Gjest Anonymous Skrevet 19. januar 2003 #1 Skrevet 19. januar 2003 Hei! Dere som er støttekontakter. Hvordan blir man det? Hvor hendvender man seg? Kan "hvem som helst" (selvsagt med visse forutsetninger) bli det?
Gjest Lottemor Skrevet 19. januar 2003 #2 Skrevet 19. januar 2003 Du kan ennten melle deg som støtte kontakt på sosialkontoret og du vil da få et kurs eller så kan du gå til barnevernet.... Det kommer helt ann på barn med viken skjebne du vil takle å hjelpe Du skal få kurs begge steder Lykketil
Gjest Brunhilde Skrevet 19. januar 2003 #3 Skrevet 19. januar 2003 Første bud er å ta kontakt med sosialkontor eller barnevernstjenesten. Det er ikke bare barn som trenger støttekontakt, og voksne mennesker med fysiske eller psykiske handicap kan ha bruk for dette. Det som er viktig, syns jeg, er at du er sikker på at du VIL være støttekontakt før du går inn i denne typen arbeid. Spesielt barn trenger stabilitet i livet sitt, derfor. Ellers har Røde Kors satt i gang et prosjekt hvor man kan være "støttekontakt" for flyktninger, jeg kan bare ikke huske hva det heter sånn i farten! Dette er ikke betalt arbeid, men utrolig nyttig når det gjelder interegrering av våre nye landsmenn...
starie Skrevet 19. januar 2003 #4 Skrevet 19. januar 2003 Det finnes også Frivillighetsentraler rundt om i landet der man kan henvende seg. Dette har jeg gjort, og jobbet da gratis to timer annenhver uke. En venninne av meg ringte bare sosialkontoret og fikk jobb med en gang.
Linemor Skrevet 19. januar 2003 #5 Skrevet 19. januar 2003 Man kan være støttekontakt for voksne også, vet ikke om du bare kan ringe boligen, det beste er vel og gå via kommunen. de lyser ikke ut disse stillingene så ofte for de er ikke populære jobber. Man bør helst være 18 men det er ikke nødvenfig, det er fint hvis du kan kjøre bil. det er vel ellers ikke så mange krav, men det er klart at hvis kjemien ikke stemmer så er det ikke noe og satse på. det er kjempe mangel på støttekontakter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå