Englepusen Skrevet 19. januar 2003 #1 Del Skrevet 19. januar 2003 En venninne har en datter på 7 år som knapt nok spiser, og hun er følgelig syltynn. Å spise er kjedelig og hun liker ikke særlig mye heller. Drikker hun et glass vann er hun mett. De har selvsagt vært hos legen og prøvd alle mulige gode råd. Får hun sitte alene på kjøkkenet og spise kan hun sitte der i to timer med en bitteliten porsjon og enda ikke få i seg alt. Det har tilogmed hendt at hun har sovnet.. I det siste har hun og begynt å kaste maten så foreldrene ikke skal finne ut at hun ikke spiser den opp. Hun har en halvbror/stebror, er ikke helt sikker, som er allergisk mot mat og får føde gjennom en slange i magen. Selv er hun bare allergisk mot dyr. Er det noen av dere som har erfaring med dette?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yrla Skrevet 26. januar 2003 #2 Del Skrevet 26. januar 2003 Jeg har også en 7 åring som spiser lite. Og han er liten og tynn. Men ikke syltynn. Men jeg merker at energien til barnet vårt kunne vært bedre. Er ofte bekymret over hvor lite han spiser. og hvor fort trett han blir. Har prøvd mye, legen sier det ikke feiler han noe. Men er redd for det allikevel. Han spiser sjelden skolemat, sier han ikke liker å spise borte fra hjemmet. Så jeg sørger alltid for at han spiser med en gang han er ferdig på skolen. Og det gjør han.. men alltid så lite synes jeg.. Men jeg har mine triks, når han gjør seg ekstra vrang. feks: -at han er med på å lage middag feks, alle barn har favorittmåltider slik som vi voksne - at vi lager en hyggelig ramme rundt måltidet, med prat og bruker tid på kose oss - sørger for at han får masse frisk luft, eller tar han med en tur ut. Da pleier matlysten å komme - tror ikke å mase altfor mye på barna hjelper.. - Fikk tak i en Ja mat/Nei mat plakat på helsesenteret i kommunen. Den vekket interesse.. den hang jeg på kjøleskapet! Det går i rykk & napp egentlig. Vet ikke om dette var til noen hjelp i det hele tatt, men det var godt å skrive om det. Barna må jo spise for å vokse.. Kanskje hun sitter for mye i ro? /inne? Mvh Yrla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Englepusen Skrevet 28. januar 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 28. januar 2003 Takk for tips! Veninnen min har nok prøvd det aller meste tror jeg..ifølge henne ville ungen knapt spist om de ikke hadde "tvunget" henne til det. Men jeg har lest litt om emnet å lommelegen.no og funnet ut at enkelte mennesker har muligens en annen forbrenning/energibehov enn det som er vanlig, slik at de klarer seg med det lille de får i seg. Men det er sikkert ikke lett for en bekymret mor å slå seg til tåls med det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yrla Skrevet 29. januar 2003 #4 Del Skrevet 29. januar 2003 Nei, det var det da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå