Gå til innhold

trenger tips

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle være snill med samboern og lage noe godt til dessert. Men siden vi begge prøver å gå ned litt i vekt så trenger det ikke være altfor usunt. Noen tips?

Har alle ingredienser til evt. kake, men ingen snille oppskrifter

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for raskt svar! Glemte å skrive at jeg er allergisk mot nesten all frukt(ikke banan) og alle typer nøtter..

Gjest Deception
Skrevet (endret)

Hva med å lage vafler av speltmel (en blanding av fint og fint sammalt), fruktose og ekstra lett melk. Det er stort sett min versjon, og jeg får masse skryt for dem. :)

Eller is laget av kesam, frosne bær og litt melis eller fruktose, som så kjøres i foodprocessor. Ikke prøvd selv, men det SER godt ut, i hvertfall.

Endret av Deception
Skrevet
Hva med å lage vafler av speltmel (en blanding av fint og fint sammalt), fruktose og ekstra lett melk. Det er stort sett min versjon, og jeg får masse skryt for dem. :)

Eller is laget av kesam, frosne bær og litt melis eller fruktose, som så kjøres i foodprocessor. Ikke prøvd selv, men det SER godt ut, i hvertfall.

Hva er melblandingen ca da? om jeg bruker hvitt og fint sammalt mel?

Skrevet

Stekt banan med is og hakket, mørk sjokolade?

Gjest Deception
Skrevet

Jeg ville prøvd med 2/3 hvitt og 1/3 fint sammalt. Det finnes også grovt sammalt, men jeg ødela en gang en vaffelrøre med den typen mel.

Skrevet

Jeg pleier å kjøpe frosne bær, ta dem i mikroen 30 sek eller der omkring (slik at de fremdeles er litt kalde), og servere med varm vaniljesaus. Enkelt og godt.

Gjest Deception
Skrevet

Vaniljekesam er sunnere (og i mine øyne også milevis bedre) enn oversøt vaniljesaus. ;)

Skrevet
Vaniljekesam er sunnere (og i mine øyne også milevis bedre) enn oversøt vaniljesaus. ;)

Helt sant, jeg har bare blitt litt anti-kesam etter en alt for lang Grete Roede-periode :ler: .

Skrevet

Takker for hjelp!

Det blir "grove" vafler idag med lett syltetøy.

Så skal jeg prøve meg på noen fruktgreier med vaniljekesam senere :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...