mee mee Skrevet 27. september 2006 #1 Skrevet 27. september 2006 jeg har gått fra kjæresten min. vi har vært sammen i 3 år, bodd sammen i 2 av de. vi er bare 20 år så ble sammen gange tidlig. forholdet vårt var alvorlig fra første dag nesten, så vi har egentlig bodd tett sammen i 3 år. akkurat som et ektepar. vi fikk liksom ikke vært kjærester så lenge. det har ført til at jeg er venvittig glad i han, og han er min aller aller beste venn! men vet ikke hvor mye følelser jeg har lenngre. så jeg gjorde det slutt. jeg føler på en måte at jeg er kommet til en periode i livet der jeg var nød til det. en periode der jeg bare er sammen med venner, har det gøy, nyter livet og studenttilværelsen. men var det jævlig egoistisk av meg?
Gjest Ulva35 Skrevet 27. september 2006 #2 Skrevet 27. september 2006 Det er ikke egoistisk av deg å gjøre det slutt hvis du bare er glad i han som en venn. Det hadde vært mer egoistisk å bli. Vet hva jeg snakker om. Giftet meg første gangen som 18-åring og det skulle jeg aldri gjort. Mistet mye av ungdomstiden min og selvfølgelig vokste vi fra hverandre. Vi ventet i det lengste med å gjøre det slutt, noe som følte til masse bitterhet. Og i stedet for å forbli venner så endte vi opp med og ikke snakke sammen. Synes det er voksent gjort av deg og ta fatt i det og gjøre det slutt. Hva med han da? Føler han det på samme måte?
Gjest Lizzi Skrevet 27. september 2006 #3 Skrevet 27. september 2006 Jeg synes heller ikke det var egoistisk av deg. Det var vel det eneste rette når du følte det som du gjorde. Du skriver at han er din aller beste venn, og det må du nok ikke regne med at han vil fortsette å være. Der vil det være egoisme ute og går dersom du holder han "på gress" pga at du trenger en god venn. Sier ikke at du gjør det, men har sett noen tilfeller, derfor bare nevner jeg det . Ønsker deg masse lykke til i din nye singeltilværelse
mee mee Skrevet 27. september 2006 Forfatter #4 Skrevet 27. september 2006 Synes det er voksent gjort av deg og ta fatt i det og gjøre det slutt. Hva med han da? Føler han det på samme måte? ← takk! hjelper med noen oppmuntrende ord! problemt er han han skjønner ikke dette, han vil at vi skal fortsette å være sammen. skjønner ikke hvorfor jeg har mistet følelser..
mee mee Skrevet 27. september 2006 Forfatter #5 Skrevet 27. september 2006 Du skriver at han er din aller beste venn, og det må du nok ikke regne med at han vil fortsette å være. Der vil det være egoisme ute og går dersom du holder han "på gress" pga at du trenger en god venn. Sier ikke at du gjør det, men har sett noen tilfeller, derfor bare nevner jeg det . Ønsker deg masse lykke til i din nye singeltilværelse ← vi hadde tenkt å være veldig gode venner, men får se hvordan det går. kanskje ikke så lurt likevell men jeg vil ikke miste han!
Gjest Ulva35 Skrevet 27. september 2006 #6 Skrevet 27. september 2006 Huff, det er vanskelig når den ene vil være venner og den andre vil fortsette som før. Ønsker deg masse lykke til
mee mee Skrevet 27. september 2006 Forfatter #7 Skrevet 27. september 2006 Huff, det er vanskelig når den ene vil være venner og den andre vil fortsette som før. Ønsker deg masse lykke til ← takk
Top Gun Skrevet 27. september 2006 #8 Skrevet 27. september 2006 (endret) Det er ikke egoistisk av deg å gjøre det slutt hvis du bare er glad i han som en venn. Det hadde vært mer egoistisk å bli. Vet hva jeg snakker om. Nei, du har ikke snøring, på samme måte som alle de andre her på forumet som miss- og feilbruker ordet egoisme hele tiden. Å handle egoistisk er å handle i ens egeninteresse, dvs. å handle slik at en tjener på det. Mange forbinder det å være egoist med å være en hensynsløs bølle, noe som er helt feil. Mee mee handlet slik hun mente ville gjøre henne lykkelig, og handlet dermed egoistisk. Moralen er: Det er bra å være egoist! En videre utdypelse om dette temaet finnes på www.egoist.info. Egennytten er alltid egoistisk, og alt som er i ens eget interesse er egoistiskt. Å puste er egoistiskt; å spise er egoistiskt; å elske er egoistiskt; å leve er egoistiskt. Egoismen er livets etikk, for ingen kan leve uten å være egennyttig. Edit: Fikset linken. Endret 28. september 2006 av Top Gun
Gjest Catwoman Skrevet 28. september 2006 #9 Skrevet 28. september 2006 Det er ikke egoistisk av dge å gjøre det slutt når du føler at det er dte rette. Hadde vært mye verre både for han og for deg om du ble i forholdet og bare lot det skure og gå. Synes du har tatt en tøff avgjørelse jeg, ofte er det lettere å bare la ting skure enn å gå til det skrittet å tørre å bryte ut av et langvarig forhold.
Gjest niomi Skrevet 28. september 2006 #10 Skrevet 28. september 2006 vi hadde tenkt å være veldig gode venner, men får se hvordan det går. kanskje ikke så lurt likevell men jeg vil ikke miste han! ← Bare advarer deg - kommer aldri til å funke så lenge han fortsatt vil ha deg som kjæreste. At du vil holde på han sånn, er egoistisk, for da gir du han ikke muligheten til virkelig å sørge og hate deg, og så gå videre med livet sitt. Kanskje dere kan bli venner igjen om noen år. Men nå er tiden for å bryte kontakten.
ceca Skrevet 28. september 2006 #11 Skrevet 28. september 2006 vi hadde tenkt å være veldig gode venner, men får se hvordan det går. kanskje ikke så lurt likevell men jeg vil ikke miste han! ← Jøsses, dette var som å lese om meg selv da jeg ar 20 år. Jeg gikk og ifra min kjære etter 3 år som samboere. Vi var hverandres beste venner, og vi slet med å g ifra hverandre. For vi var så vant med hverandre. Men jeg visste innerst inne at jeg ikke kunne leve med han resten av livet pga iv (bl.a alkoholen, som jeg hører fra bekjente at han ennå sliter med ). Vi skulle fortsette å være gode venner. Vi snakket masse om dette. Men - det gikk rett og slett ikke. Vi fikk ny kjæreste begge to, og hans nye dame var super-sjalu. Mannen min, som var min ny kjæreste, likte heller ikke min x. Jeg savnet mye av det min x hadde lenge. Jeg savnet vennskapet med han. Men jeg vet jeg gjorde det rette med å gå. Det får jeg bekreftet hver gang jeg møter noen som og kjennner han. Så - du må være forberedt på at du kan miste han. På at vennskapet ikke varer, selv om dere begge ønsker de nå. Han ønsker det nok mest fordi han vil bli sammen med deg igjen. Regner med at du har tenkt godt gjennom det valget du har tatt. Lykke til ! Ceca
kamela Skrevet 29. september 2006 #12 Skrevet 29. september 2006 Jeg kaller det å være ærlig mot dere begge, ikke egoistisk. Kan hende du mister han som venn, men det er jo også en ærlig sak fra hans side hvis han ikke ønsker vennskapet, og det må du akseptere.
Gjest snikkelora Skrevet 29. september 2006 #13 Skrevet 29. september 2006 Det er ikke egoistisk av deg å gjøre det slutt hvis du bare er glad i han som en venn. Det hadde vært mer egoistisk å bli. ← Helt enig i dette. Om du hadde blitt så hadde du jo holdt han (og deg selv?) for narr egentlig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå