Gjest Gjest Skrevet 28. september 2006 #1 Skrevet 28. september 2006 Tenkte jeg skulle være snill med samboern og lage noe godt til dessert. Men siden vi begge prøver å gå ned litt i vekt så trenger det ikke være altfor usunt. Noen tips? Har alle ingredienser til evt. kake, men ingen snille oppskrifter
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2006 #2 Skrevet 28. september 2006 Takk for raskt svar! Glemte å skrive at jeg er allergisk mot nesten all frukt(ikke banan) og alle typer nøtter..
Gjest Deception Skrevet 28. september 2006 #3 Skrevet 28. september 2006 (endret) Hva med å lage vafler av speltmel (en blanding av fint og fint sammalt), fruktose og ekstra lett melk. Det er stort sett min versjon, og jeg får masse skryt for dem. Eller is laget av kesam, frosne bær og litt melis eller fruktose, som så kjøres i foodprocessor. Ikke prøvd selv, men det SER godt ut, i hvertfall. Endret 28. september 2006 av Deception
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2006 #4 Skrevet 28. september 2006 Hva med å lage vafler av speltmel (en blanding av fint og fint sammalt), fruktose og ekstra lett melk. Det er stort sett min versjon, og jeg får masse skryt for dem. Eller is laget av kesam, frosne bær og litt melis eller fruktose, som så kjøres i foodprocessor. Ikke prøvd selv, men det SER godt ut, i hvertfall. ← Hva er melblandingen ca da? om jeg bruker hvitt og fint sammalt mel?
Lilith Skrevet 28. september 2006 #5 Skrevet 28. september 2006 Stekt banan med is og hakket, mørk sjokolade?
Gjest Deception Skrevet 28. september 2006 #6 Skrevet 28. september 2006 Jeg ville prøvd med 2/3 hvitt og 1/3 fint sammalt. Det finnes også grovt sammalt, men jeg ødela en gang en vaffelrøre med den typen mel.
tuji Skrevet 28. september 2006 #7 Skrevet 28. september 2006 Jeg pleier å kjøpe frosne bær, ta dem i mikroen 30 sek eller der omkring (slik at de fremdeles er litt kalde), og servere med varm vaniljesaus. Enkelt og godt.
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2006 #8 Skrevet 28. september 2006 sorbet-is med bær og frukt som tilbehør?
Gjest Deception Skrevet 28. september 2006 #9 Skrevet 28. september 2006 Vaniljekesam er sunnere (og i mine øyne også milevis bedre) enn oversøt vaniljesaus.
tuji Skrevet 28. september 2006 #10 Skrevet 28. september 2006 Vaniljekesam er sunnere (og i mine øyne også milevis bedre) enn oversøt vaniljesaus. ← Helt sant, jeg har bare blitt litt anti-kesam etter en alt for lang Grete Roede-periode .
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2006 #11 Skrevet 28. september 2006 Takker for hjelp! Det blir "grove" vafler idag med lett syltetøy. Så skal jeg prøve meg på noen fruktgreier med vaniljekesam senere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå