Gå til innhold

Hjemmesideløsning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min onkel har i en tid laget og oppdatert en hjemmeside for min mors firma. Etter en uoverensstemmelse i dag ble det klart at det skal han ikke lenger gjøre ;)

Jeg har vel egentlig påtatt meg oppgaven, og har oppdatert sider før, men da med en ferdig hjemmesideløsning...

Så jeg lurer egentlig på hva som finnes der ute?

Det må være en enkel løsning, og ikke koste skjorta... Har domenenavn allerede, men trenger vel et program eller noe for å få laget en helt enkel og grei hjemmeside med info og endel bilder.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker Dreamweaver og synes det er veldig greit.

En fin måte er å bruke 'vis kilde' (i min nettleser ligger det under 'vis'), så får du opp koden til en hjemmeside, hvis du finner en enkel og grei du liker, så kan du få litt inspirasjon derfra. ;)

Skrevet
Jeg bruker Dreamweaver og synes det er veldig greit.

En fin måte er å bruke 'vis kilde' (i min nettleser ligger det under 'vis'), så får du opp koden til en hjemmeside, hvis du finner en enkel og grei du liker, så kan du få litt inspirasjon derfra. ;)

:klø: Kan dette oversettes til idiotsprsåket? ;)

Skrevet

Oi, var ikke det idiotdataspråk? :ler:

Vanskelig å forklare, siden jeg bruker Mac. ;)

Men jeg tror det blir veldig vanskelig for deg å lage en webside hvis du ikke kan noe.

Kanskje du finner ut noe på denne siden.

Skrevet

Å lage en hjemmeside krever nok at du kan en del ja. Du burde kunne html koding, eller i det minste kunne lese det.

jeg ville aldri tatt på meg en sånn jobb, og jeg har flere kurs i slikt og kan lese og bruke flere typer koder.

Skrevet
:overrasket: Den linken der sa meg virkelig ingenting...

Da burde du nok gi opp hele greia ;)

Skrevet

Finnes det ikke datahefter på matbutikken som tar for seg forskjellige dataområder? Dumt spørsmål, for jeg vet det gjør det altså :ler:

Disse er lettleste og idiotsikre. Kjøp en om hvordan lage hjemmeside.

Skrevet

Joda Dummiesbøkene får du kjøpt mange steder, men de krever at man setter seg svært nøye inn i hver enkelt ting. (Det gjør jo all programmering da...)

Skrevet
Joda Dummiesbøkene får du kjøpt mange steder, men de krever at man setter seg svært nøye inn i hver enkelt ting. (Det gjør jo all programmering da...)

Dummiesbøker er ikke hefte. Var ikke de jeg mente. Ikke selges dummiesbøker på matbutikken heller.
Skrevet

Fins det ikke noe bøker man kan kjøpe med programmet man trenger for å sette opp hjemmeside?

F.eks Adobe har jo bøker for alle programmer, hvordan man bruker ditt og datt, på en steg for steg måte!

Sikkert noen andre som har det samme, kanskje Adobe til og med har et lagehjemmesideprogram?

Skrevet

Er nok av idioter som har klart å lage hjemmesider før, så jeg kan ikke forstå hvorfor det skal være noe problem for Frysepulver å gjøre det.
Skrevet
Dummiesbøker er ikke hefte.  Var ikke de jeg mente.  Ikke selges dummiesbøker på matbutikken heller.

Å joda, har sett dummies på matbutikken mange ganger jeg!

Er nok av idioter som har klart å lage hjemmesider før, så jeg kan ikke forstå hvorfor det skal være noe problem for Frysepulver å gjøre det.

Joda, men dette er en firmaside ikke en "Hei jeg heter Anna!"-hjemmeside ;)

En firmaside burde være ganske proffesjonell dersom den skal være nyttig, og det krever en del kunnskap om emnet. ikke bare programmering, men om generelle regler for brukervennlig interface og markedsføring...

Skrevet

Hvis du ikke kan en del html og php tror jeg at du burde ta kontakt med et firma som driver med webhosting. De har ofte ferdiglagde løsninger som ikke trenger å koste for mye.

Skrevet
Joda, men dette er en firmaside ikke en "Hei jeg heter Anna!"-hjemmeside ;)

En firmaside burde være ganske proffesjonell dersom den skal være nyttig, og det krever en del kunnskap om emnet. ikke bare programmering, men om generelle regler for brukervennlig interface og markedsføring...

Likefullt er det mulig både for idioter og Frysepulver.

Istedenfor å bare lage problemer av det, så kan du kanskje tilby deg å hjelpe ;)

Skrevet
Å joda, har sett dummies på matbutikken mange ganger jeg!
Ok, men hefte er de ikke.
Skrevet
Likefullt er det mulig både for idioter og Frysepulver.

Istedenfor å bare lage problemer av det, så kan du kanskje tilby deg å hjelpe  ;)

Nope, har ikke programmert på 5 år, og har altfor mye å drive med for tiden.

Skrevet

Da jeg var aktiv i organisasjonslivet hadde organisasjonen en hjemmesideløsning som var veldig enkel. Jeg gikk inn på deres side, logget inn og da var det ferdige bokser jeg bare skulle fylle ut info i. Enkelt forklart ikke mer pes enn å lage et nytt innlegg på KG... Er noe sånt jeg er ute etter, jeg trengte ingen koder og sånn.

Nå spør jeg mer av nysgjerrighet, bitcheligaen på denne jobben har satt i gang tidenes vendetta og evner ikke å oppføre seg ordentlig i forhold til min onkel, så jeg trekker meg ut av dette igjen.

Skrevet

Hvis man bruker et firma for å få lagd siden kan de ofte inkludere enkle oppdateringsmuligheter man kan gjøre selv. Vet ikke om så mange slike firma, men... på jobben til samboern min har de brukt Firmanett, de var vel egentlig ikke kjempefornøyd, men det kan ha med kommunikasjon dem i mellom å gjøre også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...