Gå til innhold

kjoleprøving

Anbefalte innlegg

Skrevet

Henger meg på kjoleprøving-spørsmålene her: Hva er det jeg bør ha med den dagen jeg skal prøve kjole? Har hørt at man bør ha undertøyet med, men jeg vet jo ikke helt sikkert hvilket undertøy jeg skal bruke. Sko: Må jeg har med egne sko (de jeg skal ha på i bryllupet) eller har de det der? Må man være skikkelig nyfrisert på håret??? Synes at jeg har lest det et eller annet sted... :klø:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke med meg noe. Sko får du låne der. Man kjøper jo ikke undertøy før jeg vet hva slags kjole man skal ha heller (strapless, halter osv.) vel? Det samme gjelder for sko for min del.

He,he.. ikke sikker på hvorfor du har hørt at man bør være nyfrisert..?? Jeg vil heller tro at det er en ulempe for all kjoleprøvingen vi garanter ødelegge selv den flotteste sveis..

Lykke til, håper du finner noe fint!

Skrevet

Anbefaler å stille med oppsatt hår hvis det er det du skal ha på bryllupsdagen. Trenger jo ikke vaære avansert, men noe som gir intrykk av hvordan det vil bli.

Pen sminke er en fordel.

En god BH som stroppene kan fjernes på er lurt og strømper/strømpebukse.

Kamera er og en lur ting å ha med, hvis det er lov å ta bilder der..

Skrevet

Hmm... dette hadde jeg ikke tenkt på, men her var gode svar.

Mm... medhjelper utstyrt med kamera (i tilfelle det er lov å ta bilde, det er det visst ikke overalt?)

Undertøyet og skolene er det ikke aktuelt å kjøpe før kjolen, men en stroppeløs bh kan jeg oppdrive

ANER ikke hva jeg skal gjøre med håret på den store dagen, har aldri i mitt liv hatt oppsatt hår, så jeg kan ikke akkurat "sette det opp sånn fort og lett selv" da....

Men sminke meg skal jeg klare :)

Hva skulle en gjort uten KG?

Skrevet
Hva skulle en gjort uten KG?

Henger meg på denne :klappe:

Skrevet

Ett minimum må være en hårstrikk og en hvit bh gjerne uten stropper, eventuelt en mørkere bh uten stropper.

En "anstendig" truse er fint, for det er ikke alltid så morsomt å vise frem trusa til halve butikken.. Ellers så er det kjekt å ha litt sminke på seg, for det gir et bedre inntrykk av hvordan ansiktet ditt kommer til å se ut, som igjenn kan gjøre forskjell for kjolevalg. Ha du sett noe du liker i ett blad, så ta med bladet. (veldig aktuelt om det er noe spesielt du er på kikk etter)

Skrevet

Er greit å stille forberedt med litt mer enn "jeg vil ha en hvit kjole"..

Ta med bilder, blader og tegninger hvis du har.

Jeg hadde på meg en sånn grusom " hold inn"-truse, men var veldig gald for det, i ettertid. Det er mye penere når en skal prøve kjole,enn hvis mageflesket (for de av oss som har det) henger uttapå...

Skrevet

jeg fikk låne både korsett i min bh-størrelse, underskjørt og sko der jeg prøvde kjole. Hadde med høyhælte sko med hæl i omtrent den høyden jeg kunne tenke meg å bruke, men glemte dem i bilen :sjenert:

hadde imidlertid på meg en hold-in strømpebukse.

husk å prøv å gå og sitte med kjolen!

Skrevet

Har ikke tenkt å "hold inn" noe som helst jeg, så det har jeg ikke tenkt å bekymre meg for.

Men sko... nja, jeg vet ikke helt hvor høye sko jeg ser for meg til den kjolen, kanskje sånn som de skoa jeg går emd til hverdags... det viktigste er at jeg finner sko som er gode å gå i, og danse i, men hvordan de da ser ut vet jeg jo ikke end, for jeg har ikke funnet dem, for jeg har ikke begynt å tenke på det enda (synes jeg må finne kjolen først...)

Men spennende er det nå i alle fall :)

Skrevet

Jeg tror ikke du behøver å bekymre deg så veldig for sko (hvis ikke du er veldig høy). Du må tilbake på tilpassingstime senere uansett, og DA er det viktig å ha de skoene og det undertøyet du skal gifte deg i. I alle fall er dette praksis der jeg har kjøpt kjolen min (Kristins på Lillestrøm - anbefales :) )

En annen ting jeg så var nevnt i denne tråden: Ingen steder jeg har prøvd kjoler har det vært lov å ta bilder - dessverre...

Skrevet
Har ikke tenkt å "hold inn" noe som helst jeg, så det har jeg ikke tenkt å bekymre meg for.

ville uansett anbefalt å prøve med korsett, hvis kjolen ikke har korsett selv.

Kjolen får ofte finere passform, også er jo korsett kjempesexy også da :sjarmor:

Jeg tror ikke du behøver å bekymre deg så veldig for sko (hvis ikke du er veldig høy). Du må tilbake på tilpassingstime senere uansett, og DA er det viktig å ha de skoene og det undertøyet du skal gifte deg i. I alle fall er dette praksis der jeg har kjøpt kjolen min (Kristins på Lillestrøm - anbefales  :) )

jeg er bare 163cm høy, men med relativt lave hæler var faktisk kjolen akkurat passe lang - og den kan heller ikke legges ned så veldig mye - så hvis jeg vil bruke stiletthæler blir kjolen faktisk for litt for kort.

Jeg kjøpte kjolen på salg, og skal derfor kun tilbake på tilpasningstime hvis kjolen blir for liten (eller for stor :overrasket: ) når det nærmer seg bryllupet

Skrevet

Jada, "sexybrudeundertøy" har jeg tenkt å ha likevel, og skal nok prøve noe slikt, men jeg mente at jeg ikke skal ha "holdintruse" eller "holdinnstrømpebukse" som noen snakket om, så helt normal truse og normale strømper er det jeg tar på meg til prøvingen. Rett undertøy skal jeg nok prøve den med til tilpassing, men undertøyet må man da vel kjøpe etter kjolen, slik at man vet at det ikke synes. Ettersom jeg fint er i stand til å ombestemme meg komplett med hva jeg tenker om kjole mener jeg, og derfor ikke vet helt sikekrt hvordan undertøy jeg kan ha før jeg har kjøpt den...

Skrevet

Jeg hadde ikke med meg noenting.

Jeg kommer ikke til å bruke hverken korsett eller BH under kjolen for den er fin uansett (har korsett i). Jeg fikk låne sko begge stedene jeg var. Når jeg skal tilbake for å prøve den igjen noen uker før skal jeg ta med de skoene jeg har kjøpt til sånn at de kan legge den opp om det trengs (jeg tror egentlig ikke det.)

Jeg fikk lov å ta bilder på det ene stedet jeg var :) På det andre spurte jeg ikke.

• 1 måned senere...
Skrevet

Ånei! Jeg hadde jo store planer om å kjøpe stroppeløs bh før jeg skal på kjoleprøvinga, men nå kommer jeg på at det har jeg glemt. Ikke har jeg mulighet til det heller, for jeg har time tidlig på lørdag, og må kjøre ca 2 timer for å komme til byen. Går det greit å prøve kjoler med vanlig bh? Eller, hvis jeg starter litt tidligere kan det kanskje gå å få tid til å stikke innom en undertøysforretning før jeg løper videre...

Skrevet

Det går jo, men dersom du har en stroppeløs kjole vil du ikke få det helt rette inntrykket... Du kan jo ta ned stroppa da, for å se det bedre.

en av salongene jeg har vært i tilbød meg å låne korsett for å slippe å se bh-stroppen, men jeg hadde altså stroppeløs.

Det er egentlig det eneste jeg har hatt med meg så langt, sko har jeg fått låne. Og tiara, til tross for at jeg ikke vet om jeg skal ha det da (skal ha med mamma's brudekrone nå når jeg skal på ny runde, for å se om den passer til kjolene...)

Skrevet

Jeg hadde ikke med noe spesielt de gangene jeg prøvde. Lot BH-stroppen henge på innsiden av kjolene og surra en strikk rundt håret slik at det ble en topp bak. Det eneste jeg vil anbefale er en "hotpants"-truse, hvis du ikke ønsker å vise frem rumpa/stringen til betjeningen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...