Gjest Gjest Skrevet 28. september 2006 #1 Del Skrevet 28. september 2006 Jeg er i en litt sær situasjon - jeg jobber som selvstendig næringsdrivende for tiden, og det går greit. Men det kan jo tenkes at jeg vurderer å søke fast jobb hos andre etter hvert. Problemet mitt da er at de referansene jeg har ofte er utdaterte (deltids- og sesongjobber for 3-10 år siden) og irrelevante (? samme greia; jobber som har svært lite med utdanning og nåværende arbeidsfelt å gjøre). Kan jeg spørre oppdragsgivere jeg har som næringsdrivende om å være referanser? Lærere fra studietida? Andre? Vil dette være negativt i en CV? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Snart medlem* Skrevet 28. september 2006 #2 Del Skrevet 28. september 2006 Nå vet jeg ikke hvilken bransje du er i, men jeg ville heller fått noen av dem du har gjort oppdrag for som selvstendig næringsdrivende til å stille som referanser i stedet for gamle referanser som ikke husker deg så godt. Dessuten kan de du har gjort oppdrag for fortelle mer om hvilket erfaringsnivå du er på nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2006 #3 Del Skrevet 28. september 2006 Takk for svar:-) Jeg jobber innen kulturproduksjon, om man skal si det dumt. Det du sier virker fornuftig. Da får jeg bare sørge for å ta vare på gode kontakter, hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 28. september 2006 #4 Del Skrevet 28. september 2006 Kunder er flott. Spesielt de du har lengre/brede forhold til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå