Gå til innhold

Balsamico

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare lurer på hva man bruker balsamico til og hvordan? Vet bare at jeg har den på carpaccio, men det er jo ikke akurat hver dag jeg lager :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Gjest Deception
Skrevet

Jeg bruker å blande balsamico og en god olivenolje, til dressing. Sammen med salt og pepper blir det flotte greier. Balsamico og pepper er forresten også veldig godt på ferske jordbær. :)

Skrevet

Bruker også den som dressing, dog uten olivenolje, bare balsamico...og løksalt :) .

Skrevet
Jeg bare lurer på hva man bruker balsamico til og hvordan? Vet bare at jeg har den på carpaccio, men det er jo ikke akurat hver dag jeg lager  :sjenert:

Har du ikke carpaccio hver dag!!! :overrasket: Shame on you :ironi:

Jeg bruker balsamico i dressing, i rødvinssaus og i hjemmelagd majones

Skrevet

Balsamico er nydelig til mye rart, men brukes vel kanskje aller mest i dessinger. I tillegg er jeg glad i å redusere balsamicoen (koke den inn og ha i litt smør mot slutten...) og servere det som en slags sjysaus til kalv, kylling eller helstekt svinefilet. Snadder.

Skrevet

Vil nok si at det kommer veldig an på hvilken balsamico du har. En lavpris balsamico er veldig mye eddiksmak på, og passer best til dressinger der man trenger eddiksmaken. En dyr balsamico er gjerne mer tyktflytende og mye mer søt, og passer best til f.eks. jordbær, annen frukt, ost (f.eks. parmesan), vaniljeiskrem mm.

• 3 uker senere...
Gjest Gjest_Merethe_81_*
Skrevet

Noen tips på hva man kan bruke balsamico til, som ikke er salater? :)

Skrevet

Jeg blander god olivenolje med god balsamico og litt salt og dypper deretter godt brød i (helst surdeigsbrød). Nam nam. Kan spise kun det til middag...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...