Gjest Jobbsøker Skrevet 28. september 2006 #1 Del Skrevet 28. september 2006 For en del år siden hadde jeg ett arbeidsforhold som viste seg å ikke være "helt bra". Var en del ting og tang i dette firmaet som gjorde at media fikk søkelyset på det, og det derfor en STOR nyhet en liten periode. Var mye uærlige folk, men de har heldigvis fått sin straff. Men så var det jo mange flinke og ærlige folk som var ansatt der også, deriblandt meg. Nå er dette riktignok noen år siden, men det er alltid NOEN som har hørt om dette og står firmanavnet på Cv`så KAN det resulteter i at en ikke kommer videre på intervju. Jeg har søkt en del jobber i det siste som JEG mener jeg er svært godt kvalifisert til, men er en del jeg ikke har hørt noe. Selfølgelig, er det mulig de ikke har samme oppfatning som meg, OG det kan jo være veldig mange andre som de har vurdert som bedre egnet, så jeg vet jo ikke. Men det er klart, tanken om at det kan være denne arbeidserfaringen som stopper meg, KAN jo være en årsak. Men, hva synest dere om det at det står konfidensielt under firmanavnet på en CV? Flere som har gjort det? Jeg beskriver så klart arbeidsoppgavene som ble gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 28. september 2006 #2 Del Skrevet 28. september 2006 Jeg ville blitt mer skeptisk til en "konfidensiell" arbeidsgiver enn til et firmanavn, sjøl om det har foregått snusk der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jobbsøker Skrevet 28. september 2006 #3 Del Skrevet 28. september 2006 Jeg ville blitt mer skeptisk til en "konfidensiell" arbeidsgiver enn til et firmanavn, sjøl om det har foregått snusk der. ← Ja, det er akkurat DET som har gjort at jeg har hatt på firmanavnet. Vanskelig å vite hva som er best, fordi en får jo ingen tilbakemelding om de kaster søknaden i søppla pga firmanavnet. Står det konfidensielt vil en ikke vite noe om hvorfor, og en blir nødt å innkalle vedkommende på ett intervju for å få vite.. Setter pris på flere synspunkter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jobbsøker Skrevet 28. september 2006 #4 Del Skrevet 28. september 2006 Kanskje det er noe annet som er bedre å skrive på? altså ikke skrive konfidensielt eller firmanavnet...men .. *tenker litt* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2006 #5 Del Skrevet 28. september 2006 Det spørs jo veldig hva en selv vet eller ikke vet om firmaet da, men jeg ville i utgangspunktet vært MYE mer skeptisk til at det stod "Konfidensielt" ja... Hvor var dette da? T5PC eller noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2006 #6 Del Skrevet 28. september 2006 Enig... Det må vel være T5PC eller noe for at man ikke skal kunne skrive navnet. Skikkelig ille, iallfall... Uansett så tror jeg at dersom du ikke blir innkalt til intervju, så har du enten ikke riktige kvalifikasjoner, eller så har du ikke klart å selge deg inn. Du sier du har søkt en del jobber - du må vokte deg vel for å ikke levere "standardsøknader". Jeg har alltid lykkes godt med mine søknader, (med det mener jeg å bli innkalt til intervju, som er hovedhensikten med å sende inn en søknad), men jeg har lagt ned mange timers arbeid i hver eneste søknad jeg har sendt, og virkelig analysert utlysningsteksten i forkant. Følger du opp søknadene dine godt nok i ettertid, eller sitter du bare passiv og venter på å bli kontaktet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bobeline Skrevet 28. september 2006 #7 Del Skrevet 28. september 2006 (endret) Ja, det er akkurat DET som har gjort at jeg har hatt på firmanavnet. Vanskelig å vite hva som er best, fordi en får jo ingen tilbakemelding om de kaster søknaden i søppla pga firmanavnet. Står det konfidensielt vil en ikke vite noe om hvorfor, og en blir nødt å innkalle vedkommende på ett intervju for å få vite.. Setter pris på flere synspunkter! ← Det kan kanskje være en idé å ringe firmaer hvor en har søkt jobb, og spørre om hvorfor de mener du er "uegnet" til arbeidet. Da får du svar på tiltale om hvorfor de ikke valgt akkurat deg. Deretter kan du gjøre forbedringer eller forandringer som må til. En av venn av meg gjorde det etter å ha hatt problemer med å få arbeid, og da opplyste flere firmaer som han hadde søkt arbeid hos at den ene referansen hans hadde fortalt firmaene at han var kriminell, og kommet med andre rare påstander. Så han fjernet referansepersonen, og etter to søknader til to nye bedrifter, fikk han full jobb innen yrket han er utdannet. Endret 28. september 2006 av Bobeline Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jobbsøker Skrevet 28. september 2006 #8 Del Skrevet 28. september 2006 Hvor var dette da? T5PC eller noe? ← Nei, heldigvis var det ikke det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cosmic Girl Skrevet 28. september 2006 #9 Del Skrevet 28. september 2006 Det skal veldig mye til for at en av dine tidligere arbeidsgivere gjør at du ikke innkalles på intervju! Hadde jeg fått en søknad hvor det stod konfidensiell på arbeidsgiver, ville jeg blitt veldig mye mer skeptisk enn dersom det stod et navn jeg kjenner til. Enhver arbeidsgiver vet jo at det ikke er slik at alle i et firma er kriminelle. Jeg ville kanskje heller sett på hva slags jobber du søker på. Jeg ser du skriver at du mener du er kvalifisert, men dersom ingen kontakter deg, betyr det kanskje at andre mener du ikke er kvalifisert. Jeg hører jevnlig på kjente som søker jobb som ditten og datten, og har et relativt usaklig syn på hva slags stilliger de kan få og hva de bør tjene og hvilke krav de kan stille. Ganske merkelig egentlig, for dette er oppegående mennesker. Gjør som nevnt over her, og ring og hør med selskapene når du ikke hører noe. Spør dem hvorfor de ikke var interesserte i akkurat deg; hva var det de så etter som du manglet. Lykke til ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jobbsøker Skrevet 28. september 2006 #10 Del Skrevet 28. september 2006 Hadde jeg fått en søknad hvor det stod konfidensiell på arbeidsgiver, ville jeg blitt veldig mye mer skeptisk enn dersom det stod et navn jeg kjenner til. Enhver arbeidsgiver vet jo at det ikke er slik at alle i et firma er kriminelle. Ja, jeg håper det er sånn. Hadde en diskusjon med ei tidligere arbeidskollega fra dette firmaet og hunhar konfidensielt på sin Cv. Fikk se den, og jeg må innrømme det såg litt rart ut. Jeg ville kanskje heller sett på hva slags jobber du søker på. Jeg ser du skriver at du mener du er kvalifisert, men dersom ingen kontakter deg, betyr det kanskje at andre mener du ikke er kvalifisert. Jeg mener som sagt jeg er kvalifisert, men det er det veldig mange andre som er også. Jeg ringer til de fleste jobber jeg har planer om å søke på, og har også ringt noen i ettertid. Selv om det er veldig lite arbeidsledighet for tiden så var det over hundre søkere på en stilling. Så jeg må nok innse at det ER mange som søker på jobber innenfor administrasjon/markedsføring osv. Men altså, jeg har blitt kontaktet og vært på intervju, men kanskje ikke til de jobbene jeg hadde trodd var "safe". Nå sist intervju, så hadde ikke vedkommende hørt om dette firmaet. Jeg ble nødt å forklare litt om bakgrunn og hvorfor jeg sluttet der osv. Takk for tilbakemeldinger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå