Samantha Skrevet 27. september 2006 #1 Skrevet 27. september 2006 Kva tid tenker/tenkte du at var den perfekte alder for giftarmål og å stifte familie? Eg har alltid tenkt at eg kom til å gifte meg i en alder av 27-28 år og at ungane kom til å komme ganske kjapt etter det. Viss alt skulle gå etter planane that is No er eg snart 24 år, ingen mann i sikte og får hetta av tanken på å vere kjempeetablert om 3-4 år. Så sånn som eg ser det no kjem eg til å vere over 30 år før eg giftar meg og får ungar. Men så skal det seiast at eg før tenkte at dei som var russ var veldig voksne då Ting forandrar seg!
Gjest Hilde79 Skrevet 27. september 2006 #2 Skrevet 27. september 2006 Jeg som syntes 23 var et greit tidspunkt å tenke på sånne ting... det er lenge siden det... nå tror jeg at jeg hvertfall blir 33 før det skjer noe spennende...
Samantha Skrevet 27. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 27. september 2006 Ja... Då eg var lita så var eg overbevist om at eg kom til å vere gift og ha ungar når eg var fyllt 20, for det hadde mamma. Men det her er det eg har tenkt i litt seinare tid då...
Gjest mütter Skrevet 28. september 2006 #4 Skrevet 28. september 2006 Jeg tenkte at hvis jeg ikke var gift og hadde barn innen jeg ble 25 så var det ingen vits, etter 25 var jeg alt for gammel. 25-årsdagen kom og gikk og ingen mann og ingen barn var i sikte, men panikken uteble. Barn ble det da jeg var 29 og de to neste da jeg var godt oppi 30-åra og jeg følte meg ikke eldre enn da jeg var 25. Den perfekte alder for ekteskap og barn kommer helt an på deg selv, ikke hva andre mener er perfekt.
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2006 #5 Skrevet 28. september 2006 Da jeg var veldig liten, mente jeg at jeg skulle være gift og ha barn før jeg var 20. Da jeg ble eldre var grensa 25. Så ble det 30... Det endte med at jeg har barn og samboer (riktignok ikke gift, men dog etablert) før 30.
Daria Skrevet 28. september 2006 #6 Skrevet 28. september 2006 Så alltid for meg at rundt 25 var passende alder for å få mann og barn. Nå er jeg 26, barnløs og singel og synes igrunnen ikke det haster...
aimee Skrevet 28. september 2006 #7 Skrevet 28. september 2006 Jeg også, som så mange andre her, har alltid sett for meg at barna skulle komme før jeg var 30. Nå er jeg straks 27, har funnet Mannen, men barna må nok vente. Jeg må innrømme at jeg er til de grader verpesjuk, men så lenge vi bor 50 mil fra familien min, og han fremdeles er student, er det helt greit å vente. (Heldigvis flytter vi om et år, og da skal jeg slutte på pilla samme sekund jeg passerer bygrensa ) Det finnes uansett ingen fasit for når man skal gifte seg og få barn! Det kommer jo helt an på hvor du er i livet. Jeg kjenner flere som har passert 30 som fremdeles er på drikke-seg-sørpe-full-hver-helg-nivået. Da synes jeg man også kan "drikke seg ferdig" før man begynner å tenke på barn. Til trådstarter; len deg tilbake og nyt 20-åra! Mann og barn kommer før du vet ordet av det
Gjest Norwegian Blue Skrevet 28. september 2006 #8 Skrevet 28. september 2006 Har sett for meg at jeg skal være gift og klar til å stifte familie i 25års alderen, og det gjør jeg vel egentlig ennå, selv om jeg begynner å få litt dårlig tid Jeg håper ihvertfall jeg finner meg en mann jeg vil dele livet med før 30.
Champagnepiken Skrevet 28. september 2006 #9 Skrevet 28. september 2006 Jeg er litt motsatt av andre her, virker det som: Jeg har aldri trodd at jeg kom til å etablere meg før jeg var 29-30, kanskje. Mamma og pappa var nemlig ganske voksne før de giftet seg og fikk oss ungene. Derfor overrasket jeg meg selv ganske grundig, egentlig, ved å gifte meg med ungdomskjæresten min da jeg var 25. Og det gikk heller ikke så greit, nå er jeg 27 og skilt. Ny etablering haster ikke, kan vi si...
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2006 #10 Skrevet 28. september 2006 Jeg hadde ikke tenkt til å gifte meg og få barn jeg, hvertfall ikke før jeg var minst 35... Og hadde planer om minst mulig ansvar. Men da jeg var 19 fant jeg mannen i mitt liv, forelsket meg i husdyr og etterhvert små babyer, kjøpte hus og stasjonsvogn og ble forlovet. Skal gifte oss til sommern; og så lage egne babyer... Jeg tror ikke det finnes noe fasit- svar, det er forskjellig fra person til person. Dessuten må jo det mest ideelle tidspungtet være når man både har funnet den rette mannen og begynner å bli verpesjuk...
Ciara Skrevet 28. september 2006 #11 Skrevet 28. september 2006 Jeg har alltid hatt en følelse for tallet 28. Det må være bra å få barn da, tenker jeg. Det høres liksom akkurat passe gammelt ut. Sånn som det ser ut nå, ligger det an til at jeg får det til, men ting går jo ikke alltid etter planen, jeg vet jo ikke engang om jeg i det hele tatt kan få barn.
aimee Skrevet 28. september 2006 #12 Skrevet 28. september 2006 men ting går jo ikke alltid etter planen, jeg vet jo ikke engang om jeg i det hele tatt kan få barn. ← Hoff ja, det er nå en helt annen ting å tenke på! En av mine største skrekker, er å vente så lenge, at når du først skal prøve - var det ikke så lett som man først trodde. Det er klart, det er mange barn der ute som trenger foreldre, men alle kvinner har vel et ønsket om å oppleve graviditeten.
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2006 #13 Skrevet 28. september 2006 Det er fordeler og bakdeler med både det å stifte familie tidlig og det å gjøre det sent. Ønsket meg barn fra jeg var 19, men var 30 før det passet sånn i livssituasjonen. Er glad for alt jeg gjorde før jeg slo meg til ro og ville ikke ha unvært det. Det skjer når det skjer................
Gjest gjesta Skrevet 28. september 2006 #14 Skrevet 28. september 2006 Jeg har egentlig aldri trodd at jeg kom til å etablere meg med mann og barn så veldig tidlig jeg. Var en periode i tenårene at jeg aldri skulle gifte meg og få barn. Men så møtte jeg sambo da, og nå er vi forlovet Men synes det er tidlig med barn enda, men siden jeg er 20 så har vi god tid Han vil helst ha barn før han blir 30 da, men jeg rekker både utdannelse + litt jobb, og litt god tid til prøving Men når jeg var liten så synes jeg sånn rundt 20 hørtes sånn høvelig greit ut Så ting forandrer seg etterhvert
Arwen Skrevet 28. september 2006 #15 Skrevet 28. september 2006 Jeg giftet meg når jeg hadde tenkt det, men barna kommer senere enn det jeg først så for meg. Skulle hvertfall ha 2 før jeg var 25 år
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2006 #16 Skrevet 28. september 2006 Jeg tror ikke jeg hadde noe klart bilde av når jeg skulle etablere meg - i hvert fall har jeg aldri hatt noe spesielt ønske om å gifte meg eller få barn. Nå ble jeg samboer i en alder av 27 (første ordentlig seriøse forhold, har vart fra jeg var 25 og han 24), vi har fortsatt ingen konkrete gifte- eller barneplaner. Det stemmer i hvert fall bra med "meg" at vi ikke er gift og har barn, men jeg er fullt på det rene med at man både kan overraske seg selv ved å starte familie tidligere enn man tenkte, og motsatt ende opp alene selv om mn har drømt om bryllup og barn siden man var fem. Så noen fasit finnes nok ikke. Tror det er lurt å følge magefølelsen, bare.
Holly Hobbie Skrevet 29. september 2006 #17 Skrevet 29. september 2006 Jeg saa for meg at jeg skulle bli gift innen 30 og faa barn noen aar etter det. Men saa giftet jeg meg da jeg var 25 og er naa gravid. Blir 28 foer barnet kommer. Man har kanskje en tendens til aa tenke at man skal gjoere det samme som foreldrene sine. Mamma var nemlig nesten 32 foer jeg ble foedt, og jeg husker at jeg syntes at venninner som hadde moedre som var yngre enn min var litt rare!
tuji Skrevet 29. september 2006 #18 Skrevet 29. september 2006 Jeg tenkte aldri over når jeg kom til å bli gift, men trodde at jeg skulle være ferdig med å få barn når jeg er 30. Jeg giftet meg rett før jeg fylte 25, og fikk et barn tre år etter. Fyller 30 om noen uker, og skal nok ha flere barn. Har alltid trodd at jeg skulle bli en veldig ung mor (20 år ca), men er veldig glad for at jeg ventet.
Gjest squeeky Skrevet 29. september 2006 #19 Skrevet 29. september 2006 Har aldri tenkt noe særlig på det da jeg var yngre...skulle ta det så det kommer. Nå er jeg snart 25 år og merker fremdeles ikke noe stress...har vært sammen med sambo i 3 1/2 år, så jeg har funnet dedn fremtidige barnefaren, men først vil jeg prioritere karriere noen år til...får vel unge når jeg er i underkant av 29 tipper jeg....
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2006 #20 Skrevet 29. september 2006 Fikk barn etter 30. Ville nok ha fått de tidligere hvis jeg hadde visst hvor mye spennende 30-årene fører med seg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå