Gjest Gjest Skrevet 27. september 2006 #1 Skrevet 27. september 2006 Hva er best, co.uk eller .com? Fant noen seler/halsbånd til hund som jeg vil bestille som var ganske billig, men det er ikke vits å kjøpe det om porto/toll og sånn blir dyrt. Dere som har bestilt der før, hvor mye ekstra penger kan man regne med å legge på prisen? Er det lurt å bestille derfra?
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2006 #2 Skrevet 27. september 2006 Det kommer helt an på hva du er ute etter. Noe er best på den ene, mens andre ting er best på den andre. Dersom du bestiller på co.uk betaler du som oftest i pund. Pundet er dyrere enn dollaren i øyeblikket, men til gjengjeld får du ofte mindre frakt fra co.uk. Du må nesten regne på det i hvert enkelt tilfelle. Momsen er 25% uansett hvor du bestiller på nett fra utlandet dersom du handler over 200kr.
Saga Skrevet 28. september 2006 #3 Skrevet 28. september 2006 Om du bestiller fra privatperson som ikke har butikk på ebay så gjelder ikke tollreglene. Jeg bruker .com oftest og har merket meg at det fleste jeg bestiller fra UK har butikker. At den ene er bedre enn den andre blir jo litt feil å si. Ebay er jo ikke en butikk så det beror på personene du kjøper fra. Sjekk karakterene.
Gjest -eline- Skrevet 28. september 2006 #4 Skrevet 28. september 2006 Om du bestiller fra privatperson som ikke har butikk på ebay så gjelder ikke tollreglene. ← Det er jo helt feil, så lenge du kjøper noe fra utlandet hvor verdien er over 200 kr (utenom frakt) så skal det betales moms (25% av hele summen inkl frakt), og evt toll dersom varen er tollpliktig. Derimot skjer det jo at selger er villig til å sette ned beløpet på tolldeklaringslappen, evt sende den som "gave" (da må verdien være lavere enn 1000 kr), evt gjøre begge deler, men dette er jo strengt tatt ikke lov OG selger kan få problemer med forsikring etc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå