Gjest Catwoman Skrevet 27. september 2006 #1 Skrevet 27. september 2006 Har en kremhvit yttejakke fra i fjord vinter, i ull. Naturlig nok ble den litt skitten enkelte, spesielt nederst på armene, etter vintermånedene. Og den tåler jo selvsagt ike vask - kun rens. Kan jeg prøve å gni litt på flekkene med våt klut med såpe, evt noen som har andre ideer?
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2006 #2 Skrevet 27. september 2006 De fleste plagg er overmerket, dvs at du mest sannsynlig kan vaske jakka på håndvask, f eks, med milo.
Gjest Rilokiley Skrevet 27. september 2006 #3 Skrevet 27. september 2006 (endret) Kan du ikke sende den til rens? Jeg synes det er så stress å vaske vinterjakker at jeg unner meg en eller to nye hvert år.. Og nå er det tid for å kjøpe ny snart Endret 27. september 2006 av Rilokiley
Gjest vimse Skrevet 27. september 2006 #4 Skrevet 27. september 2006 Jeg vasker min ulljakke i maskinen... Ullvugge, 30 grader og minste omdreining på sentrifuge. Har gjort det i flere år, og den er akkurat like fin.
Gjest Catwoman Skrevet 28. september 2006 #5 Skrevet 28. september 2006 Kanskje jeg skal prøve å vaske den forsiktig for hånd da?! Synes det er unødvendig å sende den til rens, det er vel ganske dyrt (?), for jakka er ikke så dyr og eksklusiv. Men den er fin og jeg liker den veldig godt, så jeg vil gjerne bruke den denne vinteren også.
Gjest Catwoman Skrevet 1. oktober 2006 #6 Skrevet 1. oktober 2006 Nå er jakka fin, hvit og ren. :-D Vasket den forsiktig for hånd, og sentrifugerte den på halv sentrifuge. Det gikk så fint atte.
Gjest Purple Skrevet 1. oktober 2006 #7 Skrevet 1. oktober 2006 det er vel ganske dyrt (?) ← Det er ikke så dyrt. Tror jeg har betalt ca 300 kr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå