Gjest Gjest Skrevet 28. september 2006 #1 Del Skrevet 28. september 2006 Nå har det seg sånn at jeg har flytta på hybel ca to timer hjemmefra. Er ofte hjemme, men bor ikke hjemme (jeg har leiekontrakt for å bevise det). Men jeg har enda ikke gitt lånekassa mi nye adresse fordi jeg synes det er lettere at all viktig kommunikasjon kommer hjem til foreledrene mine. Må jeg gi dem den nye adressa for å få stipendet når jeg består eksamen? Og hvis jeg gir dem den nye adressa, kan jeg kreve at de kommuniserer på den gamle, eller vil dette være suspekt? Sjekker de i det hele tatt hvor jeg bor i grunn? Hva er vitsen med dette? Virker jo veldig enkelt å bare flytte til venninna si i nabohuset? Hvis noen har peiling på reglene vær så snill å svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 28. september 2006 #2 Del Skrevet 28. september 2006 De kan sjekke hvor du bor ja, dvs at de kan kreve at huseier skriver under på at du bor der. Og ja du må oppgi adressen å studiestedet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2006 #3 Del Skrevet 28. september 2006 De kan sjekke hvor du bor ja, dvs at de kan kreve at huseier skriver under på at du bor der. Og ja du må oppgi adressen å studiestedet. ← Studiestedet har jeg selvfølgelig oppgitt. Ellers får man ikke lån. Skulle til å registrere hybel adressa mi hos lånekassa i stad. Og da fant jeg dette: Hybeladresse Dersom du ønsker å benytte en annen adresse enn fast adresse, kan du registrere den her. Det er den siste registrerte adressen, folkeregistrerte eller hybeladresse, Lånekassen bruker. Hybeladressen kan desverre ikke slettes. Legg inn den adressen du ønsker å benytte. Hybeladresse som registreres her brukes kun til forsendelse av post, den har ikke betydning for dine rettigheter i Lånekassen. Betyr dette at de ikke vil ha hybeladressen min i det hele tatt? Nå er jeg forvirra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bobeline Skrevet 28. september 2006 #4 Del Skrevet 28. september 2006 (endret) (...) Betyr dette at de ikke vil ha hybeladressen min i det hele tatt? Nå er jeg forvirra! ← Det er nok lettere for institusjoner som Lånekassen å benytte den folkeregisterregistrerte adressen. Dette for å sikre seg at da skal brev bli tilsendt rett adresse. Og siden det ikke er påkrevd at studenter skal melde flytting til folkeregisteret, slipper de å forholde seg til mange hybeladresser, eller vente/motta mange adresseendringer fra sine kunder. Men for studenter som bor øangt unna sin folkeregistrerte adresse, er det en klar fordel å kunne motta informasjon fra Lånekassen til hybeladressen. Ellers kan det ta lang tid fra post blir sendt fra Lånekassen til studenter eller kunder mottar sendingen. (du kan da velge hvilken adresse du vil at Lånekassen skal bruke når de henvender seg til deg) Endret 28. september 2006 av Bobeline Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå