Drua Skrevet 28. september 2006 #21 Skrevet 28. september 2006 Tja, jeg vet ikke så mye mer enn at kaniner i dyrebutikken hos meg kostet 350 sist jeg var der. Derfor hadde jeg nok tippet at disse kaninungene var et "uhell", men jeg hadde ikke brydd meg så veldig mye om det så lenge foreldrene ikke er søsken etc. Hvis ikke du har store planer om å drive med utstillinger, avl etc så er vel det viktigste at kaninene er friske og har noenlunde ok gener.
Gjest gjesta Skrevet 28. september 2006 #22 Skrevet 28. september 2006 Tja, jeg vet ikke så mye mer enn at kaniner i dyrebutikken hos meg kostet 350 sist jeg var der. Derfor hadde jeg nok tippet at disse kaninungene var et "uhell", men jeg hadde ikke brydd meg så veldig mye om det så lenge foreldrene ikke er søsken etc. Hvis ikke du har store planer om å drive med utstillinger, avl etc så er vel det viktigste at kaninene er friske og har noenlunde ok gener. ← Heeeelt klart!!! :-D Vant til priser på rasebikkjer jeg og det er en litt annen liga
Trampe Skrevet 28. september 2006 #23 Skrevet 28. september 2006 Er de søsken er de vel vante til å være sammen, og du trenger ikke to bur! Med mindre du skal ha en hann og en hun - da blir de nok fortere kjønnsmodne enn du greier å følge med, og du får nok et kull før du rekker å kastrere... Jeg ville foretrukket innekanin. Vanskelig å svare på hvorfor - men jeg synes at kjæledyr skal være inne i huset, man kan kose så mye man vil og de blir en del av husholdningen. En utekanin kan ikke være inne i det hele tatt, og det blir mye mindre kos da... jeg ville ikke hatt like mye glede av å være eier av en dott i et bur utenfor veggen som jeg er av den dotten jeg har som kommer hoppende i fanget mitt når han vil ha oppmerksomhet! Han har vært ute av buret store deler av dagen helt siden dagen han flyttet inn hit, lever sitt eget liv i stua - og han har aldri slippet en kule på gulvet. Aldri. Ikke mammas heller, det er samme rase. Er du sikker på at det er dvergwedderunger du skal ha? At de er renrasede, mener jeg? Min første kanin var nemlig en dvergwedder, hun var bitteliten da vi fikk henne, men ble til slutt en kjempe på 7 kilo... så det var nok en annen rase inne i bildet der ja.. selv om hun var solgt som renraset wedder. Mine kaniner har kostet 500 kroner stykket. Men jeg har hermelinkaniner, de er som regel dyrere enn dvergweddere. Jeg synes da de er så utrolig mye finere, de er små og kjappe og har stå-opp-ører og ikke svære hengeører...Men hermeliner bør ikke være ute, ihvertfall ikke her jeg bor. Om du vil ha wedder, og du kjenner til de som selger de du skal ha, ville jeg gått for det. Som drua sier, mest sannsynlig er de fra et uønsket kull, derav prisen. Mange gir bort kaniner også, de yngler jo som besatt og får maaange unger i et kull...det betyr ikke at det er noe feil med dem.
Gjest gjesta Skrevet 28. september 2006 #24 Skrevet 28. september 2006 De så meget friske ut, alle sammen, i hundre og kjempe nysgjerrige! Alle 4 var bort på oss og snuste og ville bli klappa så de har tydeligvis blitt tatt godt vare på av nåværende eier. Vi har bestemt oss for å ha de som innekaniner da vi vil vie de myyyye oppmerksomhet. Uønsket svangerskap ja De hadde hatt hunnen sin på et pensjonat og der har tydeligvis noen slippi hannen sammen med en hann på kødd!!! Det er slemt det!!! Så plutselig lå det 4 små nurk i høyet. Gleder meg!!!! Ut å handle kaninting i morgen!!!
Drua Skrevet 28. september 2006 #26 Skrevet 28. september 2006 Tips! Hvis det er en FK-butikk i nærheten av deg, dra dit. Bur, høy, strø, pellets- ja stort sett alt du kan trenge finner du der til en mye billigere penge enn hos dyrebutikker.
Gjest gjesta Skrevet 28. september 2006 #27 Skrevet 28. september 2006 Tips! Hvis det er en FK-butikk i nærheten av deg, dra dit. Bur, høy, strø, pellets- ja stort sett alt du kan trenge finner du der til en mye billigere penge enn hos dyrebutikker. ← Supert tips
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå