Gå til innhold

Konfirmasjon


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest pellern

Hei , min svigerinne skal ha konfirmasjon i mai.1 ste gang :lol: Og jeg har sagt meg villig til og hjelpe med tale til konfirmanten ( fra mor og far ) og en sang til konfirmanten . talen skal være fra mor og faren . Har dere noen gode taler eller sanger liggende ??? :P Da hadde jeg blitt glad .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Zalomine

en tale fra mor og far til konfirmanten, den kan du ikke bruke en "ferdig tale" til, etter min mening. Sang, det avhenger litt av hva dere bruker. I min familie er det vanlig med sanger, ikke taler annet enn fra konfirmanten selv, og da lager vi sangene selv, altså det er en "tale på melodi", men har dere taler som taler kan dere bruke vanlige sanger, finn ei sangbok, det er mange fine sanger til ungdommen.

Angående tale/sang av personlig art skal jo denne inneholde noe fra foreldre til konfirmanten. Det typiske er vel at man "går gjennom livet så langt" av typen "ja, vi husker så godt da den lille tulla vår kom til verden, gleden var stor for oss alle, vår egen førstefødte" (eller "storesøster var så glad når lillebror kom til, endelig noen å leke med", du skjønner poenget) og videre med morsomme hendelser fra barndommen, skolegang og opp til i dag, hvorpå man avslutter med ønsker om alt godt i fremtiden.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...