Gå til innhold

Lite sukker = vondt i hodet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg prøver å leve litt sunnere, blant annet kutte ned sukkerinntaket mitt. Jeg klarer ikke å kutte ut alt, jeg skeier ut litt fra tid til annen, men det syns jeg sjøl er greit.

Jeg vet fra tidligere at jeg er nødt til å ha i meg mat for ikke å bli sur og grinete (skikkelig!), men nå har jeg ofte vondt i hodet, jeg som aldri er plaga av sånt. Og så lurer jeg på om det er noe sammenheng med kostholdomlegginga, da mindre inntak av sukker og dét? Noen som veit noe om dette? Og hva jeg kan gjøre?

Det er særlig når jeg trener at jeg merker at det kommer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja,men du kan få vondt i hodet av mange ting.

-For lite vann

-For lite salt

-For lite sukker

-For lite frisk luft

-Ligge for lenge/forkjært om natten

-Ikke lufte ut sigarettrøyken om kvelden

-Feil synsstyrke

-Spesielt lufttrykk i luften

Og sikkert mange flere ting.Ble du klokere nå?

Skrevet

Drikker du nok vann? Du kan få vondt i hodet hvis du ikke får i deg nok væske.

Ellers har jeg lest om disse slankekurene ,der du reduserer karbohydratinntaket kraftig, at det er vanlig at man blir kvalm og får vondt i hodet i en periode.

Skrevet

vet du, faktisk så er det mange som er "sukkeravhengige", eller lider av LAVT blodsukker. jeg gjør det, og har fått veldig vindt i hodet etter at jeg la om kosten, jeg sluttet TOTALT med alle former for sukker, og ble så utrolig SYYYYK. men etter noen dager nå, så føler jeg meg utrolig mye friskere, bedre enn på mange år faktisk. du har nok et snev av hypoglykemi, altså lavt blodsukker, da får du slike symptomer!!

men bare prøv i et par dager, så blir du så mye bedre. kroppen trenger ikke sukker, ikke en sukkerbit engang:)

klem Iset

Skrevet

Jepp..

Det vil jeg tro..

Det er akkurat slik med andre ting man blir avhengige av. F.eks. koffein.

Jeg får også vondt i hodet hvis jeg ikke får i meg sukker i løpet av dagen.

Du kan jo forsøke å spise litt frukt for å bli kvitt hodepinen. Vet ikke om det hjelper, men det burde iallefall det!

:)

Gjest Lottemor
Skrevet

du kan også prøve crom tabeletter det skal hjelpe og stabilisere blod sukkeret......

Skrevet

ja men da må du ta mange nok. 1 stk hjelper sjelden, da det er kun forebyggende dose. jeg tok krom en periode, og det hjalp meg veldig, men jeg måtte ta 3 stk.

klem Iset

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...