakningsvedlegget for der står det ofte mye fornuftig.

Skrevet

Heisann..

jeg prøvde de for et par år siden og kommer aldri til å bruke de igjen.. jeg spiste som vanlig og gikk ikke på noen dietter i tillegg til pillene..

resultatet ble bare masse "dritt", hehe.. :legrine:

For å si det slikt: Fettet jeg spiste og da mener jeg fett gjennom normal kosthold, randt rett ut ,og toalett måtte være i nærheten ellers så gikk det galt..

Det gikk galt masse ganger og det var rett og slett jævelig å gjøre i trusa.

.

Kunne ikke engang sleppe ut litt luft for visste ikke om det var luft eller avføring som kom. :sur:

Ødela mange truser for flekkene gikk ikke bort, æææsj... :grine:

Så har ikke noen gode opplevelser av de pillene i det hele tatt :tristbla:

Skrevet
Heisann..

jeg prøvde de for et par år siden og kommer aldri til å bruke de igjen.. jeg spiste som vanlig og gikk ikke på noen dietter i tillegg til pillene..

resultatet ble bare masse "dritt", hehe..  :legrine:

For å si det slikt: Fettet jeg spiste og da mener jeg fett gjennom normal kosthold, randt rett ut ,og toalett måtte være i nærheten ellers så gikk det galt..

.

Kunne ikke engang sleppe ut litt luft for visste ikke om det var luft eller avføring som kom. :sur:

:bukke:

kunne ikke vært mer enig, jeg testet de i to uker og ALDRI mer.. fikk reductil istedet og de fungerte greit.

Skrevet

Mannen gikk ned over 25 kg med Xenical. Han fulgte ikke noen spesiell diett i den forstand at han fulgte noe spesielt kostholdsopplegg, men han var forsiktig med hva han fikk i seg av fett. Han droppet fete sauser, dressinger, smør ol.

Han slapp derfor uhell av den typen de over meg beskriver.

Så kan man selvfølgelig argumenter meg hvorvidt det var tablettene eller kostholdsendringen som gjorde at han gikk. Det er for han helt likegyldig så lenge han faktisk oppnådde det resultatet han ønsket.

Skrevet

tusn takk for mangen svar... :) som også nå leder meg til neste spm.

hvilken type mat produkter vil du anbefalle meg å holde meg vekke fra og hvilke vil du anbefalle meg å spise, basert på egen erfaring eller en nær kjennes erfaring.

Skrevet

Hold deg unna alt som inneholder my fett. Sauser, dressinger, smør, oljer, kjøtt med mye fett, fete oster osv. Vi hadde en tommelfingerregel om at ingenting vi kjøpte av råvarene/ påleg ol skulle ha et fettinnhold på mer en 10%. Det fungerte for oss.

Xenical skiller jo ut ca 30% av fettet du får i deg. Jo mer du spiser=jo mer skiller du ut= mer trøbbel med magen.

Skrevet

Spis mye dampede grønnsaker og reint kjøtt. Skal du ha dessert velg frukt og sorbet istede for kaker og fløteis.

KJøp reine produkter istede for bearbeidede. Kjøp mager- og lettvarianter av feks ost og leverpostei.

Sjekk varedeklarasjonen på alt du kjøper.

Skrevet

ok, skjønner.... vil det si at jeg må passe på at jeg ikke overstiger 30% fett iløp utav hele dagen med måltidene til sammen eller er det 30% fett pr måltid jeg ikke må overstige ??

Skrevet
ok, skjønner....  vil det si at jeg må passe på at jeg ikke overstiger 30% fett  iløp utav hele dagen med måltidene til sammen eller er det 30% fett pr måltid jeg ikke må overstige ??

Det har egentlig ingenting å si. Tablettene gjør at du skiller ut 30% av det fettet du spiser, uansett hvor mye eller lite det er. Spiser du 1 gram fett, skiller tablettene ut 0,33 gram. Spiser du 100 gram fett skiller tablettene ut 33 gram.

Og det er mengden fett som blir skilt ut som avgjør hvorvidt du måfly på do i eninga.

Skrevet

ja akkurat ......jeg er bare så usikker på hva jg kan og ikke kqn spise og drikke for å ungå å bli lenket til toalettet. ønsker ikke å bli hemmet om dagene.. :sjenert:

Skrevet
ja akkurat ......jeg er bare så usikker på hva jg kan og ikke kqn spise og drikke for å ungå å bli lenket til toalettet. ønsker ikke å bli hemmet om dagene.. :sjenert:

min anbefaling er å gå til legen og be om reductil istedet, jeg prøvde xenical og uansett hva pokker jeg spiste så lakk det olje og jeg måtte skifte undertøy hele tiden.

Skrevet

til dere som har prøvd og hatt suksess samt ikke uhell med "ufrivillig toalett behov på flekken" :sjenert: husker du hva du spiste til frokost,middag,kvelds samt mellom måltid? hva drakk du???

Skrevet
til dere som har prøvd og hatt suksess samt ikke uhell med "ufrivillig toalett behov på flekken" :sjenert:  husker du hva du spiste til frokost,middag,kvelds samt mellom måltid? hva drakk du???

Hei

Jeg har prøvd xenical to ganger med svært forskjellig effekt.

1. gangen gikk jeg ned 20 kilo 23 cm i livvidde på 10 måneder. Jeg fikk oppfølging av Roche(legemiddelprodusentens) ernæringsfysiologer som sendte meg en masse tips på oppskrifter og som fulgte min utvikling jeg sendte inn skjemaer over hva jeg spiste og de kommenterte og kom med forslag til endnger. Hvis jeg var tre med å svare på hevendelsende deres så ringte de og spurte hvordan det gikk. Jeg hadde få bivikninger, men fikk olje aktig avføring hvis jeg spiste kaker eller sjokolade så det ga meg et eksta puff til å droppe slike ting.

Etter endt kur holdt jeg meg fin i fire år, så byttet jeg om på noen medesiner og poff så mange av kiloene tilbake i løpet av ca 8 måneder.

2. Ingen effekt. Jeg var til og med hard i magen gikk ikke ned en kilo en gang. Har fått analysert kostholdet mitt og fått beskjed om at dersom jeg ikke går dramatisk ned i vekt ved dette kostholdet så kan jeg fortsette å spise som nå, men at jeg ligger langt under alle normalverdier for energi inntak i forhold til høyde og alder. :sjenert:

Hvis du vil ha hjelp av kostholdsekspertene til Roche så kan du prøve www.xenical.no der hadde de masse info for noen år siden.

Hva jeg spiste førse runde var.

Frokost: to tynne skiver med grovt brød med extramager gulost og hamburgerrygg som jeg laget toast av og et glass vann.

(Nå spiser jeg et grovt knekkebrød av typen Wasa Sport med philladephia Light og et glass vann)

Lunch: Salat av friske grønnsaker og magert kjøtt eller fisk Dette spiser jeg fortsatt. Et glass vann

Mellommåltid: Frukt eller gullerøtter i tre tiden + vann

Middag: Veldig ofte spiser jeg middager som består av kylling i en eller annen form grillet eller filet sammen med masse grønnsaker som enten er rå eller tilberedet i wok før brukte jeg en del pasta til eller ris nå går det mer i eggenudler, eller fullkornspasta hvis jeg har den typentilbehør idet hele tatt. Drikke er vann eller bris.

Nå spiser jeg også litt frukt eller en biola youghurt om kvelden.

En stor forskjell mellom gang en og to var at jeg gikk i 45-90 minutter sammenhengende hver dag under periode 1, mens under periode to var dette av ulike grunner redusert til 30-45 minutter så vi kommer nok ikke utenom efekten av fysisk aktivitet eller innaktivitet som er mitt tilfelle... :sjenert:

Uansett ønsker jeg deg lykke til jeg håper og ønsker inderlig at dette vil fungere for deg! :)

Skrevet
Hei

Jeg har prøvd xenical to ganger med svært forskjellig effekt.

1. gangen gikk jeg ned 20 kilo 23 cm i livvidde på 10 måneder. Jeg fikk oppfølging av Roche(legemiddelprodusentens) ernæringsfysiologer som sendte meg en masse tips på oppskrifter og som fulgte min utvikling jeg sendte inn skjemaer over hva jeg spiste og de kommenterte og kom med forslag til endnger. Hvis jeg var tre med å svare på hevendelsende deres så ringte de og spurte hvordan det gikk. Jeg hadde få bivikninger, men fikk olje aktig avføring hvis jeg spiste kaker eller sjokolade så det ga meg et eksta puff til å droppe slike ting.

Etter endt kur holdt jeg meg fin i fire år, så byttet jeg om på noen medesiner og poff så mange av kiloene tilbake i løpet av ca 8 måneder.

2. Ingen effekt. Jeg var til og med hard i magen gikk ikke ned en kilo en gang. Har fått analysert kostholdet mitt og fått beskjed om at dersom jeg ikke går dramatisk ned i vekt ved dette kostholdet så kan jeg fortsette å spise som nå, men at jeg ligger langt under alle normalverdier for energi inntak i forhold til høyde og alder.  :sjenert:

Hvis du vil ha hjelp av kostholdsekspertene til Roche så kan du prøve www.xenical.no der hadde de masse info for noen år siden.

Hva jeg spiste førse runde var.

Frokost: to tynne skiver med grovt brød med extramager gulost og hamburgerrygg som jeg laget toast av og et glass vann.

(Nå spiser jeg et grovt knekkebrød av typen Wasa Sport med philladephia Light og et glass vann)

Lunch: Salat av friske grønnsaker og magert kjøtt eller fisk Dette spiser jeg fortsatt. Et glass vann

Mellommåltid: Frukt eller gullerøtter i tre tiden + vann

Middag: Veldig ofte spiser jeg middager som består av kylling i en eller annen form grillet eller filet sammen med masse grønnsaker som enten er rå eller tilberedet i wok før brukte jeg en del pasta til eller ris nå går det mer i eggenudler, eller fullkornspasta hvis jeg har den typentilbehør idet hele tatt. Drikke er vann eller bris.

Nå spiser jeg også litt frukt eller en biola youghurt om kvelden.

En stor forskjell mellom gang en og to var at jeg gikk i 45-90 minutter sammenhengende hver dag under periode 1, mens under periode to var dette av ulike grunner redusert til 30-45 minutter så vi kommer nok ikke utenom efekten av fysisk aktivitet eller innaktivitet som er mitt tilfelle... :sjenert:

Uansett ønsker jeg deg lykke til jeg håper og ønsker inderlig at dette vil fungere for deg! :)

tusen hjertelig takk for et kjempe innlegg med masse god informasjon og utfyllende svar.. slikt liker vi vertu hehe.... tusen takk skal du ha. :klappe:

Skrevet
Heisann..

resultatet ble bare masse "dritt", hehe..  :legrine:

.

Disse var ikke noe særlig nei. Opplevde det samme. Eneste forskjellen, det gikk ikke galt hos meg. Men jeg var så og si aldri utenfor døra.

:bukke:

kunne ikke vært mer enig, jeg testet de i to uker og ALDRI mer.. fikk reductil istedet og de fungerte greit.

Reductil virker ikke på alle, desverre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...