Gjest gjest1 Skrevet 27. september 2006 #1 Skrevet 27. september 2006 Når du diskuterer... Sitter du da med et åpent sinn, eller står du fast på din mening? Selv har jeg opplevd å se en sak fra langt flere sider enn jeg har tenkt over selv, og kan kanskje revurdere oppfatningene mine til en hvis grad. I andre tilfeller er det ikke aktuelt. Grunnen til at jeg spør om dette, er at jeg har observert diskusjoner hvor det har kommet frem mye fornuftig, men det er flere som hardnakket holder på sitt. Jeg har sett flere eksempler hvor trådstarter konstanterer at tingene bare er slik, og er ikke åpen for flere meninger/flere sider av samme sak, selv om det kommer frem mye fornuftig.
Gjest Hedda Gabler Skrevet 27. september 2006 #2 Skrevet 27. september 2006 Jeg forandrer mening - nesten litt for ofte. Synes de fleste har noe fornuftig å si, og er ofte enig med den forrige som sa/ skrev noe.
Gjest Gjesta Skrevet 27. september 2006 #3 Skrevet 27. september 2006 Jeg er både og, og litt til. I noen tilfeller skal jeg ha rett bare for å ha rett, en lite flatterende egenskap som jeg plukket opp heimefrå men forsøker å legge av meg (jeg har ikke helt lykkes ennå i følge mannen min). Andre ganger er jeg ei flukse: jeg legger meg ned for et godt argument. Og iblant, når jeg sitter som tredjepart mellom to gode og likeverdige debattanter, er jeg enig med den som snakket sist...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå