Gå til innhold

male kjøkken

Cobra

Anbefalte innlegg

Er det noen som har noen gode forslag til farge på kjøkkenet, vi skal legge kirsebær farget laminat på gulv, og det blir antakeligvis en mørk honning brun innredning.

Jeg har store problemer med å velge ut en fin farge. Lurer litt på en gulfarge kalt Gobi.

Grubler også på hvilken farge vi skal ha i stuen. Det er så vanskelig å finne rette fargen, vi har brune kalveskinnsmøbler og ellers trehvite/furu reoler.

Er det noen som har et forslag??

[ Dette Innlegg er endret av: Cobra den 2002-03-22 21:23 ]1212[ Dette Innlegg er endret av: Cobra den 2002-03-22 21:24 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En venninne av meg har kirsebær-farget gulv på kjøkkenet, og har valgt "lys toscana" til veggene.....

Hmmm...nå tror dere vel jeg har hengt meg opp i den fargen...*ler*12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

Jeg liker godt en gulfarge som heter Rødgul, kjempefin til furu!!

Jeg synes blått er veldig fint til kirsebær.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet noen helt geniale sider for å prøve ut farger: http://www.nordsjo.no/ Gå på "fargesetting", så kan du leke deg med forskjellige alternativer og se hva som passer best sammen.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei!

Jeg vil anbefale lyse farger - det finnes mange varme hvittoner som er kjempefine(f.eks. kaffe latte, hvit narciss). Spør evt. om råd i en fargehandel. Dersom man senere ønsker å forandre "stil" eller atmosfære i rommet, er det lettere å bytte ut gardiner, duker, etc. enn å male rommet på nytt:)

Lykke til med oppussinga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vi har kirsebær gulv og mørk eikinnredning. Jeg har malt kjøkkenet i en farge som heter Colando, det er en lys fagre med litt kremgult i. Det ble veldig fint og lyst, jeg la også fliser i samme farge over benk. Det ble supert. Fargen kjøpte jeg på Maxbo. Lykke til icon_wink.gif 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Tusen takk for mange gode forslag.

Jeg har nå funnet farge til stuen, det blir en lys farge kalt Never.

På kjøkkenet står det mellom to grønn farger nå, den ene heter Marina og den andre Lavendel. Så jeg må bestemme meg snart, holder på å bli sprø av farge kart og ditt og datt..

icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde lavendel på soverommet før. Den er faktisk litt fro dominerende for min smak. Irriterte meg skikkelig til slutt.

Men det kan jo hende at det hadde noe med de andre fargene i rommet å gjøre også da...

Måtte bare si ifra jeg... icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...